eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 161

  • 81. Data: 2022-10-14 18:16:10
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 09:10, J.F pisze:

    > Tak jest.
    > Jeszcze mozna by zasilacze przerobic, zeby oddawaly do sieci - ale to
    > duze koszty. A prad byl tani :-)
    >
    > Ale ... teraz tramwaj moze miec baterie. Lub superkondensator.

    Właściwie to wszystkie nowe mają - tak tramwaj może pojechać całkiem
    ładny kawałek na bateriach.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 82. Data: 2022-10-14 18:19:20
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.10.2022 o 11:33, J.F pisze:

    > No nie wiem. W UK bilet na autokar znacznie tanszy by niz na pociąg.

    Nie wykluczam, że są miejsca gdzie będzie tak jak piszesz. Zresztą w UK
    jeżdżą po odwrotnej stronie drogi, to dlaczego ceny mają u nich nie być
    poodwracane?
    Ale co do zasady bilet na kolej jest, nie tylko u nas, tańszy niż na
    autobus na podobnej trasie. Od siebie do Poznania nawet EC/IC pojadę
    taniej, szybciej i wygodniej niż autobusem. Inna sprawa, że do dworca
    kolejowego mam jednak znacznie dalej niż do autobusowego.

    > Metro chyba najdrozsze, ale ma inne zalety.
    > W duzych miastach.

    No wykopki kosztują, ale na powierzchni nie ma już miejsce to trzeba iść
    pod ziemię lub jak w przypadki Wuppertalu wyżej nad.

    > No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
    > -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
    > jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?
    >
    > -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
    > na czekaniu?

    Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
    autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
    nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.

    > Natomiast w drugą strone:
    > -wprowadzili na swiatlach priorytet tramwaju, i nie moge z osiedla
    > wyjechac. Bo wypuszczaja po 3 samochody.

    Masz się zniechęcić do samochodu i przesiąść na a komunikację miejską.

    > -jakby wiecej ludzi jezdzilo ... to by chyba musialy jezdzic co
    > minute. To juz bym wcale nie wyjechal. A wydluzyc tramwaj trudno.

    Dlatego puszcza się jeden tramwaj za drugim a Ty musisz stać.

    > -Metro ma dluzsze sklady.
    > -dluzsze sklady to tez oszczednosc na motorniczych ... choc ciekawe,
    > czy potrzebni są w metrze ...

    Akurat w metrze to motorniczy już jest w ogóle nie potrzebny. Nawet w
    Polsce testowano autonomiczne tramwaje, a co dopiero metro. Gdzieś
    czytałem/słyszałem, że na świecie, może w Chinach, a może Japonii
    działają autonomiczne metra albo kolejki podmiejskie. Ale siedzi w nich
    człowiek tylko dlatego, żeby pasażerowie nie czuli strachu/dyskomfortu.

    > Wychodzi mi na to, ze krytyczne jest wlasnie te ~600 tys mieszkancow,
    > plus potrzeby komunikacyjne, plus Odra i tory kolejowe, ktore
    > utrudniaja prowadzenie dróg ... Niemcy zrobili 100 mostow, wladza
    > ludowa tylko jeden odbudowala, nowa wladza 2 zbudowala i trzeci konczy

    Metro w Warszawie budowano kilkadziesiąt lat i nadal chyba coś tam
    dobudowują, raczej wątpię żeby jeszcze jakieś miasto w Polsce
    zdecydowało się na metro. No chyba, że na wzór Moskwy, Petersburga czy
    Kijowa zorganizuje się przy okazji schrony na wypadek wojny. Tylko, że
    możemy przed tą wojną nie zdążyć.


  • 83. Data: 2022-10-14 18:56:18
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 18:19, nadir pisze:

    > Ale co do zasady bilet na kolej jest, nie tylko u nas, tańszy niż na
    > autobus na podobnej trasie. Od siebie do Poznania nawet EC/IC pojadę
    > taniej, szybciej i wygodniej niż autobusem. Inna sprawa, że do dworca
    > kolejowego mam jednak znacznie dalej niż do autobusowego.

    Z ciekawości sprawdziłem - warszawa poznań na jutro - IC 58,65PLN,
    pędolino 149PLN, flexibus 66 (jeden kurs) lub 86. Warszawa kraków -
    autobus 60, pociąg 60 (ale to 4 godziny) lub 180 pędrak. Więc raczej
    porównywalnie. Powiedziałbym raczej, że jak gdzies jeździ kolej to
    raczej autobusy nie cieszą się popularnością i na takich trasach są
    pasażerowie nie z potoku kolei, tylko innych miast gdzie się te autobusy
    zatrzymują (sprawdzić czy nie zakopane-kraków;)

    >> No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
    >> -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
    >> jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?
    >>
    >> -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
    >> na czekaniu?
    >
    > Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
    > autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
    > nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.

    Jako aktywny użytkownik powiem, że metro jest the best, do tego stopnia,
    że samochód głównie pod domem stoi w tygodniu.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 84. Data: 2022-10-14 19:12:54
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Oct 2022 18:19:20 +0200, nadir wrote:
    > W dniu 14.10.2022 o 11:33, J.F pisze:
    >> No nie wiem. W UK bilet na autokar znacznie tanszy by niz na pociąg.
    >
    > Nie wykluczam, że są miejsca gdzie będzie tak jak piszesz. Zresztą w UK
    > jeżdżą po odwrotnej stronie drogi, to dlaczego ceny mają u nich nie być
    > poodwracane?

    No, prawde mowiac w cenach transportu to oni mają niezlego hopla ..

    >> No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
    >> -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
    >> jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?
    >>
    >> -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
    >> na czekaniu?
    >
    > Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
    > autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
    > nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.
    >
    >> Natomiast w drugą strone:
    >> -wprowadzili na swiatlach priorytet tramwaju, i nie moge z osiedla
    >> wyjechac. Bo wypuszczaja po 3 samochody.
    >
    > Masz się zniechęcić do samochodu i przesiąść na a komunikację miejską.

    Mowisz? w tym przypadku podejrzewam raczej jakis "wypadek przy pracy",
    ale jesli zielone ma sie zapalic tramwajowi jak drzwi zamknie na
    przystanku, tramwaj jest co 2 minuty ... w jednym kierunku,
    to niewiele zostaje dla samochodow z bocznych ulic ...

    >> -jakby wiecej ludzi jezdzilo ... to by chyba musialy jezdzic co
    >> minute. To juz bym wcale nie wyjechal. A wydluzyc tramwaj trudno.
    >
    > Dlatego puszcza się jeden tramwaj za drugim a Ty musisz stać.

    Nie mowie nie.
    Ale wniosek tego - srednie miasto tramwaj, duze miasto metro.
    Albo duzy tramwaj :-)

    >> -Metro ma dluzsze sklady.
    >> -dluzsze sklady to tez oszczednosc na motorniczych ... choc ciekawe,
    >> czy potrzebni są w metrze ...
    >
    > Akurat w metrze to motorniczy już jest w ogóle nie potrzebny. Nawet w
    > Polsce testowano autonomiczne tramwaje, a co dopiero metro. Gdzieś

    No ale ciagle jest

    > czytałem/słyszałem, że na świecie, może w Chinach, a może Japonii
    > działają autonomiczne metra albo kolejki podmiejskie. Ale siedzi w nich
    > człowiek tylko dlatego, żeby pasażerowie nie czuli strachu/dyskomfortu.

    Mowisz ?

    >> Wychodzi mi na to, ze krytyczne jest wlasnie te ~600 tys mieszkancow,
    >> plus potrzeby komunikacyjne, plus Odra i tory kolejowe, ktore
    >> utrudniaja prowadzenie dróg ... Niemcy zrobili 100 mostow, wladza
    >> ludowa tylko jeden odbudowala, nowa wladza 2 zbudowala i trzeci konczy
    >
    > Metro w Warszawie budowano kilkadziesiąt lat i nadal chyba coś tam
    > dobudowują, raczej wątpię żeby jeszcze jakieś miasto w Polsce
    > zdecydowało się na metro. No chyba, że na wzór Moskwy, Petersburga czy
    > Kijowa zorganizuje się przy okazji schrony na wypadek wojny. Tylko, że
    > możemy przed tą wojną nie zdążyć.

    Kijow duzy.

    J.


  • 85. Data: 2022-10-14 21:00:25
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.10.2022 o 18:56, Shrek pisze:

    > Z ciekawości sprawdziłem - warszawa poznań na jutro - IC 58,65PLN,

    A jak kupisz bilet 2-3 tygodnie wcześniej, to zmieścisz się w 40-tu
    złotych jadąc drugą klasą.

    > pędolino 149PLN, flexibus 66 (jeden kurs) lub 86. Warszawa kraków -
    > autobus 60, pociąg 60 (ale to 4 godziny) lub 180 pędrak. Więc raczej
    > porównywalnie.
    Jest nawet IC za 19PLN-ów w czasie 3h30min Warszawa-Poznań, jest
    autobus, który przewiezie za dwie dychy na tej trasie?

    > Jako aktywny użytkownik powiem, że metro jest the best, do tego stopnia,
    > że samochód głównie pod domem stoi w tygodniu.

    Nie wiem, nie jechałem. Ale na pewno nie ma tak często przystanków jak
    tramwaj, co by się spodobało J.F.


  • 86. Data: 2022-10-14 21:05:54
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-13 o 00:44, ii pisze:
    > W dniu 12.10.2022 o 21:08, Poldek pisze:
    >> W dniu 2022-10-12 o 06:52, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 12-10-2022 o 00:00, Poldek pisze:
    >>>
    >>>> Co mają koszty do ceny u odbiorców?
    >>>> To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.
    >>>
    >>> I miało to swoje plusy.
    >>>
    >>>> Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i
    >>>> mamy kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest
    >>>> chętny płacić
    >>>
    >>> No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda,
    >>> gdy łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista
    >>> wyznacza cenę z sufitu.
    >>>
    >>
    >> Jak nie ma chętnych, jak są?
    >> Jakoś nie zauważyłem, żeby "Polacy masowo przesiedli się na rowery", a
    >> z ulic zniknęły korki.
    >
    > Na harakiri też nie ma chętnych.
    >
    >> Koło mnie jest stacja Szell i paliwo po 7-8 leje się na niej
    >> strumieniami - biznes jak zwykle. Między 15-tą, a 19-tą ciężko w ogóle
    >> gdzieś się przebić samochodem, bo w każdą stronę korek - setki,
    >> tysiące samochodów stoją i pierdzą spalinami z paliwa po 8 zł/l.
    >> Gdybym był paliwiarzem, to bym spokojnie podnosił cenę.
    >
    > O istnieniu krzywej podaż-popyt wie?

    Czekam z niecierpliwością, żeby się dowiedzieć.


  • 87. Data: 2022-10-14 21:16:05
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.10.2022 o 19:12, J.F pisze:

    > No ale ciagle jest
    U nas tak, ale ile my tego metra w kraju mamy?

    > Mowisz ?

    Jest nawet lepiej niż sądziłem.

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-
    bez-obslugi-czy-jedzie-z-nami-maszynista-56037.html


  • 88. Data: 2022-10-14 22:05:57
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.10.2022 o 18:19, nadir pisze:
    > W dniu 14.10.2022 o 11:33, J.F pisze:
    >
    >> No nie wiem. W UK bilet na autokar znacznie tanszy by niz na pociąg.
    >
    > Nie wykluczam, że są miejsca gdzie będzie tak jak piszesz. Zresztą w UK
    > jeżdżą po odwrotnej stronie drogi, to dlaczego ceny mają u nich nie być
    > poodwracane?
    > Ale co do zasady bilet na kolej jest, nie tylko u nas, tańszy niż na
    > autobus na podobnej trasie. Od siebie do Poznania nawet EC/IC pojadę
    > taniej, szybciej i wygodniej niż autobusem.

    Jakoś podobnie było na długiej trasie jak porównywałem.

    > Inna sprawa, że do dworca
    > kolejowego mam jednak znacznie dalej niż do autobusowego.

    Ale statystycznie .. zarówno dworzec kolejowy jak i autobusowy w centrum
    miasta są.

    >
    >> Metro chyba najdrozsze, ale ma inne zalety.
    >> W duzych miastach.
    >
    > No wykopki kosztują, ale na powierzchni nie ma już miejsce to trzeba iść
    > pod ziemię lub jak w przypadki Wuppertalu wyżej nad.

    Czy tam w roku 1902 nie było miejsca?

    http://niusy.pl/@youtube.com/alf

    >
    >> No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
    >> -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
    >> jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?
    >>
    >> -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
    >> na czekaniu?
    >
    > Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
    > autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
    > nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.

    Metro chyba szybciej jeździ. Jak miasto rozległe jest to ludzie
    pracujący w nim będą samochodami jeździli.

    > ...


  • 89. Data: 2022-10-15 08:06:55
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 21:00, nadir pisze:

    > A jak kupisz bilet 2-3 tygodnie wcześniej, to zmieścisz się w 40-tu
    > złotych jadąc drugą klasą.

    No tylko że ja potrzebuję jutro... Jak tak liczyć to samoloty są tańsze
    od kolei, pod warunkiem że lecisz tam i wtedy kiedy linii lotniczej pasuje;)

    > Jest nawet IC za 19PLN-ów w czasie 3h30min Warszawa-Poznań, jest
    > autobus, który przewiezie za dwie dychy na tej trasie?

    Tak jak pisałem - samolotem do "oslo" można w dwie strony polecieć za 79
    pln - znajdziesz pociąg na tej trasie;)

    > Nie wiem, nie jechałem. Ale na pewno nie ma tak często przystanków jak
    > tramwaj, co by się spodobało J.F.

    No nie ma, ale ma za rzadko - dwa wyleciały ze względu na oszczędności -
    muranow i pl konstytucji.

    Genralnie - około 1km między stacjami na starym odcinku "usrysnowskim",
    w centrum miało być w założenia mniej, ale dwie stacje wypadły więc
    paradoksalnie w centrum jest "rzadziej" i 700-900 metrów na nowym
    odcinku bielańskim. Wygląda na to, że oprymalnie będzie te 800 metrów.

    Tramwaje zwykle gdzieś koło 400metrów miedzy przystankami mają.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 90. Data: 2022-10-15 11:03:18
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.10.2022 o 08:06, Shrek pisze:

    > No tylko że ja potrzebuję jutro... Jak tak liczyć to samoloty są tańsze
    > od kolei, pod warunkiem że lecisz tam i wtedy kiedy linii lotniczej
    > pasuje;)

    > Tak jak pisałem - samolotem do "oslo" można w dwie strony polecieć za 79
    > pln - znajdziesz pociąg na tej trasie;)

    Tak sam jest z koleją i autobusem. Pociąg z Przemyśla do Szczecina
    kosztuje 86zł znajdziesz tańszy autobus na tej trasie?

    Pytanie powinno być inne. Czy niższe, promocyjne ceny na autobus, pociąg
    lub samolot są poniżej kosztów, a jeżeli tak, to kto do nich dopłaca?
    Czy przepłacamy za "normalne" ceny?



strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: