  • 11. Data: 2011-04-08 19:04:06
    Temat: Re: Tania terenówka
    Od: Ramok <c...@c...com>

    W dniu 08.04.2011 17:45, =Marcos= napisał(a)/has written:

    > "Terenówki" pokroju Dacii Duster to chyba średnio się nadają na
    > błotnistą drogę. W górach widuję takie różne Octavie 4x4 zakopane w
    > śniegu tudzież błocie, bo właściciel uwierzył, że pojedzie toto tak jak
    > prawdziwa terenówka.
    Co do błota, ew. trawy, to najczęściej "winne" nie jest auto, ale
    drogowe opony i brak umiejętności kierowcy IMHO. Oni pewnie i najlepszą
    terenówkę by zakopali.
    Oczywiście Duster czy Octavia to nie "prawdziwe" auta terenowe, ale do
    okazjonalnego zjazdu z drogi, jeśli są zaopatrzone w odpowiednie opony
    (a nie typu "szerokie laczki SuperSport") i prowadzone przez
    zdroworozsądkowego kierowcę z odrobiną doświadczenia, w zupełności
    powinny wystarczyć.

    Sam nie jeździłem za dużo autami terenowymi, ale np. w zimie nie raz
    widziałem jak odpowiednio prowadzony FWD z dobrymi oponami "pokonywał"
    "mieszkańców na północ od gór" w SUper Vypasionych "terenówkach"...
    Często ich pojęcie o jeździe w górach/zimą/w terenie sprowadza się do
    tego, że "przecież ma drogie markowe opony" (i choć prawie zawsze
    baaardzo szerokie, to czasem nawet rzeczywiście były "zimowe" ;) ) i jak
    auto staje/buksuje "to mu gaz 'z buta' zapodaje, żeby dalej
    jechało/ruszyło z miejsca" ;D

    /Ramok

  • 12. Data: 2011-04-08 19:19:19
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "Ignacy" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-04-08 17:45, =Marcos= pisze:
    > "Terenówki" pokroju Dacii Duster to chyba średnio się nadają na
    > błotnistą drogę. W górach widuję takie różne Octavie 4x4 zakopane w

    Patrzyłem na samochody Vitara. Nowe są dwa razy droższe niż Duster ale
    są dostępne starsze w cenach jak nowe Duster. Co się bardziej opłaca,
    czy nie będą za bardzo wyeksploatowane?

    Vitara to nie terenówka. To bulwarówka-imitacja auta terenowego.

  • 13. Data: 2011-04-08 19:21:14
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "Ignacy" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-04-08 17:50, masti pisze:
    > Łada Niva

    >Trochę toporny wygląd.

    Bo to samochody terenowe.

    .A Suzuki Jimny ? Nowy niewiele droższy od Dustera ale tylko dwudrzwiowy...

    Jednak dobrze myślałem. Szukasz bulwarówki co by poszpanować. Pamiętaj aby
    łokieć mocno wystawał poza obrys ;)

  • 14. Data: 2011-04-08 19:34:52
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 16:58:52 +0200, Ignacy napisał(a):

    > Jaki tani terenowy można by kupić? może być używany. Dopiero się
    > rozglądam, jestem zielony w tym temacie.Dacia Duster są tylko nowe w
    > cenach najmniej 40 tys a na cztery koła 50 tys.
    > Czy są jakieś terenówki na błotnistą drogę w niższych cenach, mogą być
    > używane np. z lat 2005-2008.

    Kia Sorento. Solidna konstrukcja na ramie.

  • 15. Data: 2011-04-08 19:59:47
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 18:48:14 +0200, Ignacy napisał(a):

    > Może rzeczywiście, za mało kasy aby szarpać się na 4/5 drzwiowy

    A, właśnie, jeszcze Suzuki Jimny.
    To były całkiem dobre terenówki - w dużej mierze przez mały rozmiar -
    ale strasznie hardcorowe auta w sensie słabego komfortu i wyposażenia
    oraz ciasne jak diabli.
    Na pewno ta droga jest aż tak zła (jak np.
    http://www.youtube.com/watch?v=BQUN84lkRzE)?
    Zapewne wystarczy ci każdy 4x4 mający jakąś formę blokady centralnego
    mechanizmu różnicowego, lub po prostu dołączany na sztywno przód/tył.

    Jeszcze możesz popatrzeć na Ople Frontery, tylko to trochę starsze będą.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 16. Data: 2011-04-08 20:19:31
    Od: Ignacy <n...@l...spamu>

    W dniu 2011-04-08 19:59, Mega pisze:
    > To były całkiem dobre terenówki - w dużej mierze przez mały rozmiar -
    > ale strasznie hardcorowe auta w sensie słabego komfortu i wyposażenia
    > oraz ciasne jak diabli.

    Jest dwudrzwiowy. Jest tam miejsce na dalsze dwie osoby jak i na
    bagażnik czy trzeba kłaść siedzenia aby coś włożyć?

    > Na pewno ta droga jest aż tak zła (jak np.
    > http://www.youtube.com/watch?v=BQUN84lkRzE)?

    Nie ma tak głębokich kałuż ale często bywa błoto, głęboka papka.

    > Zapewne wystarczy ci każdy 4x4 mający jakąś formę blokady centralnego
    > mechanizmu różnicowego, lub po prostu dołączany na sztywno przód/tył.
    >
    > Jeszcze możesz popatrzeć na Ople Frontery, tylko to trochę starsze będą.

    Widzę ze z 2004 roku są i http://otomoto.pl/opel-frontera-C18236510.html
    i http://otomoto.pl/opel-frontera-C10460859.html, duża rozbieżność w
    cenach a z wyglądu tylko ten najdroższy przypomina terenowy.
    Tak, chodzi głównie o to by był 4x4, przydałoby się wysokie zawieszenie.

  • 17. Data: 2011-04-08 20:43:25
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Ludzie latami się wykłócają do czego jaka terenówka jest dobra, i co
    jeszcze SUV a co bulwar.
    Ja nie zaryzykuje podejmowania decyzji za ciebie :)

    Jak masz czas i chęci debatować i rozważać to polecam fora:
    http://www.forum4x4.pl/ <- ogólno offroadowe, działy dla każdej marki
    http://www.jeep.org.pl/forum/index.php <- miłosnicy Jeepów
    http://tlc.org.pl/forum/ <- miłośnicy Toyot

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 18. Data: 2011-04-08 20:55:09
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-04-08 16:58, Ignacy pisze:
> [...]
    > cenach najmniej 40 tys a na cztery koła 50 tys.
    > Czy są jakieś terenówki na błotnistą drogę w niższych cenach, mogą być
    Subaru Forester- solidnie wykonany SUV

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 19. Data: 2011-04-08 21:03:33
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

> [...]
    > błotnistą drogę. W górach widuję takie różne Octavie 4x4 zakopane w
    > śniegu tudzież błocie, bo właściciel uwierzył, że pojedzie toto tak jak

    Po części masz rację. Dołączany napęd na tył nie nadaje się do jazdy w
    naprawdę trudnym terenie. Pomaga na śniegu czy pośniegowym błocie.
    Inna sprawa to prześwit. Nawet na asfaltowych górskich drogach może
    uchronić przed rozbiciem miski olejowej.

    P.

  • 20. Data: 2011-04-08 21:06:32
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-04-08 19:59, Mega pisze:
    > Zapewne wystarczy ci każdy 4x4 mający jakąś formę blokady centralnego
    > mechanizmu różnicowego, lub po prostu dołączany na sztywno przód/tył.

    Jasną welurową tapicerkę mógłbym pobrudzić ;-)

    P.