eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2024-12-04 17:24:09
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-12-2024 o 15:53, Myjk pisze:
    > Wed, 4 Dec 2024 14:12:31 +0100, RadosławF
    >

    > To m.in, wy towarzyszu twierdzicie uparcie że przeciętny
    > polak to jeździ 20-30 tys. km rocznie i tylko po autostradach

    Ja akurat tyle jeżdżę.
    I to elektrykiem.
    Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.

    Problem byłby gdyby to były przebiegi kilka razy wyższe i codziennie
    jeżdżone w ten sposób.
    Ale i to da się ogarnąć kupując odpowiedni bev.


  • 12. Data: 2024-12-05 09:13:26
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Dec 2024 17:24:09 +0100, Cavallino

    > Ja akurat tyle jeżdżę. I to elektrykiem.
    > Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.

    Ja jeżdżę 2x polska średnia i moja bateryjka w PHEV
    to ogarnia w większości. A co dopiero 6-8x większa
    bateria w BEV.

    Jeśli kupiłem Outlandera PHEV za 117 brutto (3-latek,
    50tkm na szafie, tak, kupiłem tanio bo na rynku kosztowały
    130-140) i dotankowuję go za maks. 3-4k zł rocznie
    (reszta oczywiście na prądzie), a Tesla Y kosztowałaby
    mnie w momencie zakupu Outlandera 200 tys. brutto
    (oczywiście nowa), to zwrot by mi wyszedł ~20 lat.
    Co przy maksymalnie 8 latach które przejeżdżam
    samochodem (jeśli wyjeżdżam nim z salonu),
    nie ma żadnego sensu.

    Ale jeśli byłby to analogiczny Outlander czysty spalinowiec
    gdzie wydawałbym 20 tys. rocznie na paliwo, to już zwrot
    by wyszedł ~4 lata. Jeszcze mniej by było gdyby to był
    nowy Outlander PHEV (tak samo jak porównuję do nowej Tesli Y),
    który zaraz wejdzie na rynek w PL i golas będzie startować
    od 260 brutto (sic!). Spaliniak, gdyby był, kosztowałby
    aktualnie pewnie około 200 (180 kosztował MY 2020).

    Np. spalinowy 2-latek z Kanady (czyli pewnie walony),
    128 netto (158 brutto):
    https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mitsubishi-out
    lander-2-5-benzyna-4x4-183kw-250km-full-opcja-7osob-
    fv23-gwarancja-okazja-ID6GVKTV.html

    No to ja się pytam, jak to się niby miałoby
    mi opłacać w stosunku do takiej (nowej!) TMY?

    > Problem byłby gdyby to były przebiegi kilka razy
    > wyższe i codziennie jeżdżone w ten sposób.
    > Ale i to da się ogarnąć kupując odpowiedni bev.

    Ale nikt tyle nie jeździ. A już szczególnie idioci
    którzy najwięcej zazwyczaj gardłują na BEV.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 13. Data: 2024-12-05 09:31:17
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Dec 2024 15:18:19 +0100, JDX

    >> 5 dni w tygodniu stoi. Ale to się może zmienić, bo zmieniają jej
    >> siedzibę na ścisłe centrum Wawy, więc zaczyna powoli mówić
    >> o zmianie na elektryka. ;>
    > Znaczy się na metro? :-)

    A gdzie jest metro pod Wawą? Najbliższa od nas
    stacja metra to Imielin/Natolin (moje stare śmieci)
    20km, a na Pradze Stadion/Narodowy 17km. I jeszcze
    od metra do pracy kolejne 2km (Wierzbno/Wilanowska).

    Tymczasem żona ma do pracy 22km (Mordor).
    Siedzibę mają zmienić na Pańską, więc faktycznie
    wyjdzie z metra i jest pod budykiem, ale nadal do
    metra z domu dojechać musi.

    > Bo dojazd spoza centrum do ścisłego centrum
    > Wawy jakimkolwiek samochodem to poroniony pomysł.

    No nie wiem, podróż KM 1,5-2h vs samochodem 30 minut.
    Szczególnie że z koleżankami uprawiają w 4 Carpuling
    ugadały się z pracodawcą że startują o 6:30 więc
    ani korków rano nie ma szczególnych i miejsca
    parkingowe zawsze są. To samo jak wracają.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 14. Data: 2024-12-05 09:34:59
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2024 o 09:13, Myjk pisze:
    > Wed, 4 Dec 2024 17:24:09 +0100, Cavallino
    >
    >> Ja akurat tyle jeżdżę. I to elektrykiem.
    >> Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.
    >
    > Ja jeżdżę 2x polska średnia i moja bateryjka w PHEV
    > to ogarnia w większości. A co dopiero 6-8x większa
    > bateria w BEV.

    Ja bym zmienił auto, teraz jest dobry moment.
    A wygoda nieporównywalnie większa.

    >
    > Jeśli kupiłem Outlandera PHEV za 117 brutto (3-latek,
    > 50tkm na szafie, tak, kupiłem tanio bo na rynku kosztowały
    > 130-140) i dotankowuję go za maks. 3-4k zł rocznie
    > (reszta oczywiście na prądzie), a Tesla Y kosztowałaby
    > mnie w momencie zakupu Outlandera 200 tys. brutto
    > (oczywiście nowa), to zwrot by mi wyszedł ~20 lat.

    Ale to już jest porównanie stary vs nowy.
    Spokojnie w tej cenie kupisz 3 letniego elektryka podobnej klasy.
    Więc różnica zero.

    HINT: Ostatnio ktoś znalazł nowego fabrycznie Ioniqa5 RWD z baterią 77
    kWh za 166 tys brutto (czyli po dopłacie 140 tys brutto), do tego w
    finansowaniu 0%, albo z mega tanim wynajmem.


  • 15. Data: 2024-12-05 09:44:06
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2024 o 09:13, Myjk pisze:
    > Wed, 4 Dec 2024 17:24:09 +0100, Cavallino
    >
    >> Ja akurat tyle jeżdżę. I to elektrykiem.
    >> Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.
    >
    > Ja jeżdżę 2x polska średnia i moja bateryjka w PHEV
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > to ogarnia w większości. A co dopiero 6-8x większa
    > bateria w BEV.
    [...]
    >> Problem byłby gdyby to były przebiegi kilka razy
    >> wyższe i codziennie jeżdżone w ten sposób.
    >> Ale i to da się ogarnąć kupując odpowiedni bev.
    >
    > Ale nikt tyle nie jeździ. A już szczególnie idioci
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > którzy najwięcej zazwyczaj gardłują na BEV.
    >
    Coś mi tu nie gra ;)

    Pozdrawiam
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 16. Data: 2024-12-05 09:47:51
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Dec 2024 09:34:59 +0100, Cavallino

    > W dniu 05-12-2024 o 09:13, Myjk pisze:
    >> Wed, 4 Dec 2024 17:24:09 +0100, Cavallino
    >>
    >>> Ja akurat tyle jeżdżę. I to elektrykiem.
    >>> Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.
    >>
    >> Ja jeżdżę 2x polska średnia i moja bateryjka w PHEV
    >> to ogarnia w większości. A co dopiero 6-8x większa
    >> bateria w BEV.
    >
    > Ja bym zmienił auto, teraz jest dobry moment.

    Jeszcze półtora roku mam leasing.
    Z cesją jest jazda, rzadko kto się decyduje.

    > A wygoda nieporównywalnie większa.

    Mam wszystko co w BEV, łącznie z grzaniem/chłodzeniem z apki.
    Komfort (cisza) porównywalna, acz osiągi zupełnie nie te.

    >> Jeśli kupiłem Outlandera PHEV za 117 brutto (3-latek,
    >> 50tkm na szafie, tak, kupiłem tanio bo na rynku kosztowały
    >> 130-140) i dotankowuję go za maks. 3-4k zł rocznie
    >> (reszta oczywiście na prądzie), a Tesla Y kosztowałaby
    >> mnie w momencie zakupu Outlandera 200 tys. brutto
    >> (oczywiście nowa), to zwrot by mi wyszedł ~20 lat.
    >
    > Ale to już jest porównanie stary vs nowy.

    Przecież napisałem to wyraźnie.

    > Spokojnie w tej cenie kupisz 3 letniego elektryka podobnej klasy.
    > Więc różnica zero.

    Problem w tym, że za używany samochód w leasingu są słabe ubezpieczenia,
    dla przykładu płacę za 4-letniego Outlandera PHEV 4000 netto (i podobnie
    używki BEV), a nowa TeslaY przez czas trwania leasingu AFAIR 3200.

    A tak bym wziął nowego i powoził się te 5-8 lat (tak jak jeździłem
    kiedyś dieslem z salonu Mazdą 6 2008-2016).

    > HINT: Ostatnio ktoś znalazł nowego fabrycznie Ioniqa5 RWD z baterią 77
    > kWh za 166 tys brutto (czyli po dopłacie 140 tys brutto), do tego w
    > finansowaniu 0%, albo z mega tanim wynajmem.

    No bywa. I pewnie za rok będę zaczynać poszukiwania by, jak ostatnio,
    pół roku poszukać. Gdyby mi nie buchnęli samochodu i nie było okazyjnie
    do kupienia tego co mam aktualnie, to bym już jeździł TMY, bo miałem
    już 3 wyceny gotowe.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 17. Data: 2024-12-05 09:54:09
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2024 o 09:47, Myjk pisze:
    > Thu, 5 Dec 2024 09:34:59 +0100, Cavallino
    >
    >> W dniu 05-12-2024 o 09:13, Myjk pisze:
    >>> Wed, 4 Dec 2024 17:24:09 +0100, Cavallino
    >>>
    >>>> Ja akurat tyle jeżdżę. I to elektrykiem.
    >>>> Więc nawet jakby tak było, to nadal nie jest problem.
    >>>
    >>> Ja jeżdżę 2x polska średnia i moja bateryjka w PHEV
    >>> to ogarnia w większości. A co dopiero 6-8x większa
    >>> bateria w BEV.
    >>
    >> Ja bym zmienił auto, teraz jest dobry moment.
    >
    > Jeszcze półtora roku mam leasing.
    > Z cesją jest jazda, rzadko kto się decyduje.
    >
    >> A wygoda nieporównywalnie większa.
    >
    > Mam wszystko co w BEV, łącznie z grzaniem/chłodzeniem z apki.
    > Komfort (cisza) porównywalna, acz osiągi zupełnie nie te.

    O tym mówię.
    Taki 200 czy 300 konny bev to inna motoryzacja.

    >> Spokojnie w tej cenie kupisz 3 letniego elektryka podobnej klasy.
    >> Więc różnica zero.
    >
    > Problem w tym, że za używany samochód w leasingu są słabe ubezpieczenia,

    Dlatego lepiej nowy z wyprzedaży.


  • 18. Data: 2024-12-05 09:56:18
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Dec 2024 09:44:06 +0100, Mirek Ptak

    > Coś mi tu nie gra ;)

    Średnia polska 9000km rocznie. Mowa była o 20-30 tys. km rocznie
    i więcej w świetle opłacalności zakupu BEV w moim przypadku.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 19. Data: 2024-12-05 09:58:37
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Dec 2024 09:54:09 +0100, Cavallino

    >> Mam wszystko co w BEV, łącznie z grzaniem/chłodzeniem z apki.
    >> Komfort (cisza) porównywalna, acz osiągi zupełnie nie te.
    >
    > O tym mówię.
    > Taki 200 czy 300 konny bev to inna motoryzacja.

    Mnie wystarczy moment Outlandera PHEV. Do 60/h się całkiem
    sensownie zbiera i wszyscy zostają daleko w tyle na światłach.

    >>> Spokojnie w tej cenie kupisz 3 letniego elektryka podobnej klasy.
    >>> Więc różnica zero.
    >> Problem w tym, że za używany samochód w leasingu są słabe ubezpieczenia,
    > Dlatego lepiej nowy z wyprzedaży.

    Tylko ciężko się wcelować z wyprzedażą tak aby nie zostać
    bez samochodu, albo co gorsza z dwoma samochodami.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 20. Data: 2024-12-05 10:15:31
    Temat: Re: Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2024 o 09:56, Myjk pisze:
    > Thu, 5 Dec 2024 09:44:06 +0100, Mirek Ptak
    >
    >> Coś mi tu nie gra ;)
    >
    > Średnia polska 9000km rocznie. Mowa była o 20-30 tys. km rocznie
    > i więcej w świetle opłacalności zakupu BEV w moim przypadku.
    >
    OK, tak się zdziwiłem, bo ostatnio sobie wyliczyłem 37,8 tyś rocznie ;)

    Pozdrawiam
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: