  • 1. Data: 2013-08-22 12:59:26
    Temat: Tablet z obsługą plików FAT i FAT32
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Z opisu jednego z tabletów widzę, że obsługuje pliki sysyemowe FAT. To
    znaczy, że NTFS już nie będzie obsługiwał? Niby taki nowoczesny ten
    tablet...........

    --
    animka

  • 2. Data: 2013-08-22 21:39:21
    Temat: Re: Tablet z obsługą plików FAT i FAT32
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "animka" <a...@t...wp.pl> wrote :
    > Niby taki nowoczesny ten
    > tablet...........

    No wlasnie NIEnowoczesny

  • 3. Data: 2013-08-22 23:04:15
    Od: doomx <d...@o...pl>

    W dniu 2013-08-22 12:59, animka pisze:
    > Z opisu jednego z tabletów widzę, że obsługuje pliki sysyemowe FAT. To
    > znaczy, że NTFS już nie będzie obsługiwał? Niby taki nowoczesny ten
    > tablet...........

    Osobiście nie mam tableta. To jest uzależnione od systemu operacyjnego.
    Jeśli masz Android, to najprawdopodobniej będzie ext4, jednak odpowiedni
    program do obsługi NTFS można ściągnąć z Google Play. Jeśli chodzi o
    Windows 8, to Microsoft stworzył system, który w założeniach ma być
    uniwersalny, taki sam zarówno dla urządzeń stacjonarnych, jak i
    przenośnych, więc dlaczego nie miałby obsługiwać NTFS? Myślę że
    obsługuje. Jak jest z Windowsem RT (dla urządzeń opartych na procesorach
    ARM) to nie wiem.

  • 4. Data: 2013-08-23 08:35:22
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    > Z opisu jednego z tabletów widzę, że obsługuje pliki sysyemowe FAT. To
    > znaczy, że NTFS już nie będzie obsługiwał? Niby taki nowoczesny ten
    > tablet...........

    Może po prostu firma produkująca ten tablet wykupiła w Microsoft
    licencje na używanie oficjalnej wersji FAT.

  • 5. Data: 2013-08-23 16:10:54
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-22 23:04, doomx pisze:

> [...]
    > przenośnych, więc dlaczego nie miałby obsługiwać NTFS? Myślę że
    > obsługuje. Jak jest z Windowsem RT (dla urządzeń opartych na procesorach

    To taki tablet:
    http://tanio.net/tablet-goclever-m813g.html

    --
    animka

  • 6. Data: 2013-08-23 16:12:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 08:35, Robert Winkler pisze:

    > Może po prostu firma produkująca ten tablet wykupiła w Microsoft
    > licencje na używanie oficjalnej wersji FAT.

    A licencję na androida od kogo mogła kupić?

  • 7. Data: 2013-08-23 17:44:54
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    > A licencję na androida od kogo mogła kupić?
    > http://tanio.net/tablet-goclever-m813g.html

    Od właściciela patentów:

    U.S. Patent #5,579,517
    U.S. Patent #5,758,352
    U.S. Patent #6,286,013

    http://www.microsoft.com/en-us/legal/intellectualpro
    perty/IPLicensing/Programs/FATFileSystem.aspx

    Patent w odróżnieniu od prawa autorskich obowiązuje na ogólne opis
    danego rozwiązania a nie na jego konkretna implementacje i zapewnia
    właścicielowi patentu do praw majątkowych od wszystkich implementacji na
    wszystkie systemy operacyjne.
    (Jak dobrze że u nas nie ma tego typu patentów, ale w Stanach mają przez
    to prze.....e)

    btw. Największe aktualne dochody Microsoftu z rynku telefonów
    komórkowych nie pochodzą ze sprzedaży jego Windows Phone, ale ze
    sprzedaży praw do używania w Androidzie i iPhonie rozwiązań
    opatentowanych przez Microsoft.
    Podobno za sam FAT producenci musieli kiedyś płacić po 0.25$ od każdego
    sprzedanego urządzenia, nie wiem ile dziś wynosi ta opłata.

    A co do obsługi NTSF na androidzie, no way.
    Znajdź dodatkowy program który doda do systemu możliwość podpięcia tego
    systemu plików, w produkcie Google tego nie znajdziesz.

    /Robert

  • 8. Data: 2013-08-23 21:52:06
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 17:44, Robert Winkler pisze:

> [...]
    > Znajdź dodatkowy program który doda do systemu możliwość podpięcia tego
    > systemu plików, w produkcie Google tego nie znajdziesz.

    Ok, dzięki.
    Wszystko wyjdzie w "praniu", bo narazie to w ciemno pytalam. Co innego
    jak się ma ten tablet przed sobą. Wtedy widać co działa a co nie działa.
    Pod koniec przyszłego tygodnia kurier pewnie podrzuci.

    --
    animka

  • 9. Data: 2013-08-23 22:16:54
    Od: doomx <d...@o...pl>

    W dniu 2013-08-23 16:10, animka pisze:

    > To taki tablet:
    > http://tanio.net/tablet-goclever-m813g.html

    Nie bardzo wiem, co autor miał na myśli pisząc: "Obsługiwane pliki
    systemowe: FAT, FAT32". To są systemy plików, a nie formaty plików.
    Właściwie jak ten system by działał, gdyby nie obsługiwał własnych
    plików systemowych? Myślę, że to wina byle jakiego tłumaczenia. Autorowi
    pewnie chodziło o to, że tablet obsługuje wymienione systemy plików,
    więc jak podłączysz tak sformatowany pendrive, to będzie chodzić. Jednak
    to nie nowość i nie jest niczym szczególnym. Jak przeczytałem na jednym
    z forów, Microsoft każe sobie płacić duże pieniądze za możliwość obsługi
    NTFS, więc jego natywna obsługa praktycznie nie istnieje.

  • 10. Data: 2013-08-24 00:25:52
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-23 22:16, doomx pisze:

    > Nie bardzo wiem, co autor miał na myśli pisząc: "Obsługiwane pliki
    > systemowe: FAT, FAT32". To są systemy plików, a nie formaty plików.

    Z czeskiego tłumaczył ktoś chyba.

> [...]
    > pewnie chodziło o to, że tablet obsługuje wymienione systemy plików,
    > więc jak podłączysz tak sformatowany pendrive, to będzie chodzić.

    Mój pendrive jest sformatowany do NTFS, ale raczej z pendrive nie
    korzystam, bo karta pamieci i dysk w tablecie mają sporą pojemność.
    Na karcie pamięci też mam pliki w systemie NTFS i nie mam zamiaru tego
    zmieniać.
    Może będzie wszystko ok, bo to raczej niemozliwe, żeby mi nie działały
    pliki przesłane z komputera na tablet. Pewnie i pliki przesłane z
    telefonu będą działać.

    >Jednak to nie nowość i nie jest niczym szczególnym. Jak przeczytałem na jednym
    > z forów, Microsoft każe sobie płacić duże pieniądze za możliwość obsługi
    > NTFS, więc jego natywna obsługa praktycznie nie istnieje.

    Możliwe.

    --
    animka