    From: Tomasz Pawełek <t...@t...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: TPSA Kraków - Nowy sprzęt Siemensa / DSL
    Date: Tue, 19 Dec 2006 18:56:14 +0100

    Witam Grupowiczów.

    Po krótce moje sytuacja wygląda następująco: posiadam 4Mbps łącze
    InternetDSL w Krakowie, na w-miarę-nowopowstałym osiedlu. Wszystko
    działało pięknie i ładnie, pingi do routera brzegowego były na poziomie
    6ms, aż tu nagle w październiku zostałem przełączony na kodowanie
    interleaved, co zaowocowało skokiem tychże do 40ms.

    Wykonałem zatem telefon na 9330, powiedziałem, że chcę fast, dostałem fast
    od ręki. Taki telefon musiałem wykonywać mniej-więcej co 2 tygodnie, bo co
    tyle ktoś/coś przełączało mnie na interleaved (mimo, że jakość techniczna
    łącza wg TPSY jest w ścisłej czołówce krajowej).

    Trudno, telefon co 2 tygodnie nie jest jeszcze końcem świata, mimo że
    wydaje mi się trochę debilnym, że obsługa TP nie potrafi sama namierzyć,
    co/kto mnie przełącza.

    Natomiast dzisiaj nastąpił przełom. Około południa łącze tpsy zostało
    położone (brak czegokolwiek w gniazdku) na godzinkę. Po tej godzince
    wszystko wstało, ale pingi do routera brzegowego ustabilizowały się na
    poziomie 26ms, czyli innymi słowy łącze jest dla mnie kompletnie
    bezużyteczne (max tolerowane to 9.5ms). Mogę sobie najwyżej wykorzystać
    modem jako podstawkę pod herbatę.

    Kilka telefonów i sprawa wyjaśniona - została zmieniona szafa na nową
    superfajną szafę Siemensa, która w swojej superfajności nie posiada
    możliwości powieszenia na danym abonencie indywidualnego profilu. Innymi
    słowy - fast/interleaved musi być ustawione globalnie na całą szafkę.

    Tak przedstawiono mi to na 9330. Jutro około 16 sprawa ma się toczyć
    dalej, chyba że wcześniej pojadę do TPSY koło radia kraków, gdzie znajduje
    się człowiek odpowiedzialny za DSLe i dowiem się czegoś więcej.

    Pytanie: czy ktoś wie, co to za nowe cuda Siemensa wstawili?

    Czy rzeczywiście nie ma możliwości przełączenia na nich jednego abonenta
    na inny tryb?

    Czy nowe nie powinno oznaczać lepsze?

    Pozdrawiam,