eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTIR-y na śniegu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 41. Data: 2010-12-16 17:47:40
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>


    Możesz rozwinąć tę myśl?
    Jacek


  • 42. Data: 2010-12-16 18:29:37
    Temat: Re: TIR-y na ?niegu
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 16.12.2010 00:03, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2010-12-15,<d...@o...pl> <d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Obrazoburczo dla wiekszo?ci ?miem twierdziae, ?e za?nie?one drogi s? lepsze
    >> od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie je 1/4 dzimy czesto, wszyscy ?miej? sie z
    >> "turystów" ?ancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na ?ancuchach
    >> prakt ycznie nie je?d?? :-)
    >
    > Z tych co będą twardzielami bez łańcuchów i Wam zablokują drogę do
    > domu czy na zakręcie wyjadą na czołówkę też się będziecie śmiać?

    Mysle, ze to takie samo "smianie sie" jak my sie smiejemy z
    Irlandczykow, ze spadnie 5 cm sniegu a oni jada 50km/h. Bylem pare dni
    temu w Polsce i po bialej drodze jechalem 70 a sporo aut mnie
    wyprzedzalo. Myslisz, ze kogo uwazam, za madrzejszego? Nie lubie
    kozakowania.

    I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie
    sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od
    opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 43. Data: 2010-12-16 18:38:44
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iedfr8$uui$1@news.task.gda.pl...
    >
    > Możesz rozwinąć tę myśl?
    > Jacek

    co jest cięższe:
    60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton?

    też Jacek


  • 44. Data: 2010-12-16 20:44:58
    Temat: Re: TIR-y na œniegu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-16, rybak <b...@b...net> wrote:

    >>ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy
    >>apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów.
    >>nie może podjechać to zakłada i jedzie. a tak stoją po dwie doby w polu.
    >
    > Odpowiedź na to pytanie dał jakiś kierowca tira wczoraj w tvn24.
    > Powiedział mniej więcej coś takiego: "ja mam łańcuchy ale nie założę,
    > bo w Polsce nie ma obowiązku jazdy na łańcuchach".

    Na to jest jedna recepta: Zablokowanie drogi wynikające z
    niedostosowania samochodu do dających się przewidzieć warunków: 5'000 za
    każdą rozpoczętą godzinę.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 45. Data: 2010-12-17 08:49:35
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Odpowiadam na pytanie 1:
    cięższe jest 20% z 40 ton
    ale co to ma wspólnego z II zasada dynamiki Newtona?

    Łopatologicznie:
    60% z 1,3 tony przy współczynniku tarcia 0,1 (na śliskim) daje siłę 765 N
    czyli 6% w stosunku do masy
    20% z 40 ton przy warunkach jak wyżej daje 7848 N czyli 10 razy więcej niż
    osobówka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa
    Jacek


  • 46. Data: 2010-12-17 09:36:03
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "SET" <b...@m...pl>


    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    news:4d09dc0f$1@news.home.net.pl...
    > > Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga
    > > krajowa ma szerokość 5m.
    >
    > Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
    > Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej.
    > Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska
    > asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
    > Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.
    >

    Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo.



  • 47. Data: 2010-12-17 10:05:38
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-12-16 17:36, Bydlę pisze:

    > I co ci odpowiedział oficer dyżurny?

    A ty jesteś moim szefem, czy nauczycielem, żeby mnie rozliczać?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 48. Data: 2010-12-17 10:31:46
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w
    >> Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas
    >> droga
    >> krajowa ma szerokość 5m.
    >
    > Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
    > Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi
    > dwucyfrowej.

    Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a
    co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a
    jechac moze dalby rade.

    35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w
    gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic ..

    > Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego
    > opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu"
    > to minimum 8m.
    > Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.

    Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam
    jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ?

    J.


  • 49. Data: 2010-12-17 10:38:11
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w
    >> Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych
    >> perturbacjach na
    >> zakopiance :)
    >
    > a prócz tego, nikt nie słyszy w krajach "śnieznych" o sypaniu
    > dróg solą itp. :-). Tam sypie się drogę czymś w rodzaju żwirku -
    > o czym ostatnio JW

    Nie, nikt absolutnie nie slyszal
    http://autos.aol.com/article/chrysler-minivan-recall
    /
    http://www.huliq.com/9508/insalt-injury-salt-belt-fo
    rd-windstars-recalled
    http://www.autoblog.com/2009/04/20/multiple-hyundai-
    recalls-for-brake-lamps-and-rust-issues-affect/

    A swoja droga .. "nowa, lepsza technologia" zawiodla, czy ktos
    policzyl ze zabezpieczanie za drogo kosztuje ?

    > Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi
    > są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często,
    > wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi
    > (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą
    > :-)

    A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P

    J.


  • 50. Data: 2010-12-17 10:42:43
    Temat: Re: TIR-y na ?niegu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w
    > I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy -
    > wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15
    > minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na
    > srednioruchliwej drodze.

    Ale wiesz - u nas sie mowi ze piaskarka powinna wyjechac dopiero po
    zakonczeniu opadu.
    Inaczej to syzyfowa praca.

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: