-
41. Data: 2010-12-16 17:47:40
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "Jacek" <m...@g...pl>
Możesz rozwinąć tę myśl?
Jacek
-
42. Data: 2010-12-16 18:29:37
Temat: Re: TIR-y na ?niegu
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 16.12.2010 00:03, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-12-15,<d...@o...pl> <d...@o...pl> wrote:
>
>> Obrazoburczo dla wiekszo?ci ?miem twierdziae, ?e za?nie?one drogi s? lepsze
>> od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie je 1/4 dzimy czesto, wszyscy ?miej? sie z
>> "turystów" ?ancuchowych - miejscowi (drogowi, nie GOPR-owcy) na ?ancuchach
>> prakt ycznie nie je?d?? :-)
>
> Z tych co będą twardzielami bez łańcuchów i Wam zablokują drogę do
> domu czy na zakręcie wyjadą na czołówkę też się będziecie śmiać?
Mysle, ze to takie samo "smianie sie" jak my sie smiejemy z
Irlandczykow, ze spadnie 5 cm sniegu a oni jada 50km/h. Bylem pare dni
temu w Polsce i po bialej drodze jechalem 70 a sporo aut mnie
wyprzedzalo. Myslisz, ze kogo uwazam, za madrzejszego? Nie lubie
kozakowania.
I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy - wlasnie
sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15 minutach od
opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na srednioruchliwej drodze.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
43. Data: 2010-12-16 18:38:44
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "Jacek" <s...@o...pl>
Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:iedfr8$uui$1@news.task.gda.pl...
>
> Możesz rozwinąć tę myśl?
> Jacek
co jest cięższe:
60% z 1,3 tony czy 20% z 40 ton?
też Jacek
-
44. Data: 2010-12-16 20:44:58
Temat: Re: TIR-y na niegu
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-16, rybak <b...@b...net> wrote:
>>ja nie rozumiem dlaczego na wyposażeniu obowiązkowym, tak jak gaśnica czy
>>apteczka, np. od października do marca, tiry nie mogą mieć łańcuchów.
>>nie może podjechać to zakłada i jedzie. a tak stoją po dwie doby w polu.
>
> Odpowiedź na to pytanie dał jakiś kierowca tira wczoraj w tvn24.
> Powiedział mniej więcej coś takiego: "ja mam łańcuchy ale nie założę,
> bo w Polsce nie ma obowiązku jazdy na łańcuchach".
Na to jest jedna recepta: Zablokowanie drogi wynikające z
niedostosowania samochodu do dających się przewidzieć warunków: 5'000 za
każdą rozpoczętą godzinę.
Krzysiek Kiełczewski
-
45. Data: 2010-12-17 08:49:35
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "Jacek" <m...@g...pl>
Odpowiadam na pytanie 1:
cięższe jest 20% z 40 ton
ale co to ma wspólnego z II zasada dynamiki Newtona?
Łopatologicznie:
60% z 1,3 tony przy współczynniku tarcia 0,1 (na śliskim) daje siłę 765 N
czyli 6% w stosunku do masy
20% z 40 ton przy warunkach jak wyżej daje 7848 N czyli 10 razy więcej niż
osobówka ale ledwo 2% w stosunku do masy TIRa
Jacek
-
46. Data: 2010-12-17 09:36:03
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "SET" <b...@m...pl>
Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
news:4d09dc0f$1@news.home.net.pl...
> > Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga
> > krajowa ma szerokość 5m.
>
> Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
> Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi dwucyfrowej.
> Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego opaska
> asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu" to minimum 8m.
> Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.
>
Oj ty chyba za dużo książkowych mądrości znasz a życia niebardzo.
-
47. Data: 2010-12-17 10:05:38
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2010-12-16 17:36, Bydlę pisze:
> I co ci odpowiedział oficer dyżurny?
A ty jesteś moim szefem, czy nauczycielem, żeby mnie rozliczać?
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
48. Data: 2010-12-17 10:31:46
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w
>> Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas
>> droga
>> krajowa ma szerokość 5m.
>
> Zadna droga krajowa w Polsce nie ma szerokosci 5m
> Minimum to 6.5m (pasy po 3.25) w przypadku remontu drogi
> dwucyfrowej.
Wystarczy zeby jedna stojaca ciezarowka bardzo utrudnila ruch .. a
co gorsza jak za nia ktos stanie, to juz nie koniecznie ruszy - a
jechac moze dalby rade.
35 Wroclaw-Walbrzych ile ma ? Ciezko tam rowerzyste wyprzedzic w
gestym ruchu, a nawet karetke pogotowia przepuscic ..
> Wszystkie pozostale to szerokosc pasow ruchu po 3.5m + do tego
> opaska asfaltowa po minimum 0.5m. Czyli razem szerokosc "asfaltu"
> to minimum 8m.
> Do tego dochodzi pobocze gruntowe o szerokosci 1.5m.
Ale tirman w pobocze nie zjedzie, bo jaka ma pewnosc ze ono tam
jest i nie wpadnie w nieubity snieg w rowie ?
J.
-
49. Data: 2010-12-17 10:38:11
Temat: Re: TIR-y na śniegu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik <d...@o...pl> napisał w
>> Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych
>> perturbacjach na
>> zakopiance :)
>
> a prócz tego, nikt nie słyszy w krajach "śnieznych" o sypaniu
> dróg solą itp. :-). Tam sypie się drogę czymś w rodzaju żwirku -
> o czym ostatnio JW
Nie, nikt absolutnie nie slyszal
http://autos.aol.com/article/chrysler-minivan-recall
/
http://www.huliq.com/9508/insalt-injury-salt-belt-fo
rd-windstars-recalled
http://www.autoblog.com/2009/04/20/multiple-hyundai-
recalls-for-brake-lamps-and-rust-issues-affect/
A swoja droga .. "nowa, lepsza technologia" zawiodla, czy ktos
policzyl ze zabezpieczanie za drogo kosztuje ?
> Obrazoburczo dla większości śmiem twierdzić, że zaśnieżone drogi
> są lepsze od solnych dróg. W Bieszczadach, gdzie jeździmy często,
> wszyscy śmieją się z "turystów" łancuchowych - miejscowi
> (drogowi, nie GOPR-owcy) na łańcuchach prakt ycznie nie jeżdżą
> :-)
A goprowcy czemu uzywaja lancuchow ? :-P
J.
-
50. Data: 2010-12-17 10:42:43
Temat: Re: TIR-y na ?niegu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w
> I wielki plus do Ire - od paru dni trabia, ze bedzie atak zimy -
> wlasnie sie sprawdzilo. Pierwsza piaskarke widzialem po jakis 15
> minutach od opadu sniegu. I to nie w centrum miasta a na
> srednioruchliwej drodze.
Ale wiesz - u nas sie mowi ze piaskarka powinna wyjechac dopiero po
zakonczeniu opadu.
Inaczej to syzyfowa praca.
J.