  • 21. Data: 2010-06-03 16:41:46
    Temat: Re: Szykujmy sie na 30 km/h
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
    > podniesiona predkosc ponad 50. A na osiedlowkach 30 moze i nie takie
    > glupie.

    Legnicka, Karkonowska i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 22. Data: 2010-06-03 16:42:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafal wrote:

    > _jadąc_ 30km/h dojedzie się szybciej niż stojąc na w korku "50km/h"

    To bardzo odkrywcze, ale skąd weźmie się dodatkowa przepustowość dróg?
    Tymczasem gdyby wszyscy zaczęli jeździć 30 km/h zamiast 50 km/h (a
    właściwie 70-80) to przepustowość spadłaby ok. dwukrotnie.

    Po za tym prędkość 30 km/h dla samochodu to jakiś idiotyzm. Rozumiem, ze
    ekolodzy mogą być tak odmóżdżeni, ale żeby tak kretyński pomysł został
    gdzieś w praktyce zastosowany? Szkoda słów.

  • 23. Data: 2010-06-03 16:47:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-03 16:41, Dysiek pisze:

    > Legnicka, Karkonowska i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

    Na Legnickiej chyba 70-tki nie przywrócili po zdjęciu.
    Karkonowska? Nie ma takiej, przynajmniej we Wrocławiu. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 24. Data: 2010-06-03 17:37:15
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Na Legnickiej chyba 70-tki nie przywrócili po zdjęciu.
    > Karkonowska? Nie ma takiej, przynajmniej we Wrocławiu. :P

    Ech, Karkonoska

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 25. Data: 2010-06-03 17:41:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Jun 2010 16:41:46 +0200, Dysiek wrote:

    >Legnicka,

    Na legnickiej juz nie, juz dawno temu zdjeli.
    Ponoc za glosno.

    >Karkonowska

    Swiatla wyregulowane na 60, ale czy potwierdzone znakiem ?

    >i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.

    No wlasnie mam watpliwosci.

    Sulowska czy jak sie tam nazywa - po drodze na Brzeg Dolny - tam byl
    kawalek obszaru niezabudowanego w granicach miasta.

    J.

  • 26. Data: 2010-06-03 18:45:29
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    J.F. pisze:

    > Swiatla wyregulowane na 60, ale czy potwierdzone znakiem ?

    Potwierdzone, przynajmniej w stronę A4.

    T.

  • 27. Data: 2010-06-03 18:55:38
    Od: s...@m...com

> [...]
    >
    > Za WP:
    >
    > Do Austrii pojechaliśmy nie tylko dla jej wspaniałych widoków, ale również
    > dlatego, by zbadać intrygujące nas rozwiązanie zastosowane w Grazu. To
    > pierwsze miasto  w Europie, które wprowadziło tempo 30 km/h. Aż 80% ulic
    > miasta objętych jest tą strefą.
    >
    > "Tempo 30 to nowe prawo wprowadzone w Grazu. Faza testowa trwała 2 lata. Na
    > głównych arteriach miasta można jeździć z prędkością do 50 km/h natomiast na
    > mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller, odpowiedzialna za
    > Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

    Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a zeby
    było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

    raz że drastycznie zmalała by liczba zabitych na drogach, a dwa że rowerzysta
    mógł by jechać środkiem pasa, bo przy korzystnych warunkach nikt by go nie
    wyprzedzał.

  • 28. Data: 2010-06-03 19:53:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Mowisz o tym holenderskim eksperymencie? :)

    a czort wie gdzie to bylo, ważne ze po zlikwidowaniu znaków w mieście spadła
    ilość zdarzeń drogowych.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 29. Data: 2010-06-03 21:24:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 03 Jun 2010 18:55:38 +0200, s...@m...com napisał(a):

    > Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a zeby
    > było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

    Owszem. Zaraz po wybudowaniu normalnej sieci dróg - i pod warunkiem że nie
    będzie obowiązywało na arteriach (vide kretynizmy z 50km/h w Warszawie).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 30. Data: 2010-06-03 21:52:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Jun 2010 18:55:38 +0200, s...@m...com wrote:
    >Przydało by się w Polsce, tylko zeby to nie bylo tylko na papierze, a zeby
    >było surowo i skutecznie egzekwowane przez władze.

    No coz, pozwole miec sobie inne zdanie.
    Na glownych arteriach powinno byc 80 dopuszczone.

    >raz że drastycznie zmalała by liczba zabitych na drogach, a dwa że rowerzysta
    >mógł by jechać środkiem pasa, bo przy korzystnych warunkach nikt by go nie
    >wyprzedzał.

    A dlaczego tysiac samochodow ma zwalniac do predkosci jednego
    rowerzysty ?

    J.