  • 1. Data: 2010-12-21 09:39:30
    Temat: Szukam kogos kto kuma certyfikaty CE w Krakowie?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam!

    Chce wyprodukowac i sprzedawac prosty uklad elektroniczny
    nie lamiac przy tym obowiazujacych przepisow.

    W zwiazku z tym potrzebuje konsultacji z kims kto to
    ogarnia - zeby zerknal na uklad i powiedzial co musze
    miec a nastepnie pomogl wszystko zalatwic.
    Oczywiscie za wynagrodzeniem.

    Jesli ktos z Krakowa badz okolic moze pomoc prosze o mail.

    Jakub

  • 2. Data: 2010-12-21 11:37:38
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 10:39, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > miec a nastepnie pomogl wszystko zalatwic.
    > Oczywiscie za wynagrodzeniem.
    >
    > Jesli ktos z Krakowa badz okolic moze pomoc prosze o mail.

    Chcesz znaczek CHina Export to naklej i po klopocie.

  • 3. Data: 2010-12-21 12:56:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Chcesz znaczek CHina Export to naklej i po klopocie.

    Poza znaczkiem chcialbym miec tez jakas podbudowe teoretyczna
    znaczy wiedziec co robie ;)

  • 4. Data: 2010-12-21 13:43:43
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 13:56, Jakub Jewuła pisze:

    > Poza znaczkiem chcialbym miec tez jakas podbudowe teoretyczna
    > znaczy wiedziec co robie ;)

    To co ty chcesz cos produkowac i nie masz o tym pojecia ?

    Zapytaj Chinczykow oni sa w tej materii spaecjalistami.

  • 5. Data: 2010-12-21 13:49:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To co ty chcesz cos produkowac i nie masz o tym pojecia?

    Starasz sie byc dowcipny a nie bardzo Ci wychodzi...

    Tak - nie mam o tym pojecia i nie mam zamiaru miec.
    Od tego sa inzynierowie (projekt) i wykonawcy (produkcja).

    Ja jestem od sprzedazy i zarabiania. Jak bede usilowal
    sie na wszystkim znac to nie bede mial czasu na myslenie
    na czym zarobic...

    W tym akurat wypadku projekt istnieje i jest ogolnodostepny.
    Chodzi o to by fachowiec go przegladnal i stwierdzil czy musze
    miec CE, jesli to pomogl to zalatwic.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-21 14:05:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    > W tym akurat wypadku projekt istnieje i jest ogolnodostepny.
    > Chodzi o to by fachowiec go przegladnal i stwierdzil czy musze
    > miec CE, jesli to pomogl to zalatwic.

    Niemal na pewno musisz miec CE, jesli to ma cos z pradem wspolnego.
    Przy czym do CE zazwyczaj wystarcza deklaracja producenta, ze
    nastepujace wymagane normy spelnil.
    Normy wypadaloby znac, a nie sa za darmo, za to sa grube :-)

    Ale w elektronice nie jest latwo, bo dochodzi EMC.

    J.

  • 7. Data: 2010-12-21 14:08:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Normy wypadaloby znac, a nie sa za darmo, za to sa grube :-)
    > Ale w elektronice nie jest latwo, bo dochodzi EMC.

    No wlasnie dlaczego szukam kogos kto robi to na codzien
    i zna normy na pamiec ;)

    J.

  • 8. Data: 2010-12-21 14:55:57
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 15:08, Jakub Jewuła pisze:

    > No wlasnie dlaczego szukam kogos kto robi to na codzien
    > i zna normy na pamiec ;)
    >
    > J.

    Taniej wyjdzie jak zamowisz u chinczyka dostaniesz z deklaracja i
    znaczkami w jakim kolorze sobie zyczysz, nikt w Polsce nie testuje tych
    urzadzen a jesli juz to tylko po to zeby upierdolic konkurencje. Co i
    tak jest watpliwe bo na rynku sa setki urzadzen ze znaczkami nie
    spelniajace norm.

    W przypadku niektorych urzdazen wymagane sa badania w certyfikowanych
    laboratorium i tego nie przeskoczysz, reszta to pic na wode.

  • 9. Data: 2010-12-21 15:12:03
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogarnia - zeby zerknal na uklad i powiedzial co musze
    > miec a nastepnie pomogl wszystko zalatwic.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to może być proces nieraz wielokrotnego
    poprawiania produktu a nie jednorazowa operacja typu "potrzebne to, to i
    to, mierzymy (albo i nie), wystawiamy, należy się tyle i tyle?". Polecam
    wyszukanie jednostek certyfikujących w Twojej lokalizacji (choć może nie
    być ich aż tak wiele :) ), które współpracują (jedne współpracują inne
    nie) na korzystnych warunkach w doskonaleniu urządzenia. Możesz też zacząć
    od laboratoriów niemających uprawnień do wystawiania certyfikatów, ale
    mogących coś pomierzyć i podpowiedzieć (pomocne mogą być laboratoria
    uczelniane). Był niedawno wątek na ten temat.

    e.

  • 10. Data: 2010-12-21 15:17:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Taniej wyjdzie jak zamowisz u chinczyka dostaniesz z deklaracja i
    > znaczkami w jakim kolorze sobie zyczysz

    I co z tego? To ja wprowadzam produkt na rynek EU...

    > nikt w Polsce nie testuje tych
    > urzadzen a jesli juz to tylko po to zeby upierdolic konkurencje.

    Wlasnie.

    > Co i
    > tak jest watpliwe bo na rynku sa setki urzadzen ze znaczkami nie
    > spelniajace norm.

    Mi to powiewa co jest na rynku - wazne,
    zeby do mnie nikt sie nie przypieprzyl...