-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Szczególna ostrożność
Date: Fri, 05 Dec 2014 17:18:07 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 64
Message-ID: <m5sls0$fqb$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-241-62.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1417796288 16203 89.72.241.62 (5 Dec 2014 16:18:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Dec 2014 16:18:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551276
[ ukryj nagłówki ]Ciepło było. Nie wiem tylko czy tym manewrem "omijania" nie wydłużył
sobie drogi ucieczki.
http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-prze
z-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,4
95283.html
Szlaban się podniósł, ciężarówka wjechała i o centymetry minęła z...
pędzacym pociagiem osobowym
Szlaban się podniósł, ciężarówka wjechała i o centymetry minęła z...
pędzacym pociagiem osobowym
Foto: archiwum prywatne | Video: archiwum prywatne Mało brakowało, a
pociąg uderzyłby w ciężarówkę
Niewiele brakowało, aby doszło do tragedii na przejeździe kolejowym przy
stacji Poznań Wschód. Mimo otwartych rogatek, pociąg osobowy przeciął na
pełnej prędkości ulicę św. Michała. W tym samym czasie na tory wjechała
ciężarówka. Centymetry zadecydowały, że oba pojazdy się nie zderzyły.
Wszystko widać na nagraniu, które dostaliśmy od świadka zdarzenia.
Na nagraniu widać, jak właściciel kamerki podjeżdża pod zamknięty
szlaban na ulicy św. Michała w Poznaniu. Chwilę później przejazdem wolno
z wschodniej strony toczy się lokomotywa. Kiedy ta przejeżdża, rogatki
podnoszą się i na torowisko zaczynają wjeżdżać samochody. Wchodzi też
pieszy.
Dróżniczka winna wypadku w Pobiedziskach
8 lat więzienia...
czytaj dalej >>
Jako pierwsza wjechała ciężarówka, która jednak szybko z torów musiała
uciekać. Do przejazdu, na pełnej prędkości przejazdowej, niebezpiecznie
szybko zbliżał się pociąg osobowy. Kiedy wjechał na torowisko, dosłownie
o centymetry minął tira. Na szczęście nikomu nic się nie stało, chociaż
do tragedii zabrakło naprawdę niewiele.
Zawiódł człowiek?
O ocenę sytuacji poprosiliśmy eksperta, pracującego na co dzień jako
dyżurny ruchu kolejowego.
- Rogatki przy ul. Św Michała zostały niedawno zmodernizowane.
Znajdujący się przy nich system kamer umożliwia dróżnikowi znajdującemu
się nawet kilka kilometrów dalej obsługiwanie tego przejazdu i śledzenie
tego co się na nim dzieje. Zaistniała sytuacja mogła mieć dwie
przyczyny. Albo błąd dróżnika, który najzwyczajniej w świecie zapomniał
o kolejnym nadjeżdżającym składzie, albo błąd dyżurnego ruchu, który nie
podał informacji o tym, że krótko po sobie będzie przejeżdżać lokomotywa
i skład osobowy - mówi dyżurny, który woli pozostać anonimowy.
- Awaria urządzeń, na przykład siłowników szlabanu itp. jest raczej
wykluczona. W sytuacji awaryjnej działa system który pozostawia
wszystkie urządzenia i sygnalizatory w pozycji zamkniętej - dodaje.
Po godz. 16 do sytuacji odniósł się Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie
Linie Kolejowe. W mailu do redakcji tvn24.pl napisał:
Pracownikowi obsługującemu rogatki powierzono do czasu wyjaśnienia
sprawy obowiązki niezwiązane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Tuż po
tym zdarzeniu na miejsce został wezwany patrol Straży Ochrony Kolei.
Badanie alkomatem wskazało, że pracownik był trzeźwy. Pracownik wykonuje
swoje obowiązki na tym przejeździe od 2008 roku. W zależności od wyników
postępowania wyjaśniającego pracownikowi grożą poważne sankcje - nawet
zwolnienie z pracy. Dzisiejsze zdarzenie traktujemy z pełną
stanowczością i odpowiedzialnością. Już dziś wiemy, że dzisiejszy
przypadek będzie tematem cyklicznych cokwartalnych szkoleń
przeprowadzanych z 12 tysiącami pracowników, którzy zajmują się na co
dzień obowiązkami związanymi z bezpieczeństwem ruchu kolejowego.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.14 18:27 J.F.
- 05.12.14 18:50 Czesław Wiśniak
- 05.12.14 19:44 Shrek
- 05.12.14 22:26 J.F.
- 05.12.14 22:57 Cavallino
- 05.12.14 23:05 J.F.
- 05.12.14 23:12 Czesław Wiśniak
- 05.12.14 23:36 Czesław Wiśniak
- 06.12.14 00:29 Rafał \"SP\" Gil
- 06.12.14 00:48 k...@g...com
- 06.12.14 00:55 Tomasz Pyra
- 06.12.14 11:53 LEPEK
- 06.12.14 19:58 Myjk
- 06.12.14 21:08 Czesław Wiśniak
- 06.12.14 21:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=