    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Świetlówka bakteriobójcza i skutki uboczne
    Date: Sat, 27 Nov 2010 11:13:50 +0100

    Witam.

    W zasadzie nie wiem jaka grupa, ale doświadczenie z UV chyba spowoduje
    ze tutaj znajdę najwięcej osób mających coś do powiedzenia.

    Przegrywam walkę z plesnią w mieszkaniu. Pleśń pojawiła się bo mam
    wilgotną ścianę. Wietrzenia, grzanie itp nie pomagają, pleśń wychodzi po
    jakimś czasie.

    Czasami nie ma nas w domu i zastanawiam się czy nie warto by
    zainwestować w świetlówkę bakteriobójczą. Wydatek nie jest specjalnie
    duzy, skuteczność podobno niezła w usuwaniu pleśni. Wyobrażam sobie ze
    postawie takie coś na 24h w pokoju raz na jakiś czas i przynajmniej
    powierzchniowo powinno mi to pleść zniwelować (pod tynkiem jej nie ma).

    I teraz pytanie: czy ktoś wie jakie są skutki uboczne? np odbarwianie
    się farb akrylowych, żółkniecie plastików, uszkodzenia matryc TV,
    blaknięcie fotografii ;) ?

    I druga sprawa: czy zakres promieniowania świetlówki bakteriobójczej to
    mniej więcej to samo co lampy rtęciowej bez luminoforu?

    Ma ktoś moze jakieś negatywne doświadczenia przy naświetlaniu plytek
    typu sciana zmienila kolor, ubranie zmienilo odcień ?