-
1. Data: 2009-07-17 11:00:39
Temat: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>
Witam,
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc
powiedzmy 200kkm?
Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? Nizsza/wyzsza temp pracy?
Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.
Pozdrawiam
--
Michal
FJS600
-
2. Data: 2009-07-17 11:21:26
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: Kuczu <q...@g...com>
michal pisze:
> Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
> przezyc powiedzmy 200kkm?
Nie widzialem jeszcze takich ktore by, w zalozeniu, mialy wytrzymac
takie przebiegi. Niektore samochody maja wymiane swiec co 100 kkm ale za
to swiece sa duuuzo drozsze niz normalnie. Na ogol platynowe lub irydowe.
> Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?
Odpowiednia iskra jest potrzebna do zaplonu. Tego sie nie dobiera pod
zywotnosc swiecy a pod zywotnosc silnika i jego sprawnosc. Swiece to
element eksploatacyjny i z gory sie zaklada ich wymiane.
Nizsza/wyzsza temp pracy?
j.w.
Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material
oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym
one pracuja.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2009-07-17 11:29:19
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-07-17 13:21:26 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:
> Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material
> oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
> rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym
> one pracuja.
Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
4. Data: 2009-07-17 11:29:57
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: Kuczu <q...@g...com>
de Fresz pisze:
> Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały
> czas, nie?
A uklad zasilania to co to ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
5. Data: 2009-07-17 11:41:08
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>
michal wrote:
> Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
> Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
> przezyc powiedzmy 200kkm?
Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam
wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za
jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co.
Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po
wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie
zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie
elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie
ceramike równiez.
> Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?
IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy
wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem
zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra.
> Nizsza/wyzsza temp pracy?
Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik,
no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie
sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania
swiecy.
> Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.
Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z
nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)
--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL
-
6. Data: 2009-07-17 11:48:20
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: Kuczu <q...@g...com>
Marcin Gardela pisze:
>
> Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z
> nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)
Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper
super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii.
Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt
nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna
klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu
widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia
klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500
pln ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2009-07-17 11:58:35
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-07-17 13:29:57 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:
>> Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie?
>
> A uklad zasilania to co to ?
Oki, przegaiłem.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
8. Data: 2009-07-17 12:39:08
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>
Kuczu wrote:
>> Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby
>> ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)
>
> Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial.
Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej
wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy
swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km).
Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie
odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos
chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku.
> Pewnie ze mozna zrobic z
> hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych
> technologii. Tylko po co ?
Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie
wiem, ale czuje, ze sie da.
> Super swieca bedzie kosztowala super
> pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i
> nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to
> bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika.
> Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie
> wymiane swiec za 2500 pln ?
Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44
zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66
zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :)
--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL
-
9. Data: 2009-07-17 18:28:51
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: "James" <n...@d...for.spam>
"michal" wrote...
> Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
> Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
> przezyc powiedzmy 200kkm?
Przy okazji tematu swiec.... czytalem ostatnio ciekawy artykul opisujacy
(niestety bardzo pobierznie) prace Forda (USA) nad nowym rodzajem zaplonu.
Swiece maja zostac calkowicie wyeliminowane, a zaplon bedzie wyzwalany
laserem. Zrodlo lasera bedzie jedno, a promien bedzie rozprowadzany do
cylindrow swiatlowodami. Poza wyeliminowaniem wymiany, najwieksza roznica ma
byc mozliwosc takiego rozproszenia promienia, aby zaplon rozpoczynal sie na
duzo wiekszej powierzchni niz punk jak to jest w przypadku swiec.
Do ekspoatacji ma wejsc podobno niedlugo.... jesli Ford predzej nie padnie,
albo jak wczesniej nie przestawia sie na naped elektryczny.
Link do art (po angielsku)
http://www.autoblog.com/2009/07/15/gentlemen-start-y
our-lasers-ford-dumping-spark-plugs-in-favor/
Pozdro
--
James
-
10. Data: 2009-07-19 09:59:39
Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>
Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
> michal pisze:
>
> > Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
> > przezyc powiedzmy 200kkm?
>
> Nie widzialem jeszcze takich ktore by, w zalozeniu, mialy wytrzymac
> takie przebiegi. Niektore samochody maja wymiane swiec co 100 kkm ale za
> to swiece sa duuuzo drozsze niz normalnie. Na ogol platynowe lub irydowe.
>
> > Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?
>
> Odpowiednia iskra jest potrzebna do zaplonu. Tego sie nie dobiera pod
> zywotnosc swiecy a pod zywotnosc silnika i jego sprawnosc. Swiece to
> element eksploatacyjny i z gory sie zaklada ich wymiane.
>
> Nizsza/wyzsza temp pracy?
>
> j.w.
>
> Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material
> oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
> rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym
> one pracuja.
>
hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy
dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po
określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą
opinie? :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/