    From: "Irokez" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Światło na działce bez prądu
    Date: Sat, 1 Aug 2009 18:58:54 +0200

    Witam.

    Idzie jesień, wcześniejsze wieczory....
    Nie mam prądu na działeczce a w domku altance chciałbym mieć światełko na te
    3-4 godzinki aby można było usiąść przy piwku kiedy w tle griluje się
    karczek :)

    Potrzebował bym coś co weźmie prąd z niczego (czyli pewnie bateria stu
    lampek z OBI na słońce), coś co ten prund potrzyma (butelka lejdejska za
    duża to jakiś może akumulator żelowy na przykład 7.2Ah, choć wala mi sie
    taki 18Ah 12V) oraz źródeło światła (lampa sodowa.... nie, może cos bardziej
    przyziemnego, nie wiem jak się ma oświetlenie LED do zwykłych jażeniówek 8W
    pod względem wydajności lumenów z wata mocy).
    Do tego coś inteligentnego do ładowania aku.
    Nie wiem czy dobrze myśle i to dobry kierunek.

    Bedzie używane "od świeta" więc nawet jak 2 tygodnie bedzie się ładować to
    ok.

    Jakieś pomysły?

    Irokez