  • 1. Data: 2011-06-07 20:54:27
    Temat: Styki dla baterii z komórki
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Chciałbym zasilać swoje urządzenie z baterii z telefonu komórkowego,
    konkretnie BL-5C. Na etapie prototypowania mogę sobie po prostu przylutować
    kabelki do jej styków. Docelowo jednak trzeba będzie zrobić koszyczek ze
    stykami podobnymi do tych w telefonach. Jak takie coś ugryźć? Chodzi mi o
    to, żeby to można było zastosować w seryjnym urządzeniu, odpada więc
    wyciąganie jakichś blaszek z demontowanych urządzeń. Czy można takie coś
    kupić w sklepie? Z koszyczkami np. dla baterii AA nie ma problemu, ale co z
    takimi komórkowymi bateriami? Sam temat plastikowego koszyczka nie jest
    problemem, chodzi mi o styki. Jakiś blaszki, styki przymocowane do obudowy?
    A może wykorzystać leżącą obok płytkę PCB i przylutować te styki do niej?
    Tylko jakie to mają być styki, gdzie takiego czegoś szukać? Na pewno muszą
    być z jakiegoś sprężystego metalu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 2. Data: 2011-06-08 04:56:47
    Temat: Re: Styki dla baterii z komórki
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Grzegorz Niemirowski napisał:
> [...]
    > Tylko jakie to mają być styki, gdzie takiego czegoś szukać? Na pewno
    > muszą być z jakiegoś sprężystego metalu.
    Witam,
    najprościej chyba będzie wykorzystać oryginalne złącze lub coś
    pasujęcego rozmiarem np.:
    http://alejka.pl/zlacze-baterii-nokia-sm-lynx-3pol-b
    ulk.html

    Nie sprawdzałem rozmiaru złącza z linku tylko podałem przykładowo.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-06-08 16:12:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    j.r. <j...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    ulk.html
    > Nie sprawdzałem rozmiaru złącza z linku tylko podałem przykładowo.

    O to chodziło, dzięki!

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2011-06-09 19:55:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przylutować te styki do niej? Tylko jakie to mają być styki, gdzie takiego
    > czegoś szukać? Na pewno muszą być z jakiegoś sprężystego metalu.

    Najprościej będzie jednak kupić baterię litową która będzie miała
    kabelek z wtyczką, np. taką:
    http://www.batteryship.com/htmlos/htmlos.cgi/battery
    ship/catalog.html?item=60.14G0T.001&model=Maestro+43
    70

  • 5. Data: 2011-06-09 21:21:28
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Chciałbym zasilać swoje urządzenie z baterii z telefonu komórkowego,
    > konkretnie BL-5C. Na etapie prototypowania mogę sobie po prostu
    > przylutować kabelki do jej styków.
    Z tym lutowaniem takich akku różnie wygląda. Ja tak uwaliłem akku tylko
    dotknąłem go lutownicą.
    Niektóre egzemplarze bardzo są wrażliwe.

  • 6. Data: 2011-06-09 22:07:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.06.2011 23:21, Jawi pisze:
    > Z tym lutowaniem takich akku różnie wygląda. Ja tak uwaliłem akku tylko
    > dotknąłem go lutownicą.
    Jaką lutownicą?

    Michoo

  • 7. Data: 2011-06-09 22:07:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jawi <t...@p...pl> napisał(a):
    > Z tym lutowaniem takich akku różnie wygląda. Ja tak uwaliłem akku tylko
    > dotknąłem go lutownicą.
    > Niektóre egzemplarze bardzo są wrażliwe.

    Będę uważać. Na razie przylutowałem dwie i nie zauważyłem problemów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2011-06-10 23:01:42
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-06-10 00:07, Michoo pisze:
    > Jaką lutownicą?

    oporowa Elwik, chyba był wrażliwy na temperaturę skubany, nie
    rozbierałem go dalej

  • 9. Data: 2011-06-11 13:57:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.06.2011 01:01, Jawi pisze:

    > oporowa Elwik,
    Popularna marka ;)

    > chyba był wrażliwy na temperaturę skubany, nie
    > rozbierałem go dalej
    Będę pamiętał. Na szczęście mam teraz duuży zapas stopu niskotopliwego.

    Michoo