-
21. Data: 2011-04-08 18:01:07
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2011-04-08 11:04, Mateusz pisze:
> żadnych podejrzanych odgłosów. Otwieram masę i stwierdzam, że płyn
> chłodniczy wyparował ;) jestem pewny, ze nie wymieszał się z olejem,
> bo dymiłoby w sposób charakterystyczny jak bo uszczelka poszła nie ?
> żadnych śladów wycieku nie zaobserwowałem, myślę jednak, że doszło do
> wycieku ale cholera wie gdzie ;)
Ja w innym samochodzie, ale też na "f" :-) miałem wywaloną UPG, w taki
sposób, że spaliny z jednego z cylindrów były wtłaczane w układ
chłodzenia. Ciśnienie w układzie mocno rosło, rozwaliło uszczelnienia na
pompie wody i tamtędy płyn sobie uciekał. Nie było widać, bo nie ciekł
ciurkiem, tylko tam parował gdy silnik był gorący. Było coś widać
dopiero po zdjęciu osłon pasków itp.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
22. Data: 2011-04-09 00:31:16
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
Mateusz <m...@g...com> napisał(a):
> Panowie, w=B1tek troch=EA humorystyczny, bo po prostu =B6mia=E6 si=EA chce.=
> ..
>
> Wczoraj na trasie, tydzie=F1 po odbiorze auta od pocz=B1tku praktycznie
> by=B3o s=B3ucha=E6 stuki dochodz=B1ce gdzie=B6 z okolic bloku. na wszelki
> wypadek przed jazda sprawdzi=B3em sobie poziomy p=B3yn=F3w, olej =B6wie=BFo
> zalany, p=B3yn ch=B3odniczy w normie, filtry nowe. Po przejechaniu 5km
> auto zgas=B3o. Samo zgaszenie poprzedzone by=B3o nag=B3ym spadkiem mocy bez
> =BFadnych podejrzanych odg=B3os=F3w. Otwieram mas=EA i stwierdzam, =BFe p=
> =B3yn
> ch=B3odniczy wyparowa=B3 ;) jestem pewny, ze nie wymiesza=B3 si=EA z olejem=
> ,
> bo dymi=B3oby w spos=F3b charakterystyczny jak bo uszczelka posz=B3a nie ?
> =BFadnych =B6lad=F3w wycieku nie zaobserwowa=B3em, my=B6l=EA jednak, =BFe d=
> osz=B3o do
> wycieku ale cholera wie gdzie ;)
>
> Co si=EA mog=B3o sta=E6 ? jakby si=EA silnik zatar=B3 w zwi=B1zku z tym bra=
> kiem
> cieczy ch=B3odz=B1cej to by nawet nie by=B3 w stanie kr=EAci=E6 nie ? z dru=
> giej
> strony rozrz=B1d m=F3g=B3 si=EA przestawi=E6 prawda bo kto=B6 spartoli=B3 s=
> praw=EA.
> Mam nagranie z d=BCwi=EAkiem tego silnika przed awari=B1 i spr=F3buj=EA je
> wrzuci=E6 w sie=E6 to mo=BFe na podstawie d=BCwi=EAku podpowiecie nieco.
>
Ale jaja, mi w renówce tez nagle zniknął płyn generalnie bez
niego nie bardzo daje się jechać bo się grzeje.
Też nie wiem gdzie nagle wszystko znikło...
na 100% w 5km silnik tego nie spalił, z uszkodzona głowica kiedyś
jeździłem i mooooże z litr płynu na 3kkm pali. I odpala gorzej bo
musi go wypchnąć.
Jak by się zagrzał i wywaliło całą wodę to by słup pary był, spory.
chyba że:
-wiatraki na chłodnicach padły
-wywaliło całą wodę przez jakąś pękniętą rurkę od spodu ?
mi się prawie reno podpaliło od tych wiatraków bo to z 30A ma
na starcie.
za to chwilę pojeździłem nowszym i silnik nissana w reno lepszy
niż volvo :) za to stare zawieszenia znacznie lepiej po dziurach.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
23. Data: 2011-04-09 08:42:22
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 8 Apr 2011 08:29:02 -0700 (PDT), Mateusz wrote:
>On 8 Kwi, 15:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Ale nie bardzo rozumiem - jakimi kosztami ?
>> Tydzien po sprzedazy to odpowiada gwarant i to bedzie jeszcze rok
>> czy dwa lata trwalo. Firma odpowiadza za hotel i inne koszta
>> pracownika w delegacji - ale tu znow moze Assistance zaplaci.
>
>To nie moje realia...
Zupelnie nie rozumiem - firma zrzekla sie gwarancji przy zakupie tych
meganek czy co ?
Czy "tydzien po odbiorze auta" znaczy "tydzien temu dostalem sluzbowe
auto - piecioletnia meganke z 200kkm na liczniku" ?
>> No chyba ze stwierdza ze np cos urwales na dziurze.
>
>nie sądzę, żeby jakakolwiek usterka związana z zawieszeniem blokowała
>możliwość uruchomienia silnika. Mylę się ?
Jest jakis czujnik wstrzasowy wylaczajacy doplyw paliwa po wypadku.
No i pod spodem jest pare rzeczy - weze paliwowe, miska oleju, troche
kabli.
J.
-
24. Data: 2011-04-09 12:11:47
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 8 Apr 2011 12:47:22 +0200, J.F.
<j...@p...onet.pl> wrote:
> A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje,
> to jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)
A kto to był ten Wannow? ;)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
25. Data: 2011-04-09 12:12:51
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-04-09 12:11, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 8 Apr 2011 12:47:22 +0200, J.F.
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>> A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje,
>> to jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)
>
> A kto to był ten Wannow? ;)
Pewnie znajomy Schodowa - tego co klatkę wynalazł.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
26. Data: 2011-04-09 22:45:26
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 09 Apr 2011 12:12:51 +0200, Grejon wrote:
>W dniu 2011-04-09 12:11, Robert Rędziak pisze:
>> On Fri, 8 Apr 2011 12:47:22 +0200, J.F.
>>> A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje,
>>> to jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)
>>
>> A kto to był ten Wannow? ;)
>
>Pewnie znajomy Schodowa - tego co klatkę wynalazł.
I znajomy Dworcowa, tego slynnego, ktory ma ulice w kazdym miescie.
J.
-
27. Data: 2011-04-09 23:10:17
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmowš megane ;)
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-04-09 22:45, J.F. pisze:
> On Sat, 09 Apr 2011 12:12:51 +0200, Grejon wrote:
>> W dniu 2011-04-09 12:11, Robert Rędziak pisze:
>>> On Fri, 8 Apr 2011 12:47:22 +0200, J.F.
>>>> A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje,
>>>> to jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)
>>>
>>> A kto to był ten Wannow? ;)
>>
>> Pewnie znajomy Schodowa - tego co klatkę wynalazł.
>
> I znajomy Dworcowa, tego slynnego, ktory ma ulice w kazdym miescie.
>
A wszyscy piją ze zbawcą włamującej się na działki żulerni - Altanowem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
28. Data: 2011-04-10 17:17:14
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: Mateusz <m...@g...com>
On 8 Kwi, 18:01, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> Ja w innym samochodzie, ale te na "f" :-) mia em wywalon UPG, w taki
> spos b, e spaliny z jednego z cylindr w by y wt aczane w uk ad
> ch odzenia. Ci nienie w uk adzie mocno ros o, rozwali o uszczelnienia na
> pompie wody i tamt dy p yn sobie ucieka . Nie by o wida , bo nie ciek
> ciurkiem, tylko tam parowa gdy silnik by gor cy. By o co wida
> dopiero po zdj ciu os on pask w itp.
Cześć, nawet jakby tak było, to nie sądzę, żeby ten partacz, który
robił rozrząd doszedł do podobnych wniosków ;)
Ale powiem Ci, że ciekawostka konkretna ;)
-
29. Data: 2011-04-10 17:39:48
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: Mateusz <m...@g...com>
On 9 Kwi, 00:31, " Michał" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> Ale jaja, mi w ren wce tez nagle znikn p yn generalnie bez
> niego nie bardzo daje si jecha bo si grzeje.
> Te nie wiem gdzie nagle wszystko znik o...
>
> na 100% w 5km silnik tego nie spali , z uszkodzona g owica kiedy
> je dzi em i moooo e z litr p ynu na 3kkm pali. I odpala gorzej bo
> musi go wypchn .
>
> Jak by si zagrza i wywali o ca wod to by s up pary by , spory.
> chyba e:
> -wiatraki na ch odnicach pad y
> -wywali o ca wod przez jak p kni t rurk od spodu
no właśnie... pary żadnej nie było. U mnie jeszcze najgorsze było to,
że w warunkach braku płynu chłodniczego w instalacji nie dostałem
żadnej informacji na desce. Przecież powinna się zapalić lampka,
dodatkowo miałem wskazówkę temperatury - już nie pamiętam na jakim
poziomie była, ale od czasu montażu instalacji gazowej były problemy z
jej funkcjonowaniem.
Panowie, czy ty metaliczne stuki z okolic bloku to był niesprawnego
układu chłodzenia ? ponoć optymalna temperatura pracy silnika to ok 90
stopni C. Powyżej (grubo powyżej) tej temperatury olej traci parametry
w konsekwencji czego nie jest w stanie chronić wszystkich ruchomych
elementów ?
Jeszce jedna rzecz - paliwo - wskazówka była na połówce skali. Trochę
mnie zdziwiła rzecz, że po zgaszeniu silnika nadal utrzymywała się na
tym samym poziomie. Może ktoś potwierdzić fakt, że w megankach te
wskazówki cały czas wskazywały bieżący poziom paliwa ? za cholerę nie
wiem kto przede mną ja tankował (nie udało się dowiedzieć). Mogło być
tak, że ten "mechanik" spieprzył sprawę, bo jak z nim gadałem o immo
(zdjęciu) to mówił mi że wpieli pod komputer i usunęli (żałosne
kłamstwo) a po stanie śrub z przedniej deski przy rogach wiem, że po
prostu wypieli lampki kontrolne, ba, nawet ta lampka powinna się
zapalić przy checku na starcie a tego nie ma. Licznik km pod głównym
też nic nie sugeruje...
-
30. Data: 2011-04-10 23:46:59
Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
Mateusz <m...@g...com> napisał(a):
> On 9 Kwi, 00:31, " Micha=B3" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> > Ale jaja, mi w ren wce tez nagle znikn p yn generalnie bez
> > niego nie bardzo daje si jecha bo si grzeje.
> > Te nie wiem gdzie nagle wszystko znik o...
> >
> > na 100% w 5km silnik tego nie spali , z uszkodzona g owica kiedy
> > je dzi em i moooo e z litr p ynu na 3kkm pali. I odpala gorzej bo
> > musi go wypchn .
> >
> > Jak by si zagrza i wywali o ca wod to by s up pary by , spory.
> > chyba e:
> > -wiatraki na ch odnicach pad y
> > -wywali o ca wod przez jak p kni t rurk od spodu
>
> no w=B3a=B6nie... pary =BFadnej nie by=B3o. U mnie jeszcze najgorsze by=B3o=
> to,
> =BFe w warunkach braku p=B3ynu ch=B3odniczego w instalacji nie dosta=B3em
> =BFadnej informacji na desce. Przecie=BF powinna si=EA zapali=E6 lampka,
> dodatkowo mia=B3em wskaz=F3wk=EA temperatury - ju=BF nie pami=EAtam na jaki=
> m
> poziomie by=B3a, ale od czasu monta=BFu instalacji gazowej by=B3y problemy =
> z
> jej funkcjonowaniem.
>
> Panowie, czy ty metaliczne stuki z okolic bloku to by=B3 niesprawnego
> uk=B3adu ch=B3odzenia ? pono=E6 optymalna temperatura pracy silnika to ok 9=
> 0
> stopni C. Powy=BFej (grubo powy=BFej) tej temperatury olej traci parametry
> w konsekwencji czego nie jest w stanie chroni=E6 wszystkich ruchomych
> element=F3w ?
>
> Jeszce jedna rzecz - paliwo - wskaz=F3wka by=B3a na po=B3=F3wce skali. Troc=
> h=EA
> mnie zdziwi=B3a rzecz, =BFe po zgaszeniu silnika nadal utrzymywa=B3a si=EA =
> na
> tym samym poziomie. Mo=BFe kto=B6 potwierdzi=E6 fakt, =BFe w megankach te
> wskaz=F3wki ca=B3y czas wskazywa=B3y bie=BF=B1cy poziom paliwa ? za choler=
> =EA nie
> wiem kto przede mn=B1 ja tankowa=B3 (nie uda=B3o si=EA dowiedzie=E6). Mog=
> =B3o by=E6
> tak, =BFe ten "mechanik" spieprzy=B3 spraw=EA, bo jak z nim gada=B3em o imm=
> o
> (zdj=EAciu) to m=F3wi=B3 mi =BFe wpieli pod komputer i usun=EAli (=BFa=B3os=
> ne
> k=B3amstwo) a po stanie =B6rub z przedniej deski przy rogach wiem, =BFe po
> prostu wypieli lampki kontrolne, ba, nawet ta lampka powinna si=EA
> zapali=E6 przy checku na starcie a tego nie ma. Licznik km pod g=B3=F3wnym
> te=BF nic nie sugeruje...
Ok, łapie bardziej, wydaje mi się że:
-auto zgasło i miało to tylko związek z LPG i brakiem wody,
bez wody w chłodzeniu reduktor zamarza i po prostu zgaśnie.
po chwili odpalisz go bez problemu, na benzynie też bez problemu.
Nie wiem co to za stuki, 2x słyszałem metaliczne stuki:
-Lancia k, 5cyl przetrwał silnik brak oleju 400km, jeździ ok
-Leganza 2.0, nie przetrwał nawet 140km bez oleju (korba wyszła bokiem)
jak auto zgaśnie to całą elektronika chodzi, przynajmniej w safrane
i pokazuje wszystko, pamięta wszystko.
ilość czujników jakie są montowane różnią się w zależności od wersji,
przynajmniej wiem ze w starym aucie miałem okablowany prawie cały
silnik a w nowszym czujników jakby mniej. Może ich tam porostu nie ma ?
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/