  • Data: 2013-11-25 16:34:26
    Temat: Sterownik generatora wiartowego i palące się tranzystory
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbudowałem sobie sterownik do grzałek. W pierwszej wersji mierzyłem obroty turbiny i
    tranzystor IGBT był wyzwalany w impulsie synchronizacji. Wszystko ładnie śmigało.
    Potem dołożyłem obsługę paneli słonecznych i synchronizacja zaczęła kuleć. Jak tylko
    panele zaczynały pracować, na przebiegu napięcia, pojawiały się szpilki. Usunąłem
    synchronizację i zrobiłem kontrolę napięcia. Teraz pwm pracuje bez synchronizacji ale
    palą się tranzystory. Co to może być? Tranzystory są zimne i zabija je napięcie. Czy
    wystarczy dać dławiki? Jak tak to na wejściu czy na wyjściu? I jak je policzyć?
    Turbina 120V 2kW (nominalnie) w szczycie może dać do 4kW.

    PC