  • 1. Data: 2010-12-14 14:17:28
    Temat: Sprzęgło Vectra B
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    Witam,
    jak to w końcu jest,
    Byłem dziś z ojcem po Vectre(99' 1.8 ) dla niego, pooglądać,
    Wciskam sprzęgło,chodzi dosyć cięzko jest jakby krótkie
    a łapie praktycznie odrazu od podłogi.
    Mówie do gościa że chyba czas na wymiane bo to końcówa jak dla mnie,
    (miałem swego czasu Vectre A podobne objawy i jeden znajomy co ponoć
    się znał mówił że to koniec)
    a on nato właśnie że jest na odwrót, jest koniec sprzęgła jak łapie
    (zaczyna auto jechać)
    jak sprzęgło(pedał) jest wysoko.
    O co chodzi, jak to wkońcu jest.
    Z góry dzięki za rade,

    Mirosław

  • 2. Data: 2010-12-14 15:02:57
    Temat: Re: Sprzęgło Vectra B
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.12.2010 14:17, ...:::fi$her:::... pisze:
> [...]
    > się znał mówił że to koniec)
    > a on nato właśnie że jest na odwrót, jest koniec sprzęgła jak łapie

    W stanie agonalnym sprzęgła objawem jest uślizg.
    Delikatne wciśnięcie sprzęgła na wykończeniu powoduje rozsprzęglenie
    silnika i skrzyni. Czyli tym samym, aby ruszyć, pedał musi być
    wysoko("łapie wysoko").

  • 3. Data: 2010-12-14 15:13:18
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-12-14 15:02, Albercik wrote:

    > W stanie agonalnym sprzęgła objawem jest uślizg.
    > Delikatne wciśnięcie sprzęgła na wykończeniu powoduje rozsprzęglenie
    > silnika i skrzyni. Czyli tym samym, aby ruszyć, pedał musi być
    > wysoko("łapie wysoko").

    Przy "uwalonym" docisku, pedal pracuje ciezko, w skrajnych przypadkach
    wbicie "jedynki" powoduje zgrzyt i sprzeglo "bierze" nisko.

  • 4. Data: 2010-12-14 21:49:37
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Byłem dziś z ojcem po Vectre(99' 1.8 ) dla niego, pooglądać,
    > Wciskam sprzęgło,chodzi dosyć cięzko jest jakby krótkie

    w Vectrze B to jest tak, że sprzęgło jest hydrauliczne więc powinno chodzić
    miękko i ładnie (jednocześnie nie ma żadnej regulacji),
    jeżeli łapie tak jak piszesz to dla mnie raczej brzmi tak jakby któryś (lub
    oba) elementy sterowania (pompa, wysprzęglik) były do wymiany,

    brat