  • 1. Data: 2011-04-03 18:23:46
    Temat: Spowalnianie P4, 1.8 MHz
    Od: "Milosz K." <w...@o...pl>

    Problem jest następujący. W komputerze jest uszkodzony układ chłodzący
    (czekam na nowy, sprowadzany z USA, ale troche to potrwa). Komp chodzi na
    płycie głównej CLEVO M220S. Procek Pentium 4 1.8 MHz. Efekt jest taki, że
    procek się przegrzewa (po ok 10-15 min pracy na pamięciożernych
    aplikacjach). Czy istnieje możliwość spowolnienia procka, dopóki nie
    zamontuje nowego ukłądu chłodzącego? A może ktoś ma coś takiego (może być
    używane), żeby nie trzeba było sprowadzać z USA.

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2011-04-03 18:38:09
    Temat: Re: Spowalnianie P4, 1.8 MHz
    Od: "Milosz K." <w...@o...pl>

    Przy okazji! Czy istnieje jakaś alternatywa umożliwiająca bardziej efektywne
    chłodzenie (np. inny producent, model), kompatybilny z tą płytą główną.
    Jeśli tak to co wybrać, żeby również stosunek do ceny był w miarę korzystny.
    konkretnie chodzi o takiego "teila":

    http://www.pchub.com/uph/laptop/88-20542-14290/Prest
    igio-D220S-Cooling-Fan-.html

    Pozdrawiam, M.

  • 3. Data: 2011-04-03 19:27:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Milosz K." napisał w wiadomości grup
    > Problem jest nast?puj?cy. W komputerze jest uszkodzony uk?ad ch?odz?cy
    > (czekam na nowy, sprowadzany z USA, ale troche to potrwa). Komp chodzi na
    > p?ycie g??wnej CLEVO M220S.

    Litości. Ustaw czytnik.

    > Procek Pentium 4 1.8 MHz. Efekt jest taki, ?e
    > procek si? przegrzewa (po ok 10-15 min pracy na pami?cio?ernych
    > aplikacjach).

    Przy takiej częstotliwości nie powinien się przegrzewać.

    > Czy istnieje mo?liwo?? spowolnienia procka, dop?ki nie
    > zamontuje nowego uk??du ch?odz?cego? A mo?e kto? ma co? takiego (mo?e by?
    > u?ywane), ?eby nie trzeba by?o sprowadza? z USA.

    Można, ale NTG.

  • 4. Data: 2011-04-03 20:20:29
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Przy takiej częstotliwości nie powinien się przegrzewać.

    A co to ma do rzeczy? Od kiedy do gigaherce grzeją?
    Hint: przykładowo P4M 1.8 GHz pobiera od 13 do 40W (TDP 30W) a 2.6GHZ
    ma TDP 35W (pobór pomiędzy 13 a 48W)
    To jest płyta laptopowa i w środku bez wentylacji wszystko się zagotuje.

    > Można, ale NTG.

    A jaka będzie TG??

    @Milosz K. A procesor tam siedzi normalny czy M? Bo pakowali na te
    płyty oba rodzaje... Jeśli zwykły to musi się gotować. Inna sprawa to
    nie wiem czy jest sens inwestować w prawie 10-latka ..

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-04-03 21:20:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co to ma do rzeczy? Od kiedy do gigaherce grzeją?

    Od zawsze.

  • 6. Data: 2011-04-03 21:49:50
    Od: "Milosz K." <w...@o...pl>

    > @Milosz K. A procesor tam siedzi normalny czy M? Bo pakowali na te
    > plyty oba rodzaje... Jesli zwykly to musi sie gotowac. Inna sprawa to
    > nie wiem czy jest sens inwestowac w prawie 10-latka ..

    Totez pytam. Co do jednego mam pewnosc. Na pewno jeden radiator nie dziala.
    Gdybym mial wymieniac uklad chlodzacy na nowy i wylozyc 59 ojro, to na pewno
    bym sie nie zdecydowal, no ale komp dziala i poza tym ze sie grzeje chodzi
    jako tako (wazne, ze prawna bateria). Dlatego wlasnie pytam, czy ktos nie
    mialby takiej czesci "z demobilu", bo rzeczywiscie inwestowac sie w niego
    juz za bardzo nie oplaca.

    ...a wyrzucic tez troche zal!

    Pozdrawiam, M.

  • 7. Data: 2011-04-04 07:26:55
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    MC wrote:

    > Od zawsze.

    Cóż, żyjemy zatem w innej rzeczywistości.

    --
    Wojtek

  • 8. Data: 2011-04-04 07:35:29
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Milosz K. wrote:

    > Totez pytam. Co do jednego mam pewnosc. Na pewno jeden radiator nie
    > dziala.

    Radiator nie może nie działać ;) mogły co najwyżej albo nawalić
    wentylatory albo brak styku do CPU.
    Nie wiem jakie są tam wentylatory i czy można je zastąpić czymś typowym
    :/
    Może być też tak, że padło gniazdo do którego podpięte są te
    wentylatorki a to byłby wyrok ;)
    Wentyle z tego co na szybko piszą na elektrodzie są 5V czyli mało
    typowe :/
    Kręcą się tak w ogóle wiatraczki?

    > Dlatego wlasnie pytam, czy ktos nie mialby takiej czesci "z
    > demobilu", bo rzeczywiscie inwestowac sie w niego juz za bardzo nie
    > oplaca.

    To płyta używana w różnych tanich laptopach. M.in. w którymś Aristo a
    to byś musiał już sam poszukać. Może wtedy allegro pomoże.

    --
    Wojtek

  • 9. Data: 2011-04-04 08:24:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ma TDP 35W (pobór pomiędzy 13 a 48W)
    > To jest płyta laptopowa i w środku bez wentylacji wszystko się zagotuje.

    Tylko mowa jest o 1,8 MHz! Naucz się czytać.

  • 10. Data: 2011-04-04 08:30:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Cóż, żyjemy zatem w innej rzeczywistości.

    Być może, ale ja w prawdziwej. Poczytaj sobie gdziekolwiek.