  • 51. Data: 2017-06-29 09:56:08
    Temat: Re: Sonda lambda - nasadka z nacięciem na kabelek
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-29 o 01:35, Pszemol pisze:
    [...]

    Dobra, koniec trollowania :)

    > Widzę, że bardzo się pogubiłeś, więc Ci zacytuję oryginalny post tutaj:
    >
    > W USA mogę tylko kupić nasadkę "uniwersalną",
    > to znaczy wydrukowane jest na niej 7/8"-22mm
    > a w praktyce ma ona właśnie 7/8".

    Tak, bo to klucz calowy gdzie NORMA podaje 7/8 cala i jest to 22,22 z
    tolerancją +0,06 mm

    > 7/8" wychodzi mi 22,22mm a nie 22mm i użyta
    > na sondzie lambda mego Passata jest zbyt luźna.

    Bo śruba jest metryczna i ma łeb 22,0mm do którego pasuje klucz
    metryczny w standardzie ISO, którego rozmiar jest 22mm +0,06mm

    > Odkręcałem krzywo wkręconą sondę i byłem
    > w stanie parę razy przekręcić taką rozciętą nasadkę
    > na sondzie - sonda zostawiła widoczne znaki
    > otarcia/przeskakiwania na wnętrzu nasadki...

    Zupełnie prawidłowo. Użyłeś klucza calowego do nakrętki metrycznej,
    który jest większy i zwyczajnie "przeskoczyło" bo taka jest fizyka :)

    > Czy w Europie kupię specjalną nasadkę na taką
    > sondę która będzie ciasna, dokładnie 22mm ?

    Pytasz czy kupisz nasadkę metryczną. Oczywiście. Twoja niewiedza dotąd
    wynika iż nie znasz różnic w standardach ISO, DIN i Imperialnych :)
    Wyżej wskazałem Tobie róznicę w tych kluczach. Gdyby było inaczej to
    wszystkie klucze byłyby uniwersalne i nie byłoby podziału na metryczne i
    calowe. Nawet Ci się logika nie załączyła aby spróbować kiedyś odkręcić
    śrubę calową kluczem metrycznym. Zwyczajnie ten klucz będzie ZA MAŁY z
    uwagi że posiada skalowanie w mm a przelicznik calowy to najczęściej mm
    + ułamki mm (przykład 22,22mm)

    > A może u Was też są nasadki uniwersalne, aby
    > sobie poradzić z sondami lambda w Fordach
    > i Chevroletach jeżdzących po polskich drogach? :-)

    Nie ma czegoś takiego jak nasadka uniwersalna. To zwykła marketoidzka
    ściema. Generalnie kupiłeś klucz 7/8' czyli calowy, który ma wybite 22mm
    bo nie podaje się na kluczach calowych 22,22mm skoro już wiadomo że to
    klucz calowy. Spotkałeś kiedyś klucz metryczny z wybitymi calami?
    No to teraz masz zagadkę dlaczego nie spotkałeś :D

    Masz teraz okazję sprawdzenia suwmiarką tego co wyżej napisałem oraz
    ukojenie się przed grupą że bladego, zielonego, mglistego pojęcia nie
    miałeś o różnicach w standardach a nawet o ich istnieniu co można
    wyraźnie wyczytać w Twojej wiadomości otwierajacej wątek :)

    [ wyTŁem brednie] :)

    > A możesz mi, geniuszu, napisać, jak miałem obejrzeć zrypany gwint
    > w gnieździe sondy lambda w którym siedziała wkręcona na chama
    > sonda lambda której nie mogłem za ch&&ja pana odkręcić i przy
    > mocowaniu się z tym odkręcaniem o mało co nie ukręciłem sobie
    > całego wydechu? :-)))
    >
    > Ty najpierw oglądasz gwint a potem dopiero z niego wykręcasz sondę? :-)))))

    Wamać. PO WYKRĘCENIU oglądasz gwint na śrubie i na nakrętce, żeby nie
    spierdolić jeszcze bardziej. Nawet geniuszu nie wpadłeś na to, że gwint
    może być ścięty i siłowe dokręcanie tylko pogorszy sprawę bo zetnie
    gwint i będziesz miał problem (tak na przyszłość) dlatego należy jeszcze
    działający gwint, przegwintować na nowo. Sorry nie będę Tobie tłumaczył
    jak działa gwintownik i gdzie dokonuje się narzynanie ewentualnie
    prostowanie bo po co mam kopiować dostepne materiały z www na grupę?

    --
    LordBluzg(R)

  • 52. Data: 2017-06-29 10:19:25
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-06-28 o 16:07, Pszemol pisze:

> [...]
    > producenci nie są w tym względzie precyzyjni.

    > Masz jakieś obsesje? :)

    > Z tego co wiem powolutku i po cichutku przechodzą na milimetry nawet
    > amerykańskie firmy.
    >
    > A te japońskie firmy jak Toyota, Honda czy Nissan chyba od początku
    > sprzedają wszystko w metrycznym systemie, nie dbając za bardzo że są na
    > rynku amerykańskim bo od prawie dwudziestu lat te samochody obsługuję i
    > jeszcze się w nich nie spotkałem z nie-metryczną śrubą.
    >
    > Czy Fordy i Chevrolety dostępne na polskim rynku mają "imperialne" czy

    Już kiedyś o to pytałeś. Fordy europejskie Mondeo, Focus, Escort, Fiesta
    itp. są metryczne. Z Fordem USA mają wspólne tylko logo.
    Calowe są tylko rozmiary opon.

    yabba

  • 53. Data: 2017-06-29 10:26:14
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > A może u Was też są nasadki uniwersalne, aby
    > sobie poradzić z sondami lambda w Fordach
    > i Chevroletach jeżdzących po polskich drogach? :-)

    Prosisz i masz:

    http://allegro.pl/neo-dlugi-klucz-do-sondy-lambda-22
    -mm-z-wycieciem-i5629313849.html

    Ewentualnie szukaj w sklepach z wyposażeniem warsztatów samochodowych.
    Mają szerszy i droższy asortyment niż sklepy ogólnotechniczne.

    yabba

  • 54. Data: 2017-06-29 15:58:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:

> [...]
    >

    > Ewentualnie szukaj w sklepach z wyposażeniem warsztatów samochodowych.
    > Mają szerszy i droższy asortyment niż sklepy ogólnotechniczne.

    Dzięki bardzo! :-)

  • 55. Data: 2017-06-29 15:58:36
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Już kiedyś o to pytałeś. Fordy europejskie Mondeo, Focus, Escort, Fiesta
    > itp. są metryczne. Z Fordem USA mają wspólne tylko logo.
    > Calowe są tylko rozmiary opon.

    Tak, pytałem gdy chciałem siostrzeńcowi przywieźć komplet kluczy nasadowych
    w prezencie do jego starej Fiesty - dobrą masz pamięć a ja już sklerozę!
    ;-)

  • 56. Data: 2017-06-29 17:23:40
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Toż to kluczowe aby ustalić czy ktoś kłamie czy tylko mówi nieprawdę. Naucz
    > się znaczenia słów języka polskiego!

    LOL

    Właśnie przyznałeś się, ze skoro nie kłamałeś (mówiłeś nieprawdę świadomie),
    to jesteś idiotą (tylko taki nieświadomie mógł napisać, to co popełniłeś - o
    googlu i producencie nasadek - czyli brednie, co zostało udowodnione).
    Twój wybór...

    --
    'Tom N'

  • 57. Data: 2017-06-29 17:28:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Pszemol w

    > LOL

    No właśnie - lol. Zarzucasz mi brak znajomości języka polskiego a tymczasem
    sam robisz dosyć poważne błędy w rozumieniu słów.

> [...]
    > googlu i producencie nasadek - czyli brednie, co zostało udowodnione).

    Tak :-) To teraz, gdy już zrozumiałeś że nie wykazałeś mi żadnego kłamstwa
    to napewno przeprosisz za swe chamskie i bezpodstawne oskarżenia?

  • 58. Data: 2017-06-29 17:47:15
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Tak :-)

    Super, że się przyznałeś, nie wiem tylko czemu sie tak cieszysz.

    > napewno

    Nie ma takiego słowa -- idioto...

    --
    'Tom N'

  • 59. Data: 2017-06-29 18:13:19
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Pszemol w

    > Super, że się przyznałeś, nie wiem tylko czemu sie tak cieszysz.

    > Nie ma takiego słowa -- idioto...

    Czyli wybrałeś ogonek, ok...

  • 60. Data: 2017-06-29 18:34:10
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Czyli wybrałeś ogonek, ok...

    Przecież *idioto* już przeprosiłem -- teraz kolej idioty, znaczy twoja
    -- przeproś towarzystwo i zajmij się reperowaniem złomu w Jackowie.

    --
    'Tom N'