  • 91. Data: 2016-03-14 13:21:57
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnneamjp.7f1.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > To, że prawnicy nieoglądający programów o układach scalonych uzanwani
    > są za gorszy sort, a elektronicy nudzący się gdy telewizja pokazuje
    > chwasty, są jakoby sortem lepszym -- to jest jeszcze inna sprawa.

    Kilka lat temu, pewien nazbyt wysoko mierzący znajomek, powiedział mi coś w
    stylu "jesteś kasjerem, to jesteś dla mnie nikim". Biedaczek zapomniał, że
    gdyby nie kasjer, to nie kupił by bułki, mleka, wódki, piwa, itd.
    (automatyczne kasy w marketach bardzo często wymagają jednak interwencji
    nadzoru) Nawet nie mówię o sobie, choć wykonywałem ten zawód przez ok. 3
    lata. Podobnie inna postawa - "o, to śmieciarz, nie będę się z nim
    kolegować, bo to śmieciarz". Tylko, bez śmieciarza utonąłby w tym syfie, bo
    samo się nie wywiezie i nie zutylizuje. ITD, ITP. Wszyscy są nam potrzebni,
    jak w systemie naczyń połączonych. Zainteresowania, ktoś kolekcjonujący
    tranzystory mesa, ma być lepszy od kolekcjonera-filumenisty, filatelista od
    birofilisty. Hobby - gracz w CS lepszy od minecraftowca, gracz w Wiedźmina
    lepszy od programisty w C++ (a kto mu tę grę napisał?), itd. Sportowiec
    kopiący piłkę lepszy jest od tenisisty, bokser od karateki, tyczkarz od
    sprintera...? Na tym skończę, choć mam jeszcze co wymieniać. Niestety,
    stereotypy mają tu działanie mocno "erozyjne".

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 92. Data: 2016-03-14 13:28:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Daj spokój, facet był nudny do wyrzygania. Chyba gorsza była ta
    > ubierająca się na czarno i sepleniąca od "pozytywnej futurologii". Do
    > dzisiaj jest dla mnie zagadką po co i o czym był ten program (leciał w
    > tym samym pasmie co Laboratorium). Nazwiska tej pani nie pamiętam

    Pani Ewa Urbańska?

    https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcRLblE2QCRT4AL4ywZC_NaGjKouGdr-NNXArERrCTTFuHCOH1tW

    Pozdrawiam, Piotr

  • 93. Data: 2016-03-14 13:35:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Czy program nienudny, to wyłącznie taki, w którym mówią o krzemie i drutach

    A kto mówi o krzemie? Teraz się o "silikonie" mówi...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 94. Data: 2016-03-14 13:46:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Raczej nie jest to takie oczywiste. Przyznaj że też oglądałeś
    > mechanizację rolnictwa w telewizji edukacyjnej gdzie rozwodzono się nad
    > transportem i rozrzutem obornika. Nie było nic ciekawszego.

    Oglądałem, "Telewizyjne Technikum Rolnicze" się to nazywało. Do dziś
    pamiętam, jak się robi kiszonkę. ;-P

    > wszystki odcinki Sondy jakie dałem radę i najbardziej fascynowały mnie
    > te na tematy których nie znałem. Choćby i o chwastach.

    Bogus Linda też musiał oglądać, bo się potem parał ich wyrywaniem...

    > "Nauka dzieli się na fizykę i zbieranie znaczków".

    Fizyka zaczyna być nudna. Albo testowanie stuletnich teorii, albo
    pitolenie o wieloświatach i jedenastowymiarowych strunach, jak
    w jakiejś sekcie. Teraz najciekawsze rzeczy IMHO dzieją się w genetyce.

    > Ba, może skucesy polskiej nauki i techniki ubrane w pompatyczny
    > patriotyzm i propagandę?

    A o czym będzie drugi odcinek?

    > PS2. Oglądalnośc bedzie wysoka z powodu efektu sentymentu wśród 40+. A
    > potem ... "Grzesiek, przestań oglądać to gówno, Przyjaciólki lecą".

    Po to ludzkośc wymysliła telewizory wielotunerowe i nagrywanie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 95. Data: 2016-03-14 13:51:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    > dowiedzieć. A lubię sobie pooglądać np "Pojemność 2400" - macie pojęcie co
    > teraz pakują do ciągników? Ile elektroniki? Ale ja to ze wsi jestem,

    I jedzie chłop na polou przy kieposkiej pogodzie, dupnie sobie szlag i
    elektronika bach, bo za blisko gwizdnęło... Signum temporis...

    > więc ta tematyka nie jest mi obca. O programach historycznych nie
    > wspominając, tylko ilustracje filmowe są w nich z reguły mało przystające
    > do tekstu :(

    Umieć zrobić dobry program, by przykuć uwagę widza, to nieczęsty dar.
    Wypowiem się teraz dość kontrastowo, dla podkreślenia pewnych niuansów:
    Dwaj nieżyjący już panowie, Krystian Przysiecki i Tadeusz Mosz... Prowadzili
    programy, które mnie średnio interesowały. Ale, zwłaszcza przy tym drugim,
    nastawiałem często telewizor, by po prostu posłuchać ich pierdolenia o
    sprawach nieraz kompletnie mnie nie interesujących. Bo sposób, w jaki to
    robili, potrafił mnie przykuć do fotela.
    Konkurs szopenowski 2010. Fortepian Yamaha, najmniej przeze mnie lubiany, bo
    uważam, ze ma suchy dźwięk, oraz brzęczy, jak mucha w rui, powszechna
    maniera tej marki. Pianista - Jewgieni Bożanow, ten, co robił miny, jak
    zaawansowanu turetyk. Odjebał taki koncert, że przez hmm... ponad 20 minut
    chyba nie byłem w stanie wstać z kanapy. Pianista i instrument stali się
    jednością. Bardzo, bardzo rzadka cecha. Zniknęła Yamaha, zniknął fortepian,
    zniknął pianista, została sama muzyka, jej esencja.
    Oczywiście, to jest bardzo subiektywna sprawa i jeśli ktoś przeciwnie niż
    ja, zachwyci się Yamahą, a jak gówno zabrzmi dla niego Steinway, to jego
    święte prawo tak to zinterpretować. Niezapomniany duet Marek i Wacek na
    Yamahach grali, dźwięk straszny (fortepianu Yamaha), jak ksylofon na
    kościach, muzyka znakomita.
    https://www.youtube.com/watch?v=gbWNQvhQe8E Melodia dla Zuzi
    https://www.youtube.com/watch?v=3KFbVbToP7w Prząśniczka
    https://www.youtube.com/watch?v=s5XvRTh7_oo Cyrulik Sewilski
    Trochę, jak ze zdjęciem - odpowiednim oświetleniem, ujęciem, można dużo
    poprawić, złym swiatłem można bardzo zepsuć.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 96. Data: 2016-03-14 13:56:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Wiesz, jakoś wartościować trzeba, inaczej ograniczasz się do OK/NOK.
    > Ocena wymaga jednak skali i nie ma kompletnie znaczenia, czy wybierzesz
    > dobry/lepszy/najlepszy, czy też zły/gorszy/najgorszy :)

    No właśnie nie trzeba. *Tak* nie trzeba.

    > Dalej...

    > ... wyjaśniam. Dla mnie (być może dla innych też, ale co ja będę za
    > innych pisał) tak to wygląda. Przykład jak każdy, może lepszy by się
    > dało napisać, ale chyba nie o to chodziło. Odniosłem wrażenie, że nie
    > chcesz uwierzyć, że dla kogoś (w miarę normalnego, bo za taką osobę
    > się uważam) sonda mogła być czasami nudna.

    Nie wiem skąd takie wrażenie. Wierzę, wierzę we wszystko co ktoś mówi
    o swoich odczuciach. A jeśli coż mnie dziwi lub zastanawia, to duże
    odchylenie standardowe ocen u tej samej osoby -- że jeden odcinek
    wspaniały, inny nudny. Ja nie mam tak żywego stosunku do programu.
    Teraz na pewno nie, kiedyś chyba też.

    > Tutaj nie bardzo mogę się odnieść. Zanim zacząłem być profesjonalistą
    > (w czymkolwiek), program się skończył, ale kto wie, może dla pewnych
    > ludzi taki stan był irytujący.

    Mogli też oglądać z pewną rezygnacją i pogodzeniem się z losem -- "u nas
    nigdy tak nie będzie, no to chociaż sobie popatrzymy".

    > Zgadzam się z Tobą, z pewnym smutkiem, ale też tak "Sondzę".
    > Jest jeszcze jeden temat. Dwadzieścia lat temu brak telewizora w domu
    > był ewenementem. Dzisiaj już nawet nie jest ciekawostką. Bardzo dużo
    > osób po prostu nie potrzebuje TV i go nie ma. Może się okazać, że w
    > grupie do której jest kierowany program, odsetek bez TV będzie znaczny.

    Pozbyłem się telewizora z domu w 1981 roku. Chyli ile to będzie? 35 lat,
    jak ten czas leci.

> [...]
    > głowy w szkole/studiach. Mój dobry kolega powiedział lata temu "teraz
    > studia zdają wytrwali, nie inteligentni". Od tego czasu minęło z 15 lat
    > (szacunkowo) i jak przyglądam się młodzieży, to stwierdzam że miał
    > rację. Jest albo tak, że inżynier nie zna wzoru na obwód koła, albo tak,
    > że nie jestem w stanie nadążyć za jego torem myślenia. W tym pierwszym
    > przypadku (znakomita większość) jest mi smutno mówiąc "niestety, jesteś
    > za słaby", w tym drugim (czasami się zdarza) "niestety, ale zanudzisz
    > się u mnie". Nie ma środka Panie, normalnie nie ma :(

    Nie szkodzi, tu akurat swoje zdanie mam takie samo. Obserwacje też podobne.
    Więc nie ma o co sie spierać.

    > Miłego, Jarku.
    > Irek.N.

    Również miłego!

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2016-03-14 14:12:25
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 14 Mar 2016 13:28:17 +0100, Piotr Wyderski pisze:

    > Pani Ewa Urbańska?
    > https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcRLblE2QCRT4AL4ywZC_NaGjKouGdr-NNXArERrCTTFuHCOH1tW

    O kurczę, wyszukałeś prawdziwą traumę z przeszłości. :) Tutaj ta sama
    pani A.D. 2015, tego głosu nigdy nie zapomnę.

    https://www.youtube.com/watch?v=CMkG5W4k-dU

    Jednak dorobek nie wygląda źle:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ewa_Urba%C5%84ska

    k.

  • 98. Data: 2016-03-14 14:33:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > 100x bardziej uciesze się jeśli w szkole pojawi się godzina matematyki
    > więcej. O fizyce doświadczalnej nawet nie myślę - wyposażenie szkoły
    > sprzedały w latach 90tych. Sonda? Panie, a na co to komu?

    Dobrze by też było matmę wyczyścic ze smrodu nudy, jak każdy inny przedmiot
    zresztą, inaczej takie dodawanie kolejnych nudnych godzin nie miało by
    sensu. Pokazać dzieciarni, jaką FANTASTYCZNĄ rzeczą jest nauka. Choćby nawet
    było to puszczenie bąka, ale przed kamerą w podczerwieni, zobaczyć, jak
    miazmaty lecą do wyciągu, ukazując w ten rubaszny sposób, jak działa fizyka,
    gazy cięższe, lżejsze, takie tam, załatwić tym samym choć część tematu
    przemian gazowych bardziej interesujaco, niż "przeczytajcie od strony 69 do
    72, a później was przepytam". Choćby to było beknięcie, porównać dwa o
    różnym natężeniu i zobrazować na ten przykład jak liczymy stosunek głośności
    obu, na fizę i matmę. Teraz mądra głowa w odpowiednim ministerstwie (tak,
    wiem, że to oksymoron) wykombinuje, jak to zrobić nierubasznie, ale
    interesująco.
    Ja z kolei byłbym wdzięczny, gdyby rocznie, gramatyki było więcej, niż
    tydzień kalendarzowy. Nanudzanie do urzygu literaturą i nienawiść do niej po
    wsze czasy, ale nie uczy się dzieciarni wypowiadania o tej literaturze,
    chyba, że chodzi o jak najlepsze naśladownictwo "pani", a nie o własne
    zdanie i spostrzeżenia. No, ni chuja nie jestem w stanie przeczytać Ludzi
    Bezdomnych, a Przedwiośnie zassałem w 3 dni. Złem jest dla mnie to, że
    trzeba obrobić konkretną pozycję, zamiast porządnie nauczyć się "obskoczyć"
    każdą. ITD. Historia - BARDZO mi brakowało np. wiedzy sprzed daty chrztu
    Polski, przecież Polska i Polacy nie wzięli się znikąd, nie wypadli sroce z
    kloaki. Zamiast tego komuna przemieszana z rzeczami kompletnie nieistotnymi,
    pomnożona przez nudę i zohydzenie. Może więc lepiej uzdrowić szkołę w
    jakości wtłaczanej wiedzy i wtedy dodawać godzin? Sam bym poleciał wtedy
    nawet na 8 godzin dziennie, chłonąć, chonąć, chłonąć, a nie rzygać z nudów
    po każdej lekcji.

    > PS. Używanie "tumanista" to z chęci szacunku tej garstki humanistów która
    > jeszcze została.

    Jak w przypowieści o Źródle Zapomnienia...
    Nie znalazłem tekstu o który mi chodzi, ale pobieżnie streszczę jego ideę.
    Była sobie pewna społeczność. Ogłoszono, że jedyne źródło zostanie zatrute
    Wodą Zapomnienia, która spowoduje głupotę totalną, żeby nabrać zapasów wody.
    Ludność to zlekceważyła. Został się tylko jeden człowiek, który wziął
    ostrzeżenie na poważnie. Jak ludkowie popili sobie tej wody, to wiadomo, co
    się stało. Nasz samotnik opierał się temu, ale, jak jego zasoby dobrej wody
    wyczerpały się, nie mając wyboru i on napił się Wody Zapomnienia. I
    pozostali zgodnie orzekli, że nasz samotnik w cudowny sposób odzyskał rozum.

    > PS2. Oglądalnośc bedzie wysoka z powodu efektu sentymentu wśród 40+. A
    > potem ... "Grzesiek, przestań oglądać to gówno, Przyjaciólki lecą".

    Nie obejrzałem ani jednego odcinka... Czy dużo straciłem? (prośba - ironię
    w odpowiedzi proszę oznaczyć) :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 99. Data: 2016-03-14 14:57:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Wolałbym od czegoś, co mi zawodowo bliskie. Bo czym może zachwycić
    > profesjonalistę program popularnonaukowy z jego dziedzniny?

    Czy zachwyci, to trudno orzec, ale może zainteresować sposób prezentacji i
    zorientowanie sie na przyszłość, czego może sie, biorąc pod uwagę niuanse,
    spodziewać przy tematach, które mniej mu podchodzą, mniej się na nich
    "wyznaje".

    > Tak, ja bym obejrzał to chętnie dzisiaj. Zwłaszcza jeśli wcześniej
    > nie wiedziałem o tym, że chwasty mogą być tak fascynującym tematem.

    Taka pokrzywa, bolesna, przykra, niezbyt urodziwa, choć jak dobrze wyrośnie
    i się nie rozeschnie, to może zachwycić kogoś, kto interesuje się roślinami.
    Będąc elektronikiem-amatorem, interesuję sie również chemią, interesuję się
    jak jest zbudowane i jak kłuje żądło pszczoły, dlaczego inaczej, niż osy,
    interesuje mnie, jak parzy pokrzywa (a bo to raz miałem bąble na rękach?),
    jak się rozsiewa oset (no, trochę podobnie jak... dmuchawiec), jaką funkcję
    pełnią, jak działają, worki powietrzne u ptaków, jak działają nawozy (nie
    tak rzadko zdarzało mi się w niedziele oglądać cykl "Wowoczesność w domu i
    zagrodzie", często znajdowałem tam coś dla siebie. Nie obrabiam jedynie
    dyskietek, tranzystorów mesa, wymiany spalonych oporników we wzmacniaczu.
    Ale np. lubię posadzić cebule i doczekać do jej zakwitnięcia, zdarzyło mi
    się posadzić ziemniaka w doniczce i po jakimś czasie zebrać "wykopki",
    zjadło się na obiad i smakowało lepiej, niż najlepsza Senbikiya, Made in
    Japan.

    > Dzisiaj problemem są ludzi, którzy siedzą przed komputerem i nawet
    > nie wiedzą co w gugla czy YT wpisać. Co z tego, że w sieci jest
    > wszystko, skoro oni nie mają szans do tego dotrzeć? Inżynier Mamoń

    Jest (prawie) wszystko, ale też zauważmy, że szum informacyjny staje się
    coraz większy. Google, na zapytanie o piosenkarkę z lat 80 ubiegłego wieku,
    potrafi mnie zarzucić tysiącami stron z Dżastinem Biberem, ukłuć hiphopem (a
    jak szukam czegoś z hiphopu, potrafi być odwrotnie, choć i tu J.A.B się
    pojawia...) i całą rzeszą rezultatów kompletnie z pytaniem niezwiązanych.
    Filtry, szukanie "dokładne", bywa, że wiele nie pomogą.

    > pytał, "no jakże mi się może podobać piosenka, którą pierwszy raz

    Na szczęście nie jestem tymże Mamoniem, który mami ludzi fałszywymi
    sugestiami. Potrafi mi się spodobać, pierwszy raz usłyszany utwór.
    Taki nie-spodobany-się utwór, to jak dziecko, któremu nie smakuje nie
    jedzona jeszcze ani razu zupka (ale ktoś go pewnie tego "niesmakowania"
    nauczył?). Na innej grupie pewien uczestnik (imiennik mój zresztą, nikt z
    piszących tutaj) najeżdżał na nasze polskie teatry, że one sa takie be,
    takie w ogóle do dupy, i tak dalej. A u niego w USA są takie wielkie (a
    największy Łuk Triumfalny, to w Pjongjangu jest) :PP, takie cacy, cymes i
    super. Zadałem mu jedno pytanie o naszych teatrach: "Byłeś choć raz, choć w
    jednym z nich, że tak arbitralnie je oceniasz?". Odpowiedź - "Nie". Te trzy
    literki powiedziały mi wszystko.

    > slysze?". Dzisiejsi inżynierowie Mamoniowie o wielu rzeczach w ogóle
    > nie słyszeli, więc tym bardziej jak im się one mogą podobać?

    Bo ich prawda jest bardziej "mojsza", niż "twojsza", a jeszcze kogoś jest
    "najmojsza" :P
    Przysłowie powiada, że prawda jest jak dupa, każdy ma swoją.
    Tylko co z tego, jest sens kopać się z koniem?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 100. Data: 2016-03-14 14:59:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krzysztof Gajdemski wrote:

    > O kurczę, wyszukałeś prawdziwą traumę z przeszłości. :)

    Jak na tamte paździerzowe czasy wcale taka najgorsza nie była. :)

    > Tutaj ta sama pani A.D. 2015

    Fryzjer! Czy na sali jest fryzjer?!

    Pozdrawiam, Piotr