-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.
weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!futter-mic
h.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Smar do przegubów
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: Thu, 22 Sep 2016 23:44:27 +0200
Message-ID: <1tdn9izayopig.1q9cu9pwbyvh8$.dlg@40tude.net>
Lines: 38
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1474580774 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 648 89.77.179.152:7319
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2541
X-Received-Body-CRC: 1415084462
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588980
[ ukryj nagłówki ]Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
Zewnętrzne przeguby które normalnie chodzą idealnie przez długie przebiegi,
po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się zacierają.
Do tego stopnia, że po wymontowaniu nie ma szans na zgięcie go rękami -
potrzebne jest imadło i zginanie go za półoś.
Wewnętrzne przeguby też mają jakieś podejrzanie powycierane elementy
współpracujące.
Jeżdżąc normalnie (tym samym autem) się to nie dzieje.
Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale cena
takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.
Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
napędzającą), a przyczepne opony sportowe podnoszą ograniczenie momentu
wynikające z przyczypności opon.
No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).
Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
siebie, czyli zakładam że duży nacisk wyciska smar z pomiędzy kulek i
bieżni przegubu i przegub się zaciera.
No i szukam rozwiązania.
Może być smar który trzeba często wymieniać, byle wytrzymał mi jeden rajd
(600km po drogach + 200km po odcinkach).
Przeguby muszą pozostać seryjne.
Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.16 08:44 nadir
- 23.09.16 09:06 Agent0700
- 23.09.16 10:14 PiteR
- 23.09.16 10:53 J.F.
- 23.09.16 12:56 nadir
- 23.09.16 14:18 Adam
- 23.09.16 14:52 J.F.
- 23.09.16 15:32 yabba
- 23.09.16 15:35 Adam
- 23.09.16 17:35 J.F.
- 23.09.16 18:10 twistedme
- 23.09.16 20:06 Zenek Kapelinder
- 23.09.16 21:28 Czarek
- 23.09.16 22:43 ToMasz
- 24.09.16 00:33 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=