  • 1. Data: 2012-03-27 13:53:27
    Temat: Słaba jakość skanu - Microtek 5800 lub wybór skanera
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Skaner Microtek Skanmaker 5800 od pewnego czasu skanuje w tragicznej
    jakości. W linku jest fragment czarno-białego błyszczącego zdjęcia
    skanowanego do tiffa bez kompresji przy ustawieniach: 300dpi, truecolor,
    photo. Przy opcji grayscale artefakty są po prostu szare i zamiast
    odcieni szarości robią się jednolite plamy. Przeinstalowanie sterowników
    nic nie daje, skanera nie da się otworzyć w celu wyczyszczenia szyby. Da
    się to naprawić?

    Jeśli nie to poszukam innego skanera (ok 500zł, CIS czy CCD - i tak
    używany do płaskich fotografii), dobrze żeby sterowniki umożliwiały
    skanowanie wsadowe z irfanview z podanym sposobem numerowania. Epson
    Perfection V33 (ew. V330 z przystawkami), Canon LiDE 700F lub HP Scanjet
    G4010 (mam już HP G4050 ale oprogramowanie jest kiepskie i przy tym
    będzie pewnie podobnie)

    Rzeczony skan: http://imgur.com/FBLgZ

  • 2. Data: 2012-04-01 18:29:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Sądzę że wiekszość tu obecnych nieprofesjonalnych użytkowników
    skanerów przesiadło się dawno na zestawy drukarka+skaner.

    Na Twoim miejscu odwiedziłbym grupę dyskusyjną
    news:pl.rec.foto.cyfrowa - tam masz ekspertów od tego.

  • 3. Data: 2012-04-02 08:22:55
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2012-04-01 18:29, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Na Twoim miejscu odwiedziłbym grupę dyskusyjną
    > news:pl.rec.foto.cyfrowa - tam masz ekspertów od tego.

    Już po ptakach - szukałem trochę w necie informacji, wiele z nich jest
    mało aktualnych (faktycznie, większość jak już ma skaner to w kombajnie)
    i mój wybór padł na Epsona Perfection V500 Photo. W porównaniu do
    poprzednika, kolory skanu po drobnej korekcji wychodzą naturalnie, do
    tego szybko i dość cicho. Także samo oprogramowanie jest całkiem
    przyjemne i współpracuje ze skanowaniem wsadowym Irfana (czego HP nie
    potrafi).