  • 241. Data: 2014-08-26 12:16:23
    Temat: Re: Skoro ... nowy problem.
    Od: "Feliks54" <v...@b...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:lstfn1$s72$1@wieslauf.sub.de...

    > Zielone strzalki powinny zostac zlikwidowane i zastapione prawem do skretu
    > pod warunkiem ustapienia pierwszenstwa innym uczestnikom ruchu, jak to
    > jest w paru cywilizowanych krajach.

    Wtedy powstałby nowy problem, trzeba by było wprowadzić znak zakazu skrętu
    warunkowego na niektórych skrzyżowaniach.

    > Wiekszosc ludzi na prawde wie jak jezdzic, natomiast mam wrazenie, ze
    > durni zarzadcy drogi maja ludzi za jeszcze wiekszych durni, niz oni.
    > Pawel Chorzempa

    Ograniczenia są potrzebne dla tej durniejszej mniejszości.
    Mądrzejsi też nie zawsze mogą prawidłowo ocenić sytuację,
    potrzebne jest oznakowanie, włącznie z ograniczeniami.

  • 242. Data: 2014-08-27 10:03:34
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 26.08.2014 o 12:16 Feliks54 <v...@b...pl> pisze:

    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy powstałby nowy problem, trzeba by było wprowadzić znak zakazu
    > skrętu
    > warunkowego na niektórych skrzyżowaniach.

    To może jednak użyć tych blaszanych zielonych strzałek jakie były
    kilkanaście lat temu w naszym ponoć niecywilizowanym wtedy kraju.

    --
    SW3
    ----

  • 243. Data: 2014-08-27 14:11:51
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-20 11:09, Miroo wrote:

    > Ale ta bezkolizyjność wynika z ustawienia świateł na danym skrzyżowaniu,
    > a nie z przepisów prawa dla tego rodzaju sygnalizatora.

    Co nie zmienia tego, że wedle rozporządznia powinno być bezkolizyjnie.
    Także nie wnalezy sobie zbytnio wbijać do głowy tej "bezkolizyjności:,
    bo mozna się zdziwić.

    Shrek.

  • 244. Data: 2014-08-27 14:38:25
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-27 o 14:11, Shrek pisze:

    > Co nie zmienia tego, że wedle rozporządznia powinno być bezkolizyjnie.
    > Także nie wnalezy sobie zbytnio wbijać do głowy tej "bezkolizyjności:,
    > bo mozna się zdziwić.

    Ale mówimy o zielonej strzałce (sygnalizator S-2), która z założenia
    powinna być w miejscu kolizyjnym. Po to powstała, aby zezwolić na
    warunkowe skręcanie, gdy piesi i samochody na drodze poprzecznej mają
    światło zielone.

    Pozdrawiam

  • 245. Data: 2014-08-27 14:51:18
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-27 o 14:38, Miroo pisze:

> [...]
    > powinna być w miejscu kolizyjnym. Po to powstała, aby zezwolić na
    > warunkowe skręcanie, gdy piesi i samochody na drodze poprzecznej mają

    Chodzi mi o taką sytuację:
    http://postimg.org/image/fgtgcinu7/

    Dlaczego tam jest strzałka do skrętu w prawo skoro i piesi i samochody z
    innych kierunków mają czerwone?

    Pozdrawiam

  • 246. Data: 2014-08-27 15:11:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-27 14:51, Miroo wrote:

> [...]

    Sorry - nie zwróciłem uwagi - myślałem że odpowiadałeś na następny post
    w drzewku - gapa ze mnie:)

    Shrek

  • 247. Data: 2014-08-27 15:56:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-27 14:51, Miroo pisze:
    > Dlaczego tam jest strzałka do skrętu w prawo skoro i piesi i samochody z
    > innych kierunków mają czerwone?

    1. bo może być strzałka w prawo
    2. bo zaraz samochody z poprzecznej mogą mieć zielone
    3. albo zielone mogą mieć samochody z naprzeciwka

    --
    Liwiusz

  • 248. Data: 2014-08-28 08:16:09
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    ?

    > 2. bo zaraz samochody z poprzecznej mogą mieć zielone
    Nie dam głowy, ale wydaje mi się, że zazwyczaj zaraz po zielonej
    strzałce zapala się tam pełne zielone do jazdy na wprost i w prawo.

    > 3. albo zielone mogą mieć samochody z naprzeciwka
    Nie, ruch jest sterowany bezkolizyjnie.

    Pozdrawiam

  • 249. Data: 2014-08-28 08:45:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 08:16, Miroo wrote:

    > Nie, ruch jest sterowany bezkolizyjnie.

    Może lewoskręt z naprzeciwka ma zielone S-3?

    Shrek.

  • 250. Data: 2014-08-28 09:04:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-28 08:16, Miroo pisze:

    > ?

    Pytasz się dlaczego tam jest strzałka. Bo może być. I nie ma powodu, aby
    jej nie było.

    > Nie dam głowy, ale wydaje mi się, że zazwyczaj zaraz po zielonej
    > strzałce zapala się tam pełne zielone do jazdy na wprost i w prawo.

    Zatem zaletą strzałki jest wcześniejsze wpuszczenie skręcających w prawo
    - rozładowanie korka.

    > Nie, ruch jest sterowany bezkolizyjnie.

    No i co z tego?

    --