  • 1. Data: 2009-02-16 23:04:58
    Temat: Skompresowany PNG a przeźroczystość w IE
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, po skompresowaniu obrazu w formacie png czy to programem optipng
    czy pngout czy po zapisaniu w png 8bit , w IE6 krawędź przezroczystego
    obrazu jest poszarpana. W innych przeglądarkach jest ok.

    W nieskompresowanym png wszystko jest ok (w ie też z wykorzystaniem
    iepngfix).

    Jak mam skompresować pliki png aby wyświetlały się poprawnie w IE6 ?

  • 2. Data: 2009-02-16 23:40:19
    Temat: Re: Skompresowany PNG a przeźroczystość w IE
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 16 Feb 2009 23:04:58 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    > iepngfix).
    >
    > Jak mam skompresować pliki png aby wyświetlały się poprawnie w IE6 ?

    Kompresja nie ma z tym nic wspólnego. IE6 po prostu normalnie nie jest w stanie
    wyświetlać PNG z kanałem alpha.

    W IE6 masz do wyboru: poszarpane krawędzie (jak w GIF), jednolite tło (jak JPEG) albo
    sztuczki typu iepngfix.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-02-17 08:54:30
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

> [...]
    > stanie wyświetlać PNG z kanałem alpha.
    >
    > W IE6 masz do wyboru: poszarpane krawędzie (jak w GIF), jednolite tło

    tylko, że gdy dawałem skompresowane pliki, ie wyświetlał mi poszarpaną
    krawędź jak w gifie.

    Gdy plik png był nieksompresowany, zapisany w photoshopie, było ok szare
    tło - poprawione iepngfixem.

  • 4. Data: 2009-02-17 10:57:25
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    hazet pisze:
> [...]
    > iepngfix).
    >
    > Jak mam skompresować pliki png aby wyświetlały się poprawnie w IE6 ?

    Zdejmij dupę z entera.

    --
    cheslavv

  • 5. Data: 2009-02-17 12:06:04
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Piotrek pisze:

    > Zdejmij dupę z entera.

    ładnie się synek wyrażasz do ojca :)

  • 6. Data: 2009-02-17 21:12:54
    Od: porneL <n...@p...net>

    To były PNG 8-bitowe z kanałem alpha. http://pornel.net/pnghowto
    http://pornel.net/pngnq

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 7. Data: 2009-02-17 22:42:25
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

    > To były PNG 8-bitowe z kanałem alpha. http://pornel.net/pnghowto
    > http://pornel.net/pngnq

    Czyli powinienem zapisać do png 24 i wtedy skompresować pngout ?
    Na stronie, którą podałeś jest tylko kod źródłowy programu

  • 8. Data: 2009-02-17 22:49:48
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

    > To były PNG 8-bitowe z kanałem alpha. http://pornel.net/pnghowto
    > http://pornel.net/pngnq

    Nie mam kontroli nad zapisem png w photoshopie (cs2), nie udostępnia on
    owej, nawet nie zapisuje plików jako png przy save for web tylko do gifa
    ! Ale udało mi się raz zapisać png skompresowany przez plugin pngout i
    działało bez poszarpanych krawędzi. Później znowu to samo ehh.

  • 9. Data: 2009-02-17 22:53:58
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 17 Feb 2009 22:49:48 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    > ! Ale udało mi się raz zapisać png skompresowany przez plugin pngout i
    > działało bez poszarpanych krawędzi. Później znowu to samo ehh.

    Zapisz w PS jako PNG 24-bit. Użyj pngquant albo pngnq. Potem użyj czegokolwiek (np.
    pngout -c3)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2009-02-18 13:26:58
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

    > Zapisz w PS jako PNG 24-bit. Użyj pngquant albo pngnq. Potem użyj
    > czegokolwiek (np. pngout -c3)

    Jak sprawdzić czy photoshop zapisuje png jako 24 bit ? Bo jak już
    mówiłem, photoshop nie zapisuje mi plików do PNG przy "save for web"
    tylko do gifa, pomimo iż zaznaczam png 24bit czy png 8bit (nie wiem
    czemu :0). Tylko mogę zapisz jako PNG, ale nie wiem czy jest to 24-bit.

    Trochę ogólnikowo. Nie mogę znaleźć działającego pngquant czy pngng,
    występują albo nieaktywne linki, albo kody źródłowe, albo nie działa.

    W pngout nie mogę wybrać opcji -c3 , jak mówiłem już jest to plugin do
    photoshopa, i przy zapisie mogę wybrać jedynie stopień kompresji
    (smaller), interlaced i save metadata.