-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
From: "Wieslaw" <i...@o...altb.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Skarga - list otwarty do dyrektora WORD Warszawa
Date: Thu, 24 Feb 2011 12:42:10 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Lines: 233
Message-ID: <4d664411$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.14.99.74
X-Trace: 1298547729 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 83.14.99.74:33357
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2352719
[ ukryj nagłówki ]Skarga - list otwarty do dyrektora WORD Warszawa
Witam,
Zamieszczam tutaj na grupie list otwarty do dyrektora WORD Warszawa.
Celem jest wywarcie nacisku na złagodzenie zasad egzaminowania.
Osoby popierające ten projekt proszę o poparcie u Marszałka województwa
Mazowieckiego oraz dyrekcji ośrodka WORD w Warszawie.
Poparcie może być wyrażone w postaci maila, pisma na adresy tych instytucji.
Poniżej dane kontaktowe.
Waldemar Przeździęk - Z-ca Dyrektora WORD Warszawa
e-mail: w...@w...waw.pl
# Tomasz Matuszewski - Pełnomocnik Dyrektora ds. Procesu Egzaminowania
e-mail: m...@w...waw.pl
Urzad Marszałkowski
fax (+22) 5979-290
e-mail: u...@m...pl
Uważam, ze ten system to patologia i nadszedł czas, żeby to zmienić.
.
Szanowny Panie,
Chciałem złożyć skargę na sposób przeprowadzania egzaminu. To było moje
trzecie podejście i naprawdę nie stać mnie na to ani finansowo, ani czasowo
ani emocjonalnie by zmęczony po godzinach sie wieczorami po Bemowie
rozklekotaną Elką, słuchać uwag instruktora ze tutaj najechałem jednym
kołem na podwójną ciągłą i tam bym już nie zdał. A także zwalczania jakichś
"patologicznych" czynności polegających na trzymaniu ręki na drążku zmiany
biegów bo to jest błąd. A przecież przy tak częstych zmianach biegów czasami
nawet nie opłaca sie tej ręki kłaść na kierownice. Tak samo już dość tych
teatralnych zachowań na egzaminach polegających na konieczności zatrzymanie
sie przed strzałka w prawo skoro jadąc 3 km/h doskonale widzę co sie dzieje
na skrzyżowaniu i kiedy mogę jechać. Już miałem raz rękę w gipsie kiedy
kobieta na skrzyżowaniu wyjechała mi z drogi podporządkowanej, chociaż
wcześniej się zatrzymała (jechałem wtedy motocyklem).
To dobitnie pokazuje jak zawodny jest ten system egzaminowania, który
powinien filtrować przyszłych kierowców pod kątem wytworzenie ryzyka na
drodze a nie zero-jedynkowych sytuacji, że ktoś najedzie na podwójna ciągłą
nie wytwarzając absolutnie żadnego ryzyka i to już go eliminuje z egzaminu!
Doskonale wiemy, jak nieżyciowy jest ten system egzaminowania. Najdobitniej
świadczą o tym przypadki kierowców powtórnie podchodzących do egzaminu,
którzy ich nie zdają z powodu złych nawyków - tych odruchów, które może
niejednokrotnie uratowały im zdrowie lub życie. Dobrze, nie będę wyliczał
kolejnych wad tego systemu, bo szkoda na to czasu.
Kolejna częścią tej układanki są kursanci - zwykli ludzie, którzy maja jakiś
cel osobisty lub zawodowy aby wyrobić sobie prawo jazdy i używać samochodu.
Oni są tutaj pierwszym i najmniej liczącym sie ogniwem tego łańcucha
pokarmowego, jak plankton, który to wszystko finansuje i ani piśnie żeby nie
rozgniewać egzaminatora bo następnym razem na pewno go obleje.
Pytanie: Czy macie nas naprawdę za takich ofermów, że nie potrafimy zadać
prawka za pierwszym razem? Dlaczego około 80% ludzi po przecież 30-sto
godzinnym szkoleniu nie zdaje egzaminu? Dlaczego łatwiej jest za pierwszym
razem zdać: maturę, obronić prace magisterska a może nawet i doktorat niż
zdać egzamin na prawo jazdy. Toż to absurd!
Dochodzi do takich sytuacji, ze Polacy wyjeżdżają za granice, aby podejść do
egzaminu ponieważ prawdopodobieństwo, że zdaja jest większe niż w Polsce.
http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/21765/Prawo-jazd
y-tylko-w-Anglii
To już nawet do Anglii sie jeździ zdawać prawko!
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,81515
63,Prawo_jazdy_w_Czechach__Zdawalnosc__100_procent__
Koszt_.html
A przecież są w Europie kraje, które mają znacznie dłuższa tradycje
motoryzacji niż Polska (bo tam były rzymskie trakty kiedy u nas chodziło sie
ścieżkami przez las) i zdawalność w nich jest znacznie większa. Anglia
zdawalność - 85%.
Ten system to patologia. Im bardziej to badam, to bardziej wyrazicie to
widzę. Przy systemie filtrowania 80% nie zdaje dochodzi do szeregu sytuacji
nakłaniających do łamania prawa jak słynne prawko z Ukrainy, korupcji,
jeżdżenie bez prawa jazdy.
itd. Ze sfery psychicznej to depresje, frustracje, popadanie w długi (bo
jazdy i egzaminy kosztują) niemożność zrealizowania celów związanych z
prowadzeniem samochodu.
Kolejnym elementem układanki są pieniądze. Te właśnie zarobione przez
Kowalskiego ze średnia krajowa 3030 zl.
czyli około 2 000 zl na rękę.
Kurs nauki jazdy - 1200 zl.
Egzamin - 116
Jazdy doszkalające 45 zł. godzina.
Weźmy pod uwagę średnia egzamin zdaje sie za trzecim razem
Nuka jazdy: 1200 zl.
Egzamin 116 ( niezdany)
jazdy doszkalające 6 godzin 270 zl.
Egzamin 116 ( niezdany)
jazdy doszkalające 6 godzin 270 zl.
Egzamin 116 ( zdany)
Suma kosztów: 2 088 zł. Cała wypłata. Czyli biorąc pod uwagę, że Kowalski
musi się z czegoś utrzymać jeszcze, to na prawko będzie pracował ze 3
miesiące.
I teraz powstaje pytanie: czy nie lepiej zainwestować cześć tych pieniędzy w
naukę języka angielskiego albo studia zaoczne, niż w bezsensowne tłuczenie
się elka i uważanie żeby nie najechać na podwójna ciągła? Ze społecznego
punktu widzenia to są bezproduktywnie wydawane pieniądze, które nie wnoszą
wartości dodanej dla społeczeństwa. Nie wspominając już o tym, ze niektórzy
nawet nie maja co do garnka włożyć.
Następny element to egzaminatorzy . Ci jakby nie zdążyli zauważyć upływu
czasu i mentalnie wciąż tkwią w głębokim PRLu. Prezentując postawę
kapralowską wobec kursantów.
Uważam iż właśnie tak byłem egzaminowany. Proszę obejrzeć naganie i zwrócić
uwagę na to, czy przy takim zachowaniu egzaminatora można się nie rozproszyć
i skupić uwagę na dalszej prawidłowej jeździe? Mam na myśli moment, gdy
wyjechałem ośrodka na ulicę i źle zrozumiawszy polecenie nie zatrzymałem
sie z 50 km/h do zera. W dalszej części egzaminu byłem już na tyle
zestresowany, że
nie byłem w stanie skupić się na uważnej jeździe. Uważam, ze zachowanie
egzaminatora nie było prawidłowe co narusza obiektywizm egzaminu.
Egzamin był niezaliczony z tego powodu, ze nie zatrzymałem się przy wjeździe
na ulice Wrocławską na skrzyżowaniu przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej, a
właśnie w czasie jazd doszkalających instruktor zwrócił mi uwagę, ze robie
błąd i na pewno gdybym nie był rozproszony pamiętał bym o tym. Właśnie tutaj
doszło do takiej sytuacji, kiedy tocząc się może za 2 km/h miałem doskonałą
widoczność na obydwie strony drogi i widząc że nic nie z żadnej ze stron
zdecydowałem się pojechać. Z punktu widzenia robota czyli zero-jedynkowego
to błąd. Z punktu wiedzenia rozsądku i bezpieczeństwa ruchu kierowanie było
poprawne.
W zaistniałej sytuacji mając na myśli dekoncentracje wywołaną zachowaniem
egzaminatora, domagam sie powtórnego egzaminu na koszt ośrodka w możliwie
najszybszym terminie.
Wiesław Pasławski
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.11 13:09 Sylwester Łazar
- 24.02.11 13:27 AL
- 24.02.11 13:27 masti
- 24.02.11 13:41 Rychu
- 24.02.11 13:48 Jarosław Postawa
- 24.02.11 14:12 JK
- 24.02.11 14:19 Andrzej Ława
- 24.02.11 15:04 Arek
- 24.02.11 15:17 AZ
- 24.02.11 15:47 Heraklit
- 24.02.11 15:58 Bartosz 'Seco' Suchecki
- 24.02.11 17:47 Hants
- 24.02.11 18:46 to
- 24.02.11 18:47 to
- 24.02.11 19:38 Bartosz 'Seco' Suchecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=