-
21. Data: 2012-03-27 09:14:03
Temat: Re: Silnik krokowy i mikrostep - Trochę teorii
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:jkr5ar$1us$1@mx1.internetia.pl...
> Tu wchodzą do gry sterowniki PWM, które robią z uzwojenia silnika
> stabilizator step-down działający w trybie prądowym. W spoczynku sterownik
> zapewnia nastawione I a więc i związane z nim nominalne U, natomiast gdy
> prędkość rośnie (8 obrotów na sekundę to np 1600 kroków/s) w celu
> utrzymania stałego I musi podnieść U. Wymaga więc dla wyższych prędkości
> zauważalnie wyższego napięcia zasilania niż napięcie nominalne silnika
> (nie jest niczym dziwnym silnik 3V/0.8A zasilany z 20V).
No to mi się już wyjaśniło. Rzeczywiście zwiększenie napięcia daje kopa a
wyższych obrotach a silnik i tak się nie grzeje bo prąd ograniczają
rezystory ustalające.
Niestety ale nadal silnik faluje mimo wpisania poprawnej tabeli do której
wzór podał Roman. Wprowadziłem małą poprawkę i się coś poprawiło.
Marek