-
1. Data: 2010-04-27 08:37:19
Temat: Silnik 2.0i w citroenie
Od: "LM" <l...@g...pl>
Mam okazję zakupu C4 GP, ale z silnikiem 2.0i (benzyna) - rocznik 2008. Ktoś
wie coś na temat tych silników?
Chodzi głównie o to, czy mnie z torbami nie puści.
Zamierzam robić ok. 20 tys rocznie, połowa po mieście. Boję się, że diesla
zamulę na krótkich trasach, a z drugiej strony, że benzyniak przy tej masie
zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0
HDI? (silnika 1.6 nie biorę pod uwagę, mniejsza z tym dlaczego).
LM
-
2. Data: 2010-04-27 11:12:31
Temat: Re: Silnik 2.0i w citroenie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
LM pisze:
> Mam okazję zakupu C4 GP, ale z silnikiem 2.0i (benzyna) - rocznik 2008. Ktoś
> wie coś na temat tych silników?
>
> Chodzi głównie o to, czy mnie z torbami nie puści.
> Zamierzam robić ok. 20 tys rocznie, połowa po mieście. Boję się, że diesla
> zamulę na krótkich trasach, a z drugiej strony, że benzyniak przy tej masie
> zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0
> HDI? (silnika 1.6 nie biorę pod uwagę, mniejsza z tym dlaczego).
>
> LM
>
>
Mój szef miał 2,0 w Xsarze Picasso w automacie i paliło w mieście między
9 a 10 (zależy jak się cisnęło). Na trasie przy spokojnej jeździe można
było zejść do 7 litrów. Więc tak tragicznie nie jest
-
3. Data: 2010-04-27 11:13:36
Temat: Re: Silnik 2.0i w citroenie
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
LM pisze:
> Mam okazję zakupu C4 GP, ale z silnikiem 2.0i (benzyna) - rocznik 2008. Ktoś
> wie coś na temat tych silników?
>
> Chodzi głównie o to, czy mnie z torbami nie puści.
> Zamierzam robić ok. 20 tys rocznie, połowa po mieście. Boję się, że diesla
> zamulę na krótkich trasach, a z drugiej strony, że benzyniak przy tej masie
> zrujnuje mnie na paliwo. Jakie mogą być różnice w kosztach w stosunku do 2.0
> HDI?
W 2 kolejnych C5 kombi mialem najpierw 2.0 benzyne a teraz 2.0 HDI.
Przy podobnym stylu jazdy (ciezka noga, glownie miasto, Wawa, duzo przez
korki, a jak bez korkow i wiele pasow to raczej szbciej niz wolniej)
benzyna brala mi prawie 12 w lecie, powyzej 12 w zimie, diesel 9 w zimie
okolo 8 w lecie.
W trasie dosc dobrze zapakowany przy ciezkiej nodze oba auta tez
potrafia duzo spalic, a przy jezdzie ekonomicznej diesel ponizej 7,
benzyna chyba cos kolo 8 (choc rekord na benzynie to okolo 5 na odcinku
100 km, ale to byl odcinek zrobiony na rezerwie i zadnej stacji
benzynowej w okolicy :-) )
Koszty obslugi okresowej - wymiana rozradzu razem z pompa wody - no to
bylo jak pamietam zauwazalnie drozej niz w oplowskich czy fordowskich 1.6.
Diesel ma 50 kkm przejechane wiec koszty okresowe to wymiany oleju poki co.