  • Data: 2023-04-01 20:48:46
    Temat: Sesja z ChatGPT
    Od: Jacek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
    wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
    zasilania. A to odpowiedź:

    "Wzór na moc wyjściową (Pout) wzmacniacza tranzystorowego w klasie B w
    funkcji oporności wyjściowej (RL) przy znanym napięciu zasilania (Vcc)
    może być wyrażony jako:

    Pout = (Vcc/?)? × (RL/RL+Rc) × (1/RL)

    gdzie:

    Vcc to napięcie zasilania wzmacniacza,
    ? to współczynnik równy około 3,14,
    RL to oporność (rezystancja) obciążenia,
    Rc to oporność (rezystancja) kolektora tranzystora.

    Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
    oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
    wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
    maksymalnej."

    Nietrudno sprawdzić że prowadzi on do nieprawdziwego wyniku :) W ciągu
    dalszym, gdy wskazywałem nieprawidłowości, chat konfabulował coraz
    bardziej dopasowane do moich oczekiwań wzory, lecz oparte na takich danych
    wejściowych które zupełnie nie mają zastosowania w tym przypadku, np. Ube.
    Krótko mówiąc, nie dowierzajcie :)

    --
    Jacek