eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ściąga na prawo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2017-07-11 17:14:59
    Temat: Ściąga na prawo
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie ciężej
    kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie
    zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.


  • 2. Data: 2017-07-11 17:28:13
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie ciężej
    > kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie
    > zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
    >

    Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
    Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie słychać
    żadnego ocierania.

    A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik? Kiedy
    ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?


  • 3. Data: 2017-07-11 19:19:14
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w news:ok2qqc$ql8$1@dont-email.me
    napisałeś/aś:

    > pueblo <n...@n...pl> wrote:
    >> Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie
    >> ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych
    >> odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
    >>
    >
    > Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
    > Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie
    > słychać żadnego ocierania.
    >
    Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
    wiem, spróbóję sprawdzić.

    > A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
    > Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
    >
    No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
    Na okresowym przeglądzie technicznym?


  • 4. Data: 2017-07-11 19:36:17
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w news:ok2qqc$ql8$1@dont-email.me
    > napisałeś/aś:
    >
    >> pueblo <n...@n...pl> wrote:
    >>> Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie
    >>> ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych
    >>> odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
    >>>
    >>
    >> Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
    >> Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie
    >> słychać żadnego ocierania.
    >>
    > Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
    > wiem, spróbóję sprawdzić.
    >
    >> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
    >> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
    >>
    > No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
    > Na okresowym przeglądzie technicznym?
    >
    >

    To podjedź i sprawdź czy wszystkie kąty w normie.


  • 5. Data: 2017-07-11 21:00:48
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    >> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
    >> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
    >>
    > No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
    > Na okresowym przeglądzie technicznym?

    Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert


  • 6. Data: 2017-07-12 00:24:40
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 11 Jul 2017 19:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...
    >
    >>> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
    >>> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
    >>>
    >> No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
    >> Na okresowym przeglądzie technicznym?
    >
    > Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.

    Ale sprzęt mają, więc można podjechać i sobie zażyczyć usługę :)


  • 7. Data: 2017-07-12 13:27:30
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>


    > Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
    > wiem, spróbóję sprawdzić.
    >


    Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła obracają
    swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina zbieznosci.


    Pzdr



  • 8. Data: 2017-07-14 14:45:00
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    >
    >> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej
    >> - nie wiem, spróbóję sprawdzić.
    >>
    >
    >
    > Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła
    > obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
    > zbieznosci.
    >
    >
    > Pzdr
    >
    >
    To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe przednie
    koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i słychać tarcie.
    Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się luźniej niż przednie(bo
    to nie napędowe jak rozumiem) ale też słychać jakieś obcieranie. Nie znam
    się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koła swobodnie
    obracać. Ciekawi mnie czy gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić


  • 9. Data: 2017-07-14 14:54:02
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 14 lip 2017 w
    news:5968bccc$0$5146$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe
    > przednie koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i
    > słychać tarcie. Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się
    > luźniej niż przednie(bo to nie napędowe jak rozumiem) ale też
    > słychać jakieś obcieranie. Nie znam się na samochodach i nie wiem z
    > jakim luzem powinny się koła swobodnie obracać. Ciekawi mnie czy
    > gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić
    >

    Oczywiście sprawdzałem to na luzie, żeby ktoś nie pomyślał, że na wbitym
    biegu.


  • 10. Data: 2017-07-14 16:30:17
    Temat: Re: Ściąga na prawo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1@node2.news.atman.pl
    > napisałeś/aś:
    >
    >>
    >>> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej
    >>> - nie wiem, spróbóję sprawdzić.
    >>>
    >>
    >>
    >> Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła
    >> obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
    >> zbieznosci.
    >>
    >>
    >> Pzdr
    >>
    >>
    > To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe przednie
    > koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i słychać tarcie.
    > Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się luźniej niż przednie(bo
    > to nie napędowe jak rozumiem) ale też słychać jakieś obcieranie. Nie znam
    > się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koła swobodnie
    > obracać. Ciekawi mnie czy gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić


    Nie.

    Trzeba sprawdzić czy ocierają hamulce czy są rozwalone łożyska.

    Jak nie masz doświadczenia to będzie ciężko, ale może uda Ci się skupić na
    jednym kole z przodu i skupić się na tym jak go słychać.

    Łożyska i luzy w nich sprawdzasz chytając za oponę dwoma rękami i próbując
    pokiwać kołem na boki (popchaj górę opony i pociągnij do siebie dół). Nie
    powinno być żadnych wyczuwalnych ręką luzów ani hałasów przy kręceniu.

    Potem zdejmij koło i spróbuj pokręcić kołem trzymając za tarczą hamulcową.

    Różnica hałasu z hamulców i łożysk jest wyraźna.

    Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to możesz też dużym
    płaskim śrubokrętem, dłutem spróbować po zdjęciu koła rozepchać klocki
    hamulcowe na boki (aby tłoczek w zacisku hamulcowym się schował) i
    przekonać się czy dalej słychać opory.

    Powinno się to kręcić wszystko bez większych oporów...

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: