  • 1. Data: 2012-03-14 21:42:40
    Temat: SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
    Od: "ChOpLaCz" <x...@x...xx>

    Witam,

    Komp z lekka pajeczynka.
    Zadych wodotryskow.

    -mobo GigaByte 7n400el
    -cpu duron
    -2x 512 ramu
    -2 HDD na ATA
    -GF 6600

    Boot z CD, ladowanie sterownikow i gdy przychodzi do "przeskoczenia"
    na ekran konfiguracji instalki XP - czarny ekran - miga kursor i tak do
    emerytury.

    Pamietam ze dawno temu w jednym z kompow mialem podobna jazde
    w ukladzie konkretne mobo - konkretna grafika (nie pamietam jaka -
    wiem na bank ze chodzilo o GF nvidii)

    Nalezalo na ten moment wsadzic jakakolwiek inna karte, ktora "pusci"
    instalke i bylo dlaej ok.

    Teraz wsadzilem kilka roznych GFow, pozniej dla odmiany Radka,
    wyczyscilem wszystko - sloty, wentyl, cpu, pasta,
    odpinalem napedy HDD, mieszalem ramem w slotach
    (w roznych bankach rozne kosci), defaultowalem bios.

    Efekt zawsze ten sam - black screen - kursor mruga - instalki nie puszcza!
    Za to mnie zaczynaja nerwy puszczac. :)

    To pewnie stary / znany / rozwiazany juz problem, ale nie trafilem na nic
    co moglbym podciagnac pod moj config.
    Googlalem, czytalem i nic nie wymyslilem.

    Bede wdzieczny za sugestie.

    pozdrawiam
    ChOpLaCz

  • 2. Data: 2012-03-14 22:14:51
    Temat: Re: SOS - XP instalka - czarny ekran - kursor miga
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-14 22:42, ChOpLaCz pisze:

    > Pamietam ze dawno temu w jednym z kompow mialem podobna jazde
    > w ukladzie konkretne mobo - konkretna grafika (nie pamietam jaka -
    > wiem na bank ze chodzilo o GF nvidii)

    Potwierdzam , miałem kiedyś podobnie. Najprostsza karta lub zintegrowana
    jeśli jest.

  • 3. Data: 2012-03-14 22:43:18
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-03-14 23:14, boxfish pisze:

    > Potwierdzam , miałem kiedyś podobnie. Najprostsza karta lub zintegrowana
    > jeśli jest.

    Hm, no ale autor wątku pisze: "(...) wsadzilem kilka roznych GFow,
    pozniej dla odmiany Radka(...)Efekt zawsze ten sam"

    No, być może żadna z nich nie była "najprostsza"...
    Natomiast ja miałem identyczne objawy, wymieniłem prawie wszystko (
    jakie to szczęście, że mogłem potem pooddawać - płyta, procesor,
    pamięć... ), no ale właśnie PRAWIE wszystko. Co się okazało? I tu zonk -
    wiem, że zabrzmi to jak kiepski żart, bo to zwrot sarkastycznie,
    żartobliwie, humorystycznie, czy jak to jeszcze zwać, używany od lat na
    tej grupie, do tego stopnia, że sam w to nie wierzyłem - winny był...
    zasilacz. Poważnie. Niby wszytko działało - nawet systemy typu Linux
    LiveCD się uruchamiały, ale już instalacja Windowsa kończyła się
    porażką. Być może jakieś kondensatory w zasilaczy już powylewały ( nie
    wiem, nie sprawdzałem ), może już starość go dopadła. Niemniej jednak -
    po wymianie zasilacza problem znikł :) Może warto i ten element sprawdzić?

    --
    Jacek S.

  • 4. Data: 2012-03-14 23:00:07
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ChOpLaCz" napisał:

> [...]

    > (w roznych bankach rozne kosci), defaultowalem bios.
    >
    > Efekt zawsze ten sam - black screen - kursor mruga - instalki nie puszcza!

    Zostawić tylko systemowy dysk, zabootować z dyskietki lub CD windziany DOS,
    zdjąć wszystkie partycje, wykonać fdisk /mbr. Upewnić się, czy płytka
    instalacyjna jest sprawna, najlepiej na innym komputerze z porządnym
    Intelem.

    JoteR

  • 5. Data: 2012-03-15 07:28:29
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    No wsadzałem 3 karty różne na poziomie GF 6600
    pasywne, z wentylami, bez, nawet staruszke GF2MX ;)

    Jasne.
    Jak najbardziej prawdopodobne.
    Tego nie sprawdziłem.
    Dzieki za sugestie.

    pozdr
    ChOpLaCz

  • 6. Data: 2012-03-16 06:30:28
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-03-15 00:00, JoteR pisze:

> [...]
    > DOS, zdjąć wszystkie partycje, wykonać fdisk /mbr. Upewnić się, czy
    > płytka instalacyjna jest sprawna, najlepiej na innym komputerze z

    Witam
    Czy kartę sieciową masz podpiętą do sieci?
    Na czas instalacji wypnij kabel.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-03-16 08:01:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-03-14 23:43, Jacek S. pisze:
    > I tu zonk - wiem, że zabrzmi to jak kiepski żart, bo to zwrot
    > sarkastycznie, żartobliwie, humorystycznie, czy jak to jeszcze zwać,
    > używany od lat na tej grupie,
    Miałem podobny objaw.
    Miałem taki zasilacz, nówka, i taki dysk też nówka,które:
    dysk działał na każdym kompie, sprawdzałem na 2-3 i zawsze ok.
    zasilacz działał z każdym kompem,
    Ale ten jeden zasilacz z tym konkretnym egzemplarzem dysku walił
    czarnymi ekranami, albo komp nie wstawał.
    Wszystkie kombinacje ok, ale te jak były razem to masakra

  • 8. Data: 2012-03-16 09:23:37
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 14/03/2012 21:42, ChOpLaCz wrote:
    > Witam,
    >
    > Komp z lekka pajeczynka.
    > Zadych wodotryskow.
    >
    > -mobo GigaByte 7n400el
    > -cpu duron
    > -2x 512 ramu
    > -2 HDD na ATA
    > -GF 6600

    Spróbuj może zacząć instalację na innym komputerze, po pierwszym
    restarcie wsadź dysk do tego 'felernego' komputera.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel