  • Data: 2016-03-28 16:46:45
    Temat: SDRAM do ARM Cortex M4
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, potrzebuję pomocy kogoś, kto ma doświadczenie przy podłączaniu
    swojego processora do 32-bitowej kostki pamięci SDRAM.

    Używam procka ARM/CortexM4 firmy NXP, oznaczenie procka LPC4088
    i pojedynczej kostki pamięci SDRAM firmy ISSI model IS42S32800D-7.

    Datasheet pamięci: http://www.issi.com/WW/pdf/42-45S32800D.pdf

    Tam wyczytałem że pamięć moja jest 256 megabit, zorganizowana w 4 banki po
    64 megabitowe tablice po 4096 wiersze i 512 kolumn słów 32-bitowych.
    Kostka ma 2 piny do wyboru banku (BA0 i BA1),
    32 piny danych (D0-D32) i 4 bity maski bajtów danych (DQM0-DQM3).
    Kostka ma tylko 12 pinów wyboru adresu wiersza z których 9 służy do wyboru
    kolumny.

    Datasheet procesora: http://cache.nxp.com/documents/user_manual/UM10562.p
    df

    Na stronie 190 jest tam tabelka 135, którą próbuję zaimplementować w swoim
    kodzie...
    Z tego co rozumiem, są tam 4 części tabelki, dwie pierwsze dla konfiguracji
    z 16-bitową szyną danych i dwie dla mojej konfiguracji z 32-bitową szyną
    danych.

    Ponieważ mam jedną kostkę 32-bitową (a nie np. 2 kostki 16-bit ani nie 4
    kostki 8 -bit) to skupiam się na wierszu tabelki opisanym ,,256Mbits (8M x
    32)" ale wtedy otrzymuję konfigurację 4 banki po 13 bitów dla wyboru
    wiersza i 8 bitów dla wyboru kolumny.

    Ale w opisie kostki pamięci mam 12 pinów dla wyboru wiersza i 9 dla wyboru
    kolumny więc nie obsłużę 13 bitów adresu wiersza bo brak mi A12.

    Czego ja tu nie rozumiem?