-
1. Data: 2012-04-16 22:23:33
Temat: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
Od: Regis AK <r...@g...com>
Witam!
Przeszukałem google szukając odpowiedzi jaki język najlepiej użyć do stworzenia
pewnej aplikacji webowej. Przyznam szczerze, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
dlatego spytam tutaj.
Na potrzeby zapytania uproszczę trochę funkcjonalność aplikacji.
Potrzebuję stworzyć aplikację najlepiej działającą po stronie klienta, która
umożliwiałaby następujące funkcje:
- tworzenie nowych elementów graficznych (różnego rodzaju figur) na podstawie
podanych parametrów
- przesuwanie figur względem siebie - ich rozmieszczenie ma wpływ na obliczenia
końcowe
- możliwość ich usuwania oraz zmieniania kształtu i rozmiaru
- możliwość zaznaczania poszczególnych krawędzi figur w celu obliczenia ich długości
oraz dodawania do nich dodatkowych właściwości (zaznaczenie musi być przedstawione
graficznie)
- przybliżanie i oddalanie obszaru graficznego na którym są one umieszczone
(skalowanie wszystkich elementów na obszarze)
- jeśli figury nie mieszczą się na obszarze umożliwienie użytkownikom przesuwania
choćby suwakami obszaru graficznego
- umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na obszarze
rysowania (przyciąganie do siatki)
Na końcu potrzebuję obliczyć powierzchnię figur i nie tylko oraz zapisać poszczególne
elementy jak i ich właściwości do bazy danych. Najlepiej gdyby aktualny stan obszaru
graficznego i znajdujących się na nim elementów był zapisywany na bieżąco na wypadek
niespodziewanych problemów, tak żeby dotychczas wykonana praca nie została utracona.
Wszystko to potrzebuję wykonać bez przeładowywania strony, najlepiej z możliwością
obsługi z klawiatury a nie tylko przy użyciu myszki.
Zastanawiałem się nad tym czyby nie napisać takiego programu w Javie (w chwili
obecnej dopiero ją poznaję) ale pozostałe elementy aplikacji można z łatwością
wykonać w php (lista obliczeń, zapisane projekty, itp.) dlatego nie jestem do końca
przekonany do Javy. Jest ona też dość powolna, przynajmniej moim zdaniem.
Zastanawiam się jeszcze nad Silverlight (C#) oraz nad próbą utworzenia takiej
aplikacji tylko przy użyciu PHP + JavaScript + AJAX ale obawiam się, że może to być
bardzo trudne. Najlepiej byłoby gdyby każda z figur była zapisana w aplikacji jako
osobny obiekt.
Przepraszam za tak długi opis. Czy może mi ktoś coś doradzić? Z góry dziękuję za
pomoc.
-
2. Data: 2012-04-17 09:30:15
Temat: Re: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 16.04.2012 Regis AK <r...@g...com> napisał/a:
> Witam!
> Przeszukałem google szukając odpowiedzi jaki język najlepiej użyć do stworzenia
pewnej aplikacji webowej. Przyznam szczerze, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
dlatego spytam tutaj.
>
> Na potrzeby zapytania uproszczę trochę funkcjonalność aplikacji.
> Potrzebuję stworzyć aplikację najlepiej działającą po stronie klienta,
To chyba javascript
> która umożliwiałaby następujące funkcje:
> - tworzenie nowych elementów graficznych (różnego rodzaju figur) na podstawie
podanych parametrów
> - przesuwanie figur względem siebie - ich rozmieszczenie ma wpływ na obliczenia
końcowe
> - możliwość ich usuwania oraz zmieniania kształtu i rozmiaru
> - możliwość zaznaczania poszczególnych krawędzi figur w celu obliczenia ich
długości oraz dodawania do nich dodatkowych właściwości (zaznaczenie musi być
przedstawione graficznie)
> - przybliżanie i oddalanie obszaru graficznego na którym są one umieszczone
(skalowanie wszystkich elementów na obszarze)
> - jeśli figury nie mieszczą się na obszarze umożliwienie użytkownikom przesuwania
choćby suwakami obszaru graficznego
> - umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na
obszarze rysowania (przyciąganie do siatki)
Zobacz openlayers, to javascript do map, ale możesz opracować własne rzutowanie np
"na płaskim".
O ile 3d nie jest potrzebne to masz chyba wszystko ww.
> Na końcu potrzebuję obliczyć powierzchnię figur i nie tylko oraz zapisać
poszczególne elementy jak i ich właściwości do bazy danych. Najlepiej gdyby aktualny
stan obszaru graficznego i znajdujących się na nim elementów był zapisywany na
bieżąco na wypadek niespodziewanych problemów, tak żeby dotychczas wykonana praca nie
została utracona.
Robi, a jak na końcu to server-side na 100% sie policzy.
> Wszystko to potrzebuję wykonać bez przeładowywania strony, najlepiej z możliwością
obsługi z klawiatury a nie tylko przy użyciu myszki.
No sorry, klawiaturą się ciężko rysuje :)
> Zastanawiałem się nad tym czyby nie napisać takiego programu w Javie (w chwili
obecnej dopiero ją poznaję) ale pozostałe elementy aplikacji można z łatwością
wykonać w php (lista obliczeń, zapisane projekty, itp.) dlatego nie jestem do końca
przekonany do Javy. Jest ona też dość powolna, przynajmniej moim zdaniem.
Nie java, javascript + php może być dobrym pakietem do tego.
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
3. Data: 2012-04-17 13:21:09
Temat: Re: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
Od: satellite <p...@g...pl>
On 2012-04-16 22:23, Regis AK wrote:
> Przepraszam za tak długi opis. Czy może mi ktoś coś doradzić? Z góry dziękuję za
pomoc.
javascript i svg (i php) wystarczy - tak jak tu o :
http://svg-edit.googlecode.com/svn/branches/2.5.1/ed
itor/svg-editor.html
-
4. Data: 2012-04-21 15:01:34
Temat: Re: Rozbudowana aplikacja webowa - w jakim języku?
Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>
W dniu 2012-04-16 22:23, Regis AK pisze:
> Witam!
> Przeszukałem google szukając odpowiedzi jaki język najlepiej użyć do stworzenia
pewnej aplikacji webowej. Przyznam szczerze, że nie znalazłem konkretnej odpowiedzi
dlatego spytam tutaj.
>
> Na potrzeby zapytania uproszczę trochę funkcjonalność aplikacji.
> Potrzebuję stworzyć aplikację najlepiej działającą po stronie klienta, która
umożliwiałaby następujące funkcje:
> - tworzenie nowych elementów graficznych (różnego rodzaju figur) na podstawie
podanych parametrów
> - przesuwanie figur względem siebie - ich rozmieszczenie ma wpływ na obliczenia
końcowe
> - możliwość ich usuwania oraz zmieniania kształtu i rozmiaru
> - możliwość zaznaczania poszczególnych krawędzi figur w celu obliczenia ich
długości oraz dodawania do nich dodatkowych właściwości (zaznaczenie musi być
przedstawione graficznie)
> - przybliżanie i oddalanie obszaru graficznego na którym są one umieszczone
(skalowanie wszystkich elementów na obszarze)
> - jeśli figury nie mieszczą się na obszarze umożliwienie użytkownikom przesuwania
choćby suwakami obszaru graficznego
> - umożliwienie użytkownikom rysowania figur w oparciu o wyznaczoną siatkę na
obszarze rysowania (przyciąganie do siatki)
Generalnie większość z tego co napisałeś to praktycznie javascript, bo
od strony serwerowej to nie ma tu wiele do roboty. Można poszukać
jakichś gotowych frameworki javascriptowe, żeby pewnych rzeczy nie
programować od zera, a ew. modyfikować.
Wojtek
--
===== www.smarthost.pl ======
polski hosting klasy biznes