  • Data: 2013-02-20 13:21:22
    Temat: Robię urządzenie na USB - jak ominąć VID/PID?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Do tematu USB podchodzę jak do jeża. Chcę koledze zaprojektować
    urządzenie, które ma się komunikować na USB. Projekt komercyjny,
    urządzenie będzie sprzedawane w ilościach... może 10 szt/mies.
    Transmisja wolna, przesyłane będą pojedyncze bajty..
    Zastanawiam się, jak to najprościej zrobić.

    FT232R ze sterownikiem VCP na dzień dzisiejszy jest chyba cofaniem się -
    poszukiwanie w systemie odpowiedniego COMa i potem jakieś rozpoznanie
    urządzenia nie jest IMHO eleganckie.
    Użycie sterownika FTD2xx pozwala chyba na bardziej eleganckie wykrycie
    podłączonego urządzenia (poprzez nazwę), ale co jeśli ktoś do tego
    komputera wsadzi przejściówkę USB/UART też na FTDI? Załaduje nie ten
    sterownik i nie będzie widziany wirtualny port szeregowy?

    Kolega proponował, żeby to było urządzenie HID. No tak, nawet na
    Atmedze16 takie coś uruchamiałem (a w zasadzie to uruchomiło mi się, bo
    wiele na kod i sposób działania nie spoglądałem), ale VID/PID tylko
    raczej do testów się nadawały.

    Czytałem gdzieś (link zagubiony), że pojedynczą parę PID+VID można
    gdzieś kupić, ale to niby nie do końca jest zgodne z prawem. Kupno VID
    ze względu na koszty nie wchodzi w grę.

    Macie jakieś swoje rozwiązania?

    --
    Michał