  • 11. Data: 2010-03-16 22:19:50
    Temat: Re: Rejestracja samochodu na dzialalnosc gospodarcza
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 20:06:22 +0100, Lukasz napisał(a):

    > Pewnie w tym, że kupujesz to auto na firmę a rejestrujesz na siebie, bo
    > przecież faktura czy umowa k-s jest na 'firma jak kowalski' a w DR już sam
    > kowalski..

    Sprawdź sobie w przepisach co to jest firma w przypadku 1osDG...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-03-16 22:41:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej Prażucha wrote:

    > Czyli rejestruje auto na siebie, do urzedu biore w razie czego krs..

    Jeśli działalność oparta jest o wpis w KRS, to większość z tego co napisano
    tutaj nie będzie miała zastosowania. Może jednak to zwykła DG?

    > Pytanie chyba juz nie na ta grupe, ale sprobuje:
    > Umowa kupna sprzedazy od niemca...Czy jestem w stanie wrzucic sobie
    > kwote tego auta w koszta?

    Dlaczego nie? (o ile nie wymaga amortyzacji)

  • 13. Data: 2010-03-16 22:47:41
    Od: "Maciej Prażucha" <m...@i...pl>

    > Jeśli działalność oparta jest o wpis w KRS, to większość z tego co
    > napisano
    > tutaj nie będzie miała zastosowania. Może jednak to zwykła DG?

    sam sie zamotowalem :))
    chodzilo mi o wpis do ewidencji dzialalnosci.. skad napisalem krs to nie
    wiem

    czyli ksiegowa sobie poradzi.. :)

    Wszystkim dziekuje za pomoc :)

  • 14. Data: 2010-03-16 23:41:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Pra?ucha wrote:

    > Prowadze jedno osobowa dzialalnosc gospodarcza i chce kupic auto. W
    > urzedzie miasta dostalem informacje ze rejestruje je na wlasciciela,
    > czyli siebie.

    Oczywiście, bo Twoja "działalność gospodarcza" nie ma osobowości prawnej.

    > Jako ze chce odliczac vat od paliwa - auto ciezarowe, to musze je
    > rejestrowac na siebie, czy moze jest mozliwosc rejestracji na konkretnie
    > dziallnosc? ze w dowodzie jest nazwa mojej firmy itp?

    "Działalność gospodarcza" to właśnie Ty.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-03-16 23:55:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Prażucha" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli dobrze sie dowiedzialem, a Wy to potwierdziliscie..
    > Czyli rejestruje auto na siebie, do urzedu biore w razie czego krs..

    Nie ma takiej potrzeby.

    > Potem kopie umow i kopi dowodu do ksiegowej i reszte walczy ona - srodki
    > trwale itp..

    Jeśli tak chcesz.
    Obowiązku bycia ŚT nie ma.

    > Pytanie chyba juz nie na ta grupe, ale sprobuje:
    > Umowa kupna sprzedazy od niemca...Czy jestem w stanie wrzucic sobie kwote
    > tego auta w koszta?

    Tak jak każdy inny ŚT.
    Jeśli nie przekracza progu bodajże 3000 netto to tak - jednorazową
    amortyzacją.

  • 16. Data: 2010-03-17 08:27:45
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Pewnie w tym, że kupujesz to auto na firmę a rejestrujesz na siebie, bo
    > przecież faktura czy umowa k-s jest na 'firma jak kowalski' a w DR już sam
    > kowalski..

    ale dal US jesteś nr NIP z przypisaneym Kowalskim. a NIP masz taki sam :)
    pzdr
    GL