  • 1. Data: 2013-06-03 13:28:44
    Temat: Regeneracja felg stalowych - malować na mokro czy proszkowo?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam jeden komplet felg stalowych, którym przyda się remont.

    Firma śrutująca jednak oferuje wyłącznie lakierowanie na mokro. Znaczy
    "klasycznie".

    Czy brać to pod uwagę, czy tylko proszkowo?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-06-03 13:39:53
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy brać to pod uwagę, czy tylko proszkowo?

    Proszkowe ma jakieś zalety w tym przypadku?
    Bo ani tego potem poprawić miejscowo a łuszczy się i pęka super bo twarde.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2013-06-03 13:45:41
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-06-03 13:28, Marcin N pisze:
    > Mam jeden komplet felg stalowych, którym przyda się remont.
    >
    > Firma śrutująca jednak oferuje wyłącznie lakierowanie na mokro. Znaczy
    > "klasycznie".
    >
    > Czy brać to pod uwagę, czy tylko proszkowo?

    Tylko proszkowo!

  • 4. Data: 2013-06-03 13:55:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-03 13:45, hisjusz pisze:

    > Tylko proszkowo!

    A jakieś argumenty?

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-06-03 16:06:44
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-06-03 13:55, Marcin N pisze:

    > A jakieś argumenty?

    Trudniej uszkodzić tak pomalowaną powierzchnie. Utwardzenie malowania
    proszkowego dokonuje się w komorze z wysoką temperaturą.

  • 6. Data: 2013-06-03 16:57:57
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-03 16:06, hisjusz pisze:

    > Trudniej uszkodzić tak pomalowaną powierzchnie. Utwardzenie malowania
    > proszkowego dokonuje się w komorze z wysoką temperaturą.

    Wcale nie tak trudno uszkodzić. A uszkodzenia zasadniczo nie da się
    naprawić, nie lakierując ponownie całej felgi.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2013-06-03 21:37:30
    Od: tá´Ź

    Marcin N wrote:

    > Mam jeden komplet felg stalowych, którym przyda się remont.
    >
    > Firma śrutująca jednak oferuje wyłącznie lakierowanie na mokro. Znaczy
    > "klasycznie".
    >
    > Czy brać to pod uwagę, czy tylko proszkowo?

    W ogóle tego nie rób, bo stalówki z zasady wyglądają jak gówno.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2013-06-03 23:39:40
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Trudniej uszkodzić tak pomalowaną powierzchnie.

    Po pierwszej wymianie opon/wywazaniu bedzie po zabawie.
    Dokrecenie srub i nie dosc, ze taki lakier popeka i odspoi sie od
    metalu, to jeszcze woda wniknie i pod lakierem ruda bedzie chrupac.

    > Utwardzenie malowania
    > proszkowego dokonuje się w komorze z wysoką temperaturą.

    ... i w zaden sposob nie zabezpiecza sie antykorozyjnie.
    Wlasciwa droga to szkielkowanie/piaskowanie, zabezpieczenie
    antykorozyjne cos na Zn3(PO4)2 i dowolny lakier, moze sobie byc i
    proszkowy o ile w temp. rozplywu sie podklad nie rozlozy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2013-06-03 23:43:48
    Od: tá´Ź

    Marcin N wrote:

    > A jakieś argumenty?

    Mniej więcej takie, jak odnośnie tego, że do Matiza warto wlewać olej za
    300 zł. Olej te felgi, jeśli są naprawdę obleśne, to wyczyść je drucianą
    szczotką na wiertarce i pomaluj sprayem za 50 zł. Regeneracja stalówek
    zupełnie się nie opłaca, pierwsze z brzegu alu będą wyglądały lepiej.

    No chyba, że to jakiś oldtimer i musi mieć stalówki, bo tak było w
    oryginale...

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-06-04 14:28:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-03 23:43, t? pisze:

> [...]
    > szczotką na wiertarce i pomaluj sprayem za 50 zł. Regeneracja stalówek
    > zupełnie się nie opłaca, pierwsze z brzegu alu będą wyglądały lepiej.

    Pierwsze z brzegu alu - to już mam. Stalówki są pordzewiałe i za 2 stówy
    mogę je mieć zregenerowane - ale z malowaniem na mokro. Proszkowe
    podnosi cenę o 80%.

    --
    MN