-
1. Data: 2014-11-14 11:53:43
Temat: zupa z trupa
Od: firr <p...@g...com>
wlasciwie z kulek
https://www.dropbox.com/s/lagt88uivonqxr6/zuk.zip?dl
=0
https://www.dropbox.com/s/kz4ko3qvx4o1qim/zupa.jpg?d
l=0
proponuje tez wcisnac klawisze d (wylacza potencjal) i f (przestwaia losowa kulke do
punktu 0,0,0)
nie jest to zbyt spektakularny prototyp, ale sluzy mi do badan nad zagadnieniem
tutaj zagadnienie obejmuje zrobienie czegos ciekawego na zbiorze kulek w 3d ktore
mozna zwiazac w 3d jakimis odzialywaniami czy innymi kwestiami
widze dwa problemy
1. wizualizacja - nie wiem czemu ale zwizualizowanie kulek w 3d wychodzi gorzej niz w
2d jest to cholernie nieczytelne (gubi sie 3ci wymiar - tj dokladniej statyczny oklad
kulek mozna wizualizowac jezdzac kamerą ale dynamiczny ruch kulek przy stalej kamerze
wyglada mega nieczytelnie
jak to poprawic _tanim kosztem_
(odcinam sie od tegoze moje procedury do rasteryzacji kulek dzialaja
najprawdopodobnbiej zle, ale na razie nie mialem sily poprawic bo chodzi mi o inne
strony zagadnienia )
2. co mozna dorobic w sensie fizycznym by uzyskac cos ciekawego z takiej zupy?
3. pomocnicze pytanie, szukam jakiegos info o tym co ciekawego mozna wygenerowac
proceduralnie z takich prostych prymitywów
(tutaj do dyspozycji mam w zasadzie linie proste, trojkaty i lite nieoswietlone kulki
(wlasciwie doty) ?
-
2. Data: 2014-11-15 11:13:41
Temat: Re: zupa z trupa
Od: firr <p...@g...com>
>
> 2. co mozna dorobic w sensie fizycznym by uzyskac cos ciekawego z takiej zupy?
>
juz sie troche tym zmeczylem (choc temat jest dobry bo bardzo lubie takie proste
symulacje fizyczne)
wyglada mi na to ze aby czastki tworzyly fajne grupy i dawaly tez dobre potencjal na
widowskowe odzialywania trzebaby je chyab powiazac dwojakimi rodzajami odzalywania,
tj koniecznie musi byc silne odpychajace (rosnace do inf w punkcie zderzenia)jak i
slabe przyciagajace (potrzebne do klejenia sie czastek) - to
przyciagajace powinno byc chyba krotkozesięgowe by z wszystkiego nie robila sie po
prostu kula
w kodzie najlatwiej wyrazac odzialywania w postaci sil (v+=f/m) nie potencjalow,
czyli w postaci sil rozumiem te sily chyba
maja byc po prostu liniowe do odleglosi miedzy czastkami? (pytam bo sie lekko
pogubilem w szkole pamietam mowi sie ze porzadne sily sa kwadratem promienia)
-
3. Data: 2014-11-19 00:22:07
Temat: Re: zupa z trupa
Od: firr <p...@g...com>
W dniu sobota, 15 listopada 2014 11:13:43 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> >
> > 2. co mozna dorobic w sensie fizycznym by uzyskac cos ciekawego z takiej zupy?
> >
>
> juz sie troche tym zmeczylem (choc temat jest dobry bo bardzo lubie takie proste
symulacje fizyczne)
> wyglada mi na to ze aby czastki tworzyly fajne grupy i dawaly tez dobre potencjal
na widowskowe odzialywania trzebaby je chyab powiazac dwojakimi rodzajami
odzalywania, tj koniecznie musi byc silne odpychajace (rosnace do inf w punkcie
zderzenia)jak i slabe przyciagajace (potrzebne do klejenia sie czastek) - to
> przyciagajace powinno byc chyba krotkozesięgowe by z wszystkiego nie robila sie po
prostu kula
>
> w kodzie najlatwiej wyrazac odzialywania w postaci sil (v+=f/m) nie potencjalow,
czyli w postaci sil rozumiem te sily chyba
> maja byc po prostu liniowe do odleglosi miedzy czastkami? (pytam bo sie lekko
pogubilem w szkole pamietam mowi sie ze porzadne sily sa kwadratem promienia)
z tym ze wlasnie te sily ciezko jest dobrac
jak na razie z tego co testowalem to
jakby wyszlo mi z grubsza chyab ze byc moze jedyną opcja jest zrobienie sily
odpychajacej 1/(r*r) i przyciagajacej 1/r
(inne opcje chyba odpadaja)
- ten uklad ma ta zalete zedla bardzo bliskich polozen kulki sie sie silnie
odpychaja, silniej niz przyciaganie 1/r a przyciaganie 1/r musi takie byc bo
przyciaganie nie moze byc stale musi byc po prostu weksze blizej by bylo lokalne
- drugą pozytywna cecha tego jest to ze w dali z kolei chyba na odwrót odpychanie
robi sie slabsze niz przyciaganie, wiec czastka z tluminiem predkosci nie ucieknie
(ta bez tlumienia chyba moze uciec - nie jestem pewien bo niby ciagle niezaleznie jak
daleko jest czastka to dziala na nia sila przyciagajaca ale z drugiej strony mimo ze
ta czastka jest przyciagana to jest ona coraz dalej, tak ze pewnie moze byc tak zeto
zwalnianie zbiega sie w granicy do i tak dodatnej predkosci - nie mam pojecia --
tak czy owak takie dwie sily wydaja mi sie
chyba jedynymi mozliwymi robiacymi jakies
stale czastki (w osrodku z tlumieniem bo ja mam wlaczone tlumienie predkosci bo
inaczej wszystkoz a bardzo drga)