eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznak T6a i kierunkowskazyRe: znak T6a i kierunkowskazy
  • Data: 2016-04-05 02:31:11
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 4 Apr 2016, Shrek wrote:

    > On 04.04.2016 21:47, masti wrote:
    >
    > > > Ale zmieniasz kierunek. Na pasach tylko do skrętu też nalezy migać,
    > > > mimo, że pasa nie zmieniasz z prostego powodu - ci z przeciwka nie muszą
    > > > wiedzieć co masz na pasie namalowane. W przypadku strzałek
    > > > bezkolizyjnych nie ma to specjalnie znaczenia, w przypadku łamanego
    > > > pierwszeństwa niby powinni wiedzieć, ale zasada jest zasada - migasz
    > > > przy zmianie pasa, bądź kierunku.
    > >
    > > skoro pas skręca i go nie zmieniam to nie mam obowiązku migać.
    >
    > Masz bo zmieniasz kierunek.

    Zdaje się, że nie ma czytelnego rozstrzygnięcia, czy w przypadku
    występowania zakrętu na skrzyżowaniu mamy skrzyżowanie na zakręcie :P
    (znaczy który element powinien mieć priorytet w rozważaniach).
    Przy zakręcie jadący *nie* zmiania kierunku...

    A osobna sprawa, czy sygnalizacja może mieć znaczenie kolizyjne
    z sygnalizacją innego zamiaru (np. zmiany pasa, zjazdu z jezdni
    itp).

    IMVHO, w myśl przytoczonych już zasad "czytelności", jeśli sygnalizacja
    *nie* może wprowadzić w błąd, należy sygnalizować.

    Pytaniem pozostaje, czy dopuszczalne jest w tym przypadku
    prowadzenie "analizy wstecz": załóżmy "typowe skrzyżowanie 90 stopni",
    wjeżdżający jedzie drogą z pierwszeństwem prowadzącym w lewo:
    - skoro przepis wymaga sygnalizacji czytelnej
    - a wjeżdżający ma do wyboru jazdę w prawo, lewo lub prosto,
    i chodzi tu o FIZYCZNĄ możliwość jazdy (fakt zakazu skrętu
    w prawo jej nie zmienia - IMO niedozwolone manewry również
    należy sygnalizować)
    - skręcając w prawo powinien sygnalizować w prawo (z tym
    chyba nikt nie dyskutuje)
    - jadąc prosto, w myśl "czytelności", NIE POWINIEN sygnalizować
    w prawo[1]
    - to jadąc w lewo powinien sygnalizować w lewo.

    [1] Jeśliby "jazda z pierwszeńtwem" pozwalała na niesygnalizowanie,
    to tym samym "zjazd w prawo z zakrętu" *powinien* byłby być
    sygnalizowany prawym migaczem, prawda?

    Zwracam uwagę, że powyższe rozumowanie jest oderwane od
    pytania o priorytet zakrętu i skrzyżowania (zakłada z kolei
    priorytet przepisu o czytelności sygnalizacji nad
    rozważaniem o zakręcie na skrzyżowaniu). IMO tak
    jest (jest to przepis szczegółowy), ale to *nie*
    oznacza, że powyższe rozumowanie "wstecz" jest
    dopuszczalne. Chętni mogą udowodnić lub zaprzeczyć
    takiemu wnioskowi ;)

    > > Ale oczywiście, że dla innyc się powinno.
    > > co tylko świadczy, zę przepisy sa bez sensu
    >
    > Przepisy są ok:
    >
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar
    > zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu

    Tego przepisu nikt się chyba nie czepia ;)
    Idzie o fakt, że tytułowy znak wyznacza przebieg drogi, czyli
    *zakręt* na drodze, i do rozstrzygnięcia pozostaje jak
    wyżej: skrzyżowanie na zakręcie czy zakręt na skrzyżowaniu :>

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: