  • 11. Data: 2013-03-13 23:06:28
    Temat: Re: znak A7 'ustąp pierwszeństwa' na dojeździe [OT]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2013, Adam Wysocki wrote:

    > Czy Wy poważnie znacie symbole znaków na pamięć,

    Tylko niektóre, ostatnio obejrzane (znaczy odszukane w rozporządzeniu,
    z reguły ze względu na sprawdzenie *literalnego* zapisu znaczenia
    znaku w rozporządzeniu), nie ostatnio obejrzane na drodze :)
    "kilka" dających się policzyć na palcach jednej ręki.

    > czy za każdym razem
    > w dyskusji sprawdzacie, żeby napisać D-1 a nie "droga z pierwszeństwem"?

    Jak o mnie chodzi, to po prostu jak pamiętam że D-1 to mam
    mniej pisania ;)
    A np. A-7 ma tak specyficzną definicję że nie sposób nie zakodować
    oznaczenia :D (mam na myśli uboczny skutek w postaci określenia
    pierwszeństwa na całym SORO). W którymś flejmie kilkunastokrotnie
    sprawdzałem różne elementy i zakodowało się na dłużej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-03-14 08:34:11
    Temat: Re: znak A7 'ustąp pierwszeństwa' na dojeździe
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    > A nie implikuje czasem wjazdu na drogę z D-1, tym samym
    > obowiązującym do odwołania?

    Co do zasady nie, ale w tym konkretnym przypadku (układzie skrzyżowania)
    - tak.

    > Kierujący nie powinien więc się dziwić, że następny D-1 będzie
    > ze dwa razy mniejszy :|
    > A tak to jedzie, jedzie, a tu zonk, jakaś miniaturka znaku.

    Może go wcale nie być do czasu odwołania pierwszeństwa.

    To - obok przypadku opisanego przez kosmos (śnieg i niewidoczne znaki
    poziome, zwężone przez to pasy) chyba jedyne konsekwencje tego znaku.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2013-03-14 08:54:13
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Informuje jedynie, że włączamy się na drogę z pierwszeństwem.
    > Tylko tyle.

    Moze niech ktos to zinterpretuje:

    http://goo.gl/maps/gJWmX

    i tu :

    http://goo.gl/maps/K3zd7

    sz.

  • 14. Data: 2013-03-14 09:28:50
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Moze niech ktos to zinterpretuje:
    >
    > http://goo.gl/maps/gJWmX
    >

    > i tu :
    >

    > http://goo.gl/maps/K3zd7

    Czego nie rozumiesz? Że można jechać tylko prosto i nie wolno skręcić
    pod prąd?

    Piotr

  • 15. Data: 2013-03-14 09:57:37
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Czego nie rozumiesz? Że można jechać tylko prosto i nie wolno skręcić pod prąd?

    O tak , właśnie tego nie wiedziałem. Dzieki za wyjaśnienie.

    Pytanie do kogos innego :)
    Po co tam (na tym zdjeciu powyzej) stoi znak A7 ?

    sz.

  • 16. Data: 2013-03-14 11:24:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2013 09:57:37 +0100, szufela

    > Pytanie do kogos innego :)

    Ale poprzednia odpowiedź była w gruncie rzeczy bardzo sensowna. ;P

    > Po co tam (na tym zdjeciu powyzej) stoi znak A7 ?

    Dokładnie z tego samego powodu, co w poprzedni wypadku. Zgodnie z ustawą,
    skrzyżowanie/zjazd/wjazd/etc., ma być odpowiednio oznaczone by ostrzec
    kierowcę o wjeździe na "większą" drogę. Choć w praktyce wg mnie bardziej
    pełni rolę informacyjną w takich wypadkach i jest wynikiem pewnej
    systematyki (by nie rzec uniwersalności) przepisów związanych z
    oznakowaniem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2013-03-14 11:26:04
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 14 Mar 2013 09:57:37 +0100, szufela napisał(a):

    > O tak , właśnie tego nie wiedziałem. Dzieki za wyjaśnienie.
    > Pytanie do kogos innego :)
    > Po co tam (na tym zdjeciu powyzej) stoi znak A7 ?

    Wysunąłbym odważną tezę, że w celu poinformowania kierowcy, iż ma ustąpić
    pierwszeństwa.

    AK

  • 18. Data: 2013-03-14 13:32:17
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Wysunąłbym odważną tezę, że w celu poinformowania kierowcy, iż ma ustąpić
    > pierwszeństwa.

    No wlasnie, to kto ma pierwszenstwo ? Jadacy swoim pasem wprost, czy zjezdzajacy z
    glownej ?

    sz.

  • 19. Data: 2013-03-14 13:38:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Mar 2013 13:32:17 +0100, szufela

    > No wlasnie, to kto ma pierwszenstwo ? Jadacy swoim pasem wprost, czy zjezdzajacy z
    > glownej ?

    Tylko do czego niby to pierwszeństwo, skoro są ewidentnie dwa, i to jeszcze
    wyznaczone, pasy ruchu? Rozwiejesz swoje wątpliwości, jeśli poznasz pojęcie
    "obszar skrzyżowania" do którego bezpośrednio odnoszą się znaki
    "pierwszeństwa".

    I oczywiście teraz czekam na pierwszego, który będzie miał wątpliwości
    gdzie się to skrzyżowanie zaczyna i gdzie się kończy. <facepalm> :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2013-03-14 14:21:17
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Tylko do czego niby to pierwszeństwo, skoro są ewidentnie dwa, i to jeszcze
    > wyznaczone, pasy ruchu?

    No własnie, codziennie widze tam ludzi, ktorzy zaraz za znakiem nie wiedza co jest
    grane i daja w bloki.

    sz