  • 41. Data: 2009-12-01 14:11:30
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Robię dokładnie to samo, Papierek z chleba, paragon ze sklepu.

    paragony od termodrukarek sie nadaja? Hmm tez wrzucam :)

    > Aluminium puszki po piwie oraz alu po dezodorantach po usunięciu

    Ja sie zastanawiam czy takie rzeczy jak opakowanie po piance do golenia tez
    przerabiaja? Jako ze jestem ciekawski to rozwalilem pusta puche i w srodku jest
    foliowy worek (gruby) a w nim pianka, powietrze/gaz jest miedzy tuba (/Fe\) i
    sciskajac worek wypycha zawartosc. Otwarcie tuby zajelo mi troche i o malo sie
    nie pochlastalem do krwi. Nie wiem co z takim smieciem robic :)

    Raz wystawilem kubelek nakretek i roznych katownikow - zlomiarze zabrali. W
    sumie odpadow metalowych nie ma jak sensownie zbierac, nawet troche brudna i
    przypieczona folia ALU moglaby byc doskonale przerabiana ponownie...

    Metal sie czesto sam zanosi do skupu zlomu. Wystarczy go wystawic przed plot.
    Na newsach czytalem o wypadku we Wroclawiu (policja wjechala w knajpe i skosili
    po drodze plot stalowy) - za chwile pojawili sie zlomiarze i zabrali skoszone
    barierki na zlom ;-) Jak mrówki.

    > Z kartonów na mleko odrywam plastikowe zamknięcia i trafiają do

    To ja teraz powiem ze nie wierze by takie male elementy plastikowe bez oznaczen
    (ala PET, HDPE) ktos odsiewal? Czasami mam w lapie taki maly plastikowy element
    i zero oznaczen... czy to odsiewaja i wywalaja czy cos z tym robia? Nie wierze
    by w sortowni bylo 100 ludzi z lupami szukajacych oznaczenia na bzdecie z
    plastiku. Nakretki i butelki PET sa charaktersytyczne i chyba z tego samego
    robione. A jak metodami fizycznymi zbadac co jest co z takiego "zlomu"
    plastikowego? Wydaje mi sie to bardzo trudne ale moze ludzkosc opanowala taki
    proces i jednak sie da na skale masowa odroznic co jest z PET z co z HDPE?

    > miesiąc przyjeżdzają i zabierają. Dzięki temu wystarczy mi tylko
    > jeden kubeł na śmieci oprózniany co miesiąc. Ale w okolicznych

    a to wlasnie tez plus mojej roboty, nie musze zlazic tak czesto ze smieciami,
    czesc "smieci" ktora jest po prostu tworzywami do przerobki czeka w szafie i
    tyle.

    > wieśniactwo wrzucało do nich zwykłe śmieci. Teraz wsioki buraczane
    > (tak trzeba nazwać tych brudnych capów) jadąc do pracy do sącza
    > podrzucają worki ze szkłem, puszkami po konserwach wzdłuż drogi.

    wioskowy czy miastowy wszystko zalezy od wychowania, jak zapyzialy polaczyna co
    tylko wypic potrafi i ogladac tv to co sie dziwic :( Kolomnie widzialem w rowie
    lodowke wywalona. Co to za fiut musial zrobic tego sie nie dowiem. Po prostu
    porazka.

    > czuli wszystko czego nie da się spalić w piecu.

    O popularne, czesty proceder chyba... prawie jak spalarnia

    > przy którym mieszkam regularnie co jakiś piątek jakiś j...ny %@#%$
    > podrzuca zużyte pampersy.

    masakra, kara - komando 88 lapie takiego zlamasa i mu wklada papmersa na glowe
    Inaczej niz batem do cepa nie przemowisz, ja w edukacje u podstawa nie wierze.
    Male dziecko juz powinno wiedziec ze do lasu sie smieci nie wywala. Gosc wie ze
    zle robi ale ma to w dupie wiec tylko silowe rozwiazania. Tylko to nie do
    zrealizowania.

    > Choinkę wpierdzieli do kontenera na plastik a pampersy do plastików.

    takie spoleczenstwo, jak mi znajomi mowia jak jest w Szwajcari to Panie, gdyby
    nie wiza i jezyki dziwaczne to dawno bym tam chcial mieszkac. Tam ludzie dabaja
    o swoje obejscia a wioski wygladaja jak z obrazka. A u nas zapadle stodoly,
    gospodarze bez zeba na przedzie, zarost tygodniowy, "mocne" w gebie i zasuwa po
    blotnistym podworku z micha strawy dla psa uwiazanego na 1m lancuchu.

    Duzo by mozna pisac o tym kraju ale coz, zawsze moglismy urodzic sie w Afryce
    :)

  • 42. Data: 2009-12-01 14:19:59
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 13:50:47 +0100, "Papkin" <s...@s...net> said:

    > Styropian da sie przerabiac? Nikt tego oficjalnie nie zbiera,

    Przerabiać się da, ale pewnie się nie opłaca zbierać, bo stosunek
    masa/objętość jest mało korzystny.

    > dziala. Szklo mozna w nieskonczonosc przerabiac tak jak aluminium.
    > Dlaczego ktos mialby marnowac $$$$ ktore mu ludzie za frajer wrzucja?

    Dlatego że z surowca ma ciągle taniej?

    > Mieszkam we Wroclawiu i mamy sortownie odpadow, wierze ze to uzyje
    > ktos ponownie. Nie mam ochoty smiecic wiecej niz musze.

    Problem jest innej natury. Śmiecimy już w momencie zakupu wszelakich
    rzeczy. Czy to jogurt, piwo, czy telewizor...

    > Nawet ostatnio splonala u nas sortowania plastikow. Ile bylo dymu...

    Fajnie.... pewnie nie mieli co zrobić z posortowanym materiałem, to go
    puścili w powietrze?

    > prostu mam mini kubelek na papier w kuchni i zbieramy wszystko. Rolki
    > od sraj tasmy tez :-) I ja jestem dumny z tego, roboty nie wiele a mam
    > satysfakcje.

    To wszystko właśnie przede wszystkim dla satysfakcji, i dla edukacji
    społeczeństwa robione jest.

    > Wiesz mam znaomych w Szwajcari - tam bys bulil tyle za wywoz smieci nie
    > posortowanych ze bys sie szybko nauczyl, zdaje sie ze posortowane
    > smieci to za darmo zabieraja.

    U nas się uczą... z domków podrzucają pod kontenery na blokowiskach.
    A sprzęt RTV/AGD... ostatnio w parku, nieopodał kubła widziałem lodówkę
    i monitor CRT. Nie wiem czemu w parku... Może sprzęty wyszły na spacer
    i zabłądziły biedne ;)

    > Pelna kultura. To w ogole ciekawy kraj bo moga Ci dac mandat za brudny
    > samochod nawet :-)

    A za brudne buty i za puszczenie bąka na ulicy też? :)

    --
    DJ

  • 43. Data: 2009-12-01 14:20:45
    Temat: Re: zmywarka
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 13:55:57 +0100, "Papkin" <s...@s...net> said:

    > Bycie ekologicznym jest modne i zapewniam ze powinniscie sie poczuc
    > lepiej z faktem ze nie wywalacie takich pieknych surowcow jak szklo
    > byle gdzie. Nie mozna byc ekologicznie nawiedzonym takze ale ja chyba
    > nie jstem.

    Obawiam się że to początki ;)

    --
    DJ

  • 44. Data: 2009-12-01 14:27:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 14:17:04 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Oczywiście wydatek na zmywarkę musi sie zwrócić ale to jest wydatek dla
    > własnej wygody więc nie to ma być brane pod uwagę.

    Otóż to. Podstawowym celem jest lenistwo i wygodnictwo konsumenta, i
    jest to chyba ten główny powód. Reszta to dorabianie kolejnych, nie
    koniecznie pasujących czy prawdziwych powodów.

    > 380dni zycia zmywając gary.

    A policz jeszcze ile czasu stracisz obierając ziemniaki, ile gotując
    zupę, ile tłukąc kotlety, itd... Jakoś na to jeszcze nikt nie
    narzekał... Czemu? Bo nie ma w sklepach automatów konsumenckich do tego
    celu służących, więc nie bardzo jest na co ponarzekać.

    A ile czasu tracisz na konsumowanie tego wszystkiego. Ha!

    --
    DJ

  • 45. Data: 2009-12-01 14:36:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 14:17:04 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hf2ttq$1os$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie uwierzę. Chyba że myjesz kubek i dwa talerze czego nie ma sensu porównać.

    naczynia z 5 osób po obiedzie

    > W zmywarka 60 zależnie od programu w 5-10 litrach myje i wyparza 12
    > kompletów naczyń i sztućców. Nie ma szans aby uzyskac taki wynik w
    > myciu ręcznym,

    Trzeba umieć. Wszystko trzeba robić z głową, i pomyśleć. I się da.

    > Ale zapomnij o wyparzeniu.

    Wyparzeniu? Po co? Przecież nie przygotowuję butelek dla niemowlaka...
    To są kolejne bzdety, wciskane klientowi przez producenta?

    --
    DJ

  • 46. Data: 2009-12-01 14:38:29
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 14:37:47 +0100, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> said:

    > Bzdury opowiadasz. Zmierz to kiedyś tak naprawdę, bez oszukiwania. I
    > wyjdzie Ci 15-20 litrów na małe mycie.

    Mierzyłem. I to Ty bzdury opowiadasz....

    > Odmienne to jest Twoje postrzeganie świata. Domyślam się, że zmywarki
    > nie masz, bo byś takich rzeczy nie pisał.

    Pewnie że nie mam. Używałem, doświadczyłem, i wiem że nie kupię.
    Świadomie, nie z przypadku.

    --
    DJ

  • 47. Data: 2009-12-01 14:40:35
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 14:48:01 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Z kartonów na mleko odrywam plastikowe zamknięcia i trafiają do
    > plastiku a sam karton leci do zwykłych śmieci bo tego akurat u nas nie
    > zbierają i zastanawiam się dlaczego w Austrii to robią a u nas nie.

    Bo nie chcą plastiko-alu-kartonu. Nie ma tego na co przerobić...

    --
    DJ

  • 48. Data: 2009-12-01 14:50:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Ja sie zastanawiam czy takie rzeczy jak opakowanie po piance do golenia tez
    > przerabiaja?

    Nie rozbieram. W skupie nie robia problemów. Gdy tylko na oko widac że to alu
    od razu ląduje w worku ma alu. Często na opakowaniu jest znaczek ALU.

> [...]
    > skosili po drodze plot stalowy) - za chwile pojawili sie zlomiarze i zabrali
    > skoszone barierki na zlom ;-) Jak mrówki.
    Taki rzeczy we Wrocławiu ? :)

> [...]
    > oznaczen (ala PET, HDPE) ktos odsiewal? Czasami mam w lapie taki maly
    > plastikowy element i zero oznaczen... czy to odsiewaja i wywalaja czy cos z
    Myślę że widac to z daleka na oko że to plastik a więc nie spada z tasmy.

> [...]
    > rowie lodowke wywalona. Co to za fiut musial zrobic tego sie nie dowiem. Po

    Razu pewnego jak mieszałem jeszcze w bloku mieliśmy zamykane śmietniki ale
    czasem były otwarte i wiesniactwo wykorzystywało ten fakt i przywozili w
    reklamówkach swoje smieci i podrzucali. Gdy jedną paniusię wypatrzyłem prosiłem
    kilka razy grzecznie że my za te smieci płacimy w określonej ilości i na koniec
    miesiąca przez takich jak ona śmietnik jest przepełniony a śmieciarze nie
    sprzątaja biora tylko kubły a reszta wala się po ziemi az do czasu jak posprząta
    sprzątaczka. Nie pomagały prośby więc pewnego dnia gdy tylko zauwazyłem
    podbiegłem szybko i zamknąłem ją na kłódke w śmietniku. Ale wrzasku robiła a ja
    spokojnie udałem się do pracy.

    Marek

  • 49. Data: 2009-12-01 14:53:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > ma w sklepach automatów konsumenckich do tego celu służących, więc nie bardzo

    Gotowanie jest dla wielu miłym odpoczynkiem i hobby jak elektronika dla ciebie.

    > A ile czasu tracisz na konsumowanie tego wszystkiego. Ha!
    Klecisz układ w tydzień po czym stwierdzasz że nie spełnia wymagań i ląduje w
    kartonie na cześci z odzysku.

    Marek

  • 50. Data: 2009-12-01 14:55:27
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-01 15:50:14 +0100, "marko1a" <m...@l...de> said:

> [...]
    > podbiegłem szybko i zamknąłem ją na kłódke w śmietniku. Ale wrzasku
    > robiła a ja spokojnie udałem się do pracy.

    Metoda pewnie skuteczna była?... jednakże jakby nie patrzeć podpada pod
    KK, więc mogłeś mieć większe kłopoty niż owa paniusia.

    --
    DJ