  • 21. Data: 2011-02-15 17:27:47
    Temat: Re: zmiana wygladu DIV poprzez link
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Paweł Piskorz napisał(a):

    > background-repeat przestał działać?

    W sensie PNG z przezroczystoscia o wymiarach 1/1px i repeatowac go?

    > To może background-color:rgba()
    > poleci.

    Teraz mam RGBA, ale nie jest obslugiwane przez IE, wiec dla IE musialem
    dac jeszcze RGB, bo inaczej jest pusto. Chcialbym mozliwie jak
    najbardziej zblizyc wyglad strony we wszystkich* przegladarkach.

    A swoja droga szukam funkcji warunkowej "if" do HTML dzialajaca na
    Firefoxa, tak jak dla IE sa takie, ktore dla wybranych wersji IE
    pozwalaja zaladowac inny CSS.

    *przez "wszystkich" rozumiem IE>=8, FF>=3.6, Opera>=10 Chrome>=5.0

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 22. Data: 2011-02-15 22:17:11
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    luty roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Andre:

    > A swoja droga szukam funkcji warunkowej "if" do HTML dzialajaca na
    > Firefoxa, tak jak dla IE sa takie, ktore dla wybranych wersji IE
    > pozwalaja zaladowac inny CSS.

    https://developer.mozilla.org/en/CSS_Reference/Mozil
    la_Extensions
    http://stackoverflow.com/questions/952861/targeting-
    only-firefox-with-css/953491#953491
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 23. Data: 2011-02-16 07:22:46
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Michał Gancarski <m...@g...com> napisał(a):

    > On Tue, 15 Feb 2011 08:24:55 +0000 (UTC), NKAB - wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Kolega chciał naprowadzić na coś zupełnie innego.

    > Nie jest gazetą w żadnym wypadku.

    Znowu jakiś kłutas, niczego nie wnosi a zbiera głos.

    Andrzej.

  • 24. Data: 2011-02-16 12:01:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-02-15 18:27, Andre pisze:

    > W sensie PNG z przezroczystoscia o wymiarach 1/1px i repeatowac go?

    Ja bym proponował 100x100 i repeat.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 25. Data: 2011-02-16 13:12:14
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Wed, 16 Feb 2011 07:22:46 +0000 (UTC), NKAB - wrote:

    [...]

    > Znowu jakiś kłutas, niczego nie wnosi a zbiera głos.

    Ach, zapomniałem, że to ty :-) Wybacz.

    --
    Michał Gancarski

  • 26. Data: 2011-02-17 08:26:29
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Michał Gancarski <m...@g...com> napisał(a):

    > On Wed, 16 Feb 2011 07:22:46 +0000 (UTC), NKAB - wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ach, zapomniałem, że to ty :-) Wybacz.

    No może zbyt impulsywnie zareagowałem ale wkurza
    mnie model, który powstał w PRL gdzie poazazywało
    się jaki to ja jestem wykszatłcuny a ty to takie zero.

    Tu zaglądają ludzie po praktyczne porady pomagające
    rozwiazać im ich problemy, ale i ludzie chcący prowadzić
    dywagacje na wyższym poziomie i osobiście lubię czytać
    takie wątki.

    Nie podejrzewam kolegi mówiącego o semantyźmie, że chciał
    poniżyć autora wątku a wręcz przeciwnie chciał go naprowadzić.

    Tylko jak zaczniesz swojemu dziecku chodzącemu do przdszkola
    tłumaczyć jak dodać dwa paluszki lub patyczki stosując ułamki
    piętrowe to możesz byc pewien, że go zniechęcisz, a więc nie nauczysz.

    Skończmy z tym polskim wykszałconym chamstwem a zacznijmy
    być ludźmi przyjaźnie nastawionymi do innych.

    Nigdy nie lubiałem nadentych buców i zawsze się z nich
    naśmiewałem lub poniżałem.

    Andrzej.

  • 27. Data: 2011-02-17 16:16:42
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 17 Feb 2011 08:26:29 +0000 (UTC), NKAB - wrote:

    [...]

    > Nigdy nie lubiałem nadentych buców i zawsze się z nich
    > naśmiewałem lub poniżałem.

    Ja np. nie lubię zakompleksionych gości, którzy wypisują bzdury, dają złe
    rady, sami nic nie wnoszą, a oskarżają o to innych, przy okazji częstując
    niezasłużoną agresją i wyzwiskami.

    No, ale to tylko ja, mogę się mylić.

    --
    Michał Gancarski

  • 28. Data: 2011-02-18 10:04:12
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > rady, sami nic nie wnoszą, a oskarżają o to innych, przy okazji częstując

    W tym przypadku nie chodzi o kompleksy (jestem niezależny)
    tylko o styl zachowań polaków wobec siebie.
    Postawiłem sobie za cel zmieniać to.

    Zrozumiałbym gdybyś po krytyce dał właściwą odpowiedź.
    Wówczas uznałbym cię za mądrego człowieka a sam przyznałbym
    się do błędu, które rzeczywiście coraz częściej popełniam.

    (czasmi myslę, że to celowe działanie wszelkiej maści ćwoków,
    którzy w każdym widzą dla siebie konkurencję i za wszelka cenę
    chcą poniżyć ambitniejszymi jednostkami, to chamuje nasz rozwój)

    Największym błędem naszej edukacji jest brak pokazywania prostych
    i praktycznych rozwiązań.

    Ja wiem jedno - liczy się praktyka i gdy ona już zostanie
    wyczerpana przychodzi czas na teorię a potem znowu pora
    na zamianę wymyślonej teori w praktykę. Tak rodzi się postęp.

    W tym przypadku chodziło mi o to aby chłopak zwrócił uwagę
    na układ graficzny gazety, potem zobaczy, że nie przypadkiem
    są te <h1> do <h7>, następnie, że również nie przypadkowo
    powstały znaczniki <table> - tak tak, początki to elektroniczna gazeta.
    I napewno prędzej niż później dojdzie do semantyki tagowej.

    Jak już to wszystko ogarnie zabaczy, że www to nie tylko gazeta
    ale www może być sztuką przez duże "S" i jak będzie miał szczęście
    to zabaczy fleszową witrynę chyba z 2002 roku reklamującą
    produkty KENZO (bordowy liść).
    Jak do tej pory to największe arcydzieło www.

    Andrzej.

    PS.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_programowani
    a#Semantyka

  • 29. Data: 2011-02-18 11:34:04
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 18.02.2011 11:04, NKAB - pisze:

    > W tym przypadku nie chodzi o kompleksy (jestem niezależny)
    > tylko o styl zachowań polaków wobec siebie.
    > Postawiłem sobie za cel zmieniać to.

    Jeżeli osią twojej wypowiedzi miał być sarkazm ośmieszajacy sens walki z
    chamstwem i buractwem za pomoca chamstwa i buractwa to troche
    przeszarżowałeś. Czytając twoje wypowiedzi człowiek naprawde może sobie
    pomyśleć że ty rzeczywiscie myslisz to co piszesz.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 30. Data: 2011-02-19 07:31:14
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Drodzy Forumowicze,

    Osiagnalem juz prawie wszystko co chcialem na stronie.
    Poza malym wyjatkiem. Otoz przyklad wyglada tak:

    <a>
    <div_gora>
    <p1>text</p1>
    </div_gora>
    </a>

    <div_srodek>
    <p2>text</p2>
    </div_srodek>

    <div_dol>
    </div_dol>

    div_gora {szerokosc: 100px; wysokosc 10px; display: block;}

    div_srodek {szerokosc: 100px; wysokosc: nie zdefiniowana;}

    p2 {parametry; display: none;}

    div_dol {szerokosc: 100px; wysokosc: 10px; display: block;}

    a:hover .div_gora {szerokosc: 200px; wysokosc 10px; display: block;}

    a:hover + .div_srodek {szerokosc: 200px; wysokosc 10px; display: block;}

    a:hover + .div_srodek p2 {parametry; display: block;}

    a:hover + .div_dol {szerokosc: 200px; wysokosc 10px; display: block;}

    Dzialanie jest takie:
    w "spoczynku" widac div_gora i div_dol.
    Po najechaniu mysza rozszerza sie div_gora, pokazuje sie div_srodek oraz
    tekst w p2,
    Nie dziala rozszerzanie div_dol.

    O co chodzi?
    Dlaczego to ostatnie nie chce dzialac?