  • 31. Data: 2022-12-19 17:41:42
    Temat: Re: zmiana rozdzielczości ekranu
    Od: Kazik <s...@w...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 15:59, 1634Racine pisze:

    > w *naszej* kulturze. Bo w *innych* tego nie ma. *To* wyroznia *nasza*
    > kulture.  Jest taka *wybitna* . BZDURA.
    > (poza tym nie o wyciaganiu kalek, sierot i dam w ciazy ze wzburzonych
    > fal powodzi tutaj napisano wczesniej)

    Owszem - w naszej. W innych jest różnie.

  • 32. Data: 2022-12-19 22:00:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.12.2022 o 17:41, Kazik pisze:

    > Owszem - w naszej. W innych jest różnie.

    nie wiem gdzie zimowałeś przez parę lat, ale Animka to taka nasza
    grupowa maskotka. Byłaby lubiana, uwielbiana, podziwiana gdyby nie jeden
    drobny szczegół.
    Kiedyś usłyszałem taką sentencje. Jeśli człowiek się nie zna i nie
    odzywa, to nie wiadomo czy mądry czy głupi. jak się odezwie - to
    rozwiewa wątpliwości.
    No i nasza szanowna koleżanka nie chce skorzystać z prawa milczenia -
    moim zdaniem - jednynie za rezygnacje z tego prawa dostaje kopy w du$%$##
    ToMasz

  • 33. Data: 2022-12-19 22:28:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.12.2022 o 11:44, Adam pisze:

    > No genialne. Ma wydać około 3000 zł, żeby móc "oglądać na maonitorze".
    > A gdzie go ma postawić?
    >
    > Znów nie wiesz, o czym jest dyskusja.
    > Chodzi o rozdzielczość, skalowanie i odświeżanie na (stosunkowo) dużym
    > formacie.

    to nawet nie chodzi o to ile to kosztuje, ale o fakt, że pewne rzeczy
    które wydają się nam być oczywiste, wcale takie nie są. nie działają tak
    jakby się wydawało ze powinny działać. Oto przykład programu, który jest
    multiplatformowy, super uniwersalny. okno thunderbirda ma czcionkę
    zgodną z zaleceniami systemowymi. okno logowania Vuescan-a też. ale sam
    program już nie. czcionki maciupkie.

    https://ibb.co/H4VnJ3W

    I teraz do Animki: kupiłem wielki monitor (znaczy telewizor spełniający
    rolę monitora) i liczyłem ze dostanę duże czcionki i dużą rozdzielczość.
    Chyba oczywiste - prawda? Otóż nie. niektóre czcionki mają niezmienialny
    rozmiar. mogę je powiększyć globalnie, coś jak wielka lupa na ekran, ale
    wszystko rośnie. ikonki jak znaczki pocztowe.
    więc co za problem zmniejszyć rozdzielczość? - tak właśnie zrobiłem.
    przecież monitor 4k, wyświetli spoko 2k? No tak, ale windows uparł się
    ze w podczas transmisji 4k, wyśle 2k, co daje efekty pokazane w
    pierwszym poście - dwie literki "K" w różnym miejscu ekranu wyglądaja
    inaczej. a każda z nich podobna jest do kupy.

    czy jeśli kupię monitor za 5 tyś czy za 10 tyś - będzie lepiej? "w
    męskiej jaskini" mam 55 calowy kruger-marz, który zepsuty dostałem
    gratis. naprawiłem - działa i nie robi żadnych głupich numerów opisanych
    wyżej i ma mniejszy input lag. więc to nie jest kwestia ceny, tylko
    informacji, lub w zasadzie jej braku.

    ToMasz

    PS. a kruger to straszna kupa bo ma kolory 4:2:0, albo i jeszcze gorsze.
    łagodne kolory, miękkie przejścia wyglądają jakby ktoś zredukował paletę
    do 256 barw/odcieni. późne atari wczesna amiga.

  • 34. Data: 2022-12-19 23:08:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie walczysz przypadkiem z upscalingiem telewizora jak Don Kichot z wiatrakami?
    Czy Twój telewizor ma menu określania co jest źródłem dla konkretnego wejścia (np.
    sygnał z PC czy sygnał z odtwarzacza)?

    -----

  • 35. Data: 2022-12-20 00:36:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-19, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> [...]
    > Kiedyś usłyszałem taką sentencje. Jeśli człowiek się nie zna i nie
    > odzywa, to nie wiadomo czy mądry czy głupi. jak się odezwie - to

    To tak działa na każdym z poziomów, więc zarówno dla jej wypowiedzi jak
    i reakcji na jej wypowiedzi.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2022-12-20 06:53:26
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kazik w news:63a09447$0$544$65785112@news.neostrada.pl
    > Owszem - w naszej. W innych jest różnie.

    ale TO nie wyroznia naszej kultury, bowiem takich kultur jest wiele i sa
    wsrod nich kultury na poziomie wrecz plemiennym. Ergo: nie ma co szczycic
    sie takim osiagnieciem, bo to zadne osiagniecie, aczkolwiek lepiej,ze jest,
    niz gdyby bylo wprost przeciwnie.

  • 37. Data: 2022-12-20 06:55:18
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marcin Debowski w news:rA6oL.496257$YVsf.133712@fx01.ams1
    > To tak działa na każdym z poziomów, więc zarówno dla jej wypowiedzi jak
    > i reakcji na jej wypowiedzi.

    nareszcie dobre podsumowanie slynnej nudy w walce z dama

  • 38. Data: 2022-12-21 20:34:21
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-12-19 o 22:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > No i nasza szanowna koleżanka nie chce skorzystać z prawa milczenia -
    > moim zdaniem - jednynie za rezygnacje z tego prawa dostaje kopy w du$%$##

    Każdy pedał tak powie, bo ma w tych kopach doświadczenie -maskotku grupowy.

    --
    animka

  • 39. Data: 2022-12-21 20:44:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-12-20 o 06:55, 1634Racine pisze:
    > Marcin Debowski w news:rA6oL.496257$YVsf.133712@fx01.ams1
    >
    > nareszcie dobre podsumowanie slynnej nudy w walce z dama

    Damy dziela sie na damy i nie damy.
    Dama czy nie dama nie pozwoli jakiemuś pedziowi wyzywac się od debilek.
    Miałam w szkole takiego jednego pedała-nauczyciela od księgowości,
    Szopen na niego mówili bo był podobny, tylko stary i siwy. Zawsze
    prowadzał się z jakimś młodym przydupasem. Często zamykali się w jakiejś
    pustej sali.
    Ciort z nim tylko, że tak strasznie nienawidził kobiet, że nawet jego
    wypowiedzi to udowadniały, ale jako pan nauczyciel kobietom wystawiał
    kiepskie stopnie, jakby z litości.

    --
    animka

  • 40. Data: 2022-12-21 21:52:36
    Od: Sushi Master <s...@s...master>

    Wed, 21 Dec 2022 20:34:21 +0100, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wysmarował:

    > Każdy pedał tak powie, bo ma w tych kopach doświadczenie -maskotku grupowy.

    Ależ dno.

    SushiMaster