  • 1. Data: 2010-01-24 18:41:05
    Temat: zmiana procesora
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

    Witam!
    Chciałbym wymienić córce w komputerze procesor.

    1. Płyta główna to ASRock P4i65G - jej www to
    www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=P4i65G
    2. Dotychczasowy procek to Celeron D320/2400MHz/L2:256kB/533MHz
    3. Planowany nowy to Pentium4HT2.8C/2800MHz/512kB/800MHz

    W związku z powyższym mam dwa pytania:
    pyt.1 W Wikipedii doczytałem się, że dotychczasowy potrzebuje napięcia
    1,25/1,4 V a nowy 1.475/1.525 V czyli delikatnie większego. Czy po
    włożeniu nowego procesora będę musiał coś zmienić w biosie, a jeżeli tak
    to co czy też płyta główna wrzuci "z automatu" odpowiednie napięcie bez
    ingerowania w cokolwiek, a sama wymiana sprowadza się do wyciągnięcia
    starego i włożenia nowego
    i pyt. 2 czy zamiana procesorów da przynajmniej mały wzrost mocy
    komputera (RAM-u ma 768MB, HDD 250GB Samsunga, WinXPHome)

    Wiem, że powyższe procesory to już dziadkowie, ale nowy komputer
    obiecałem jej dopiero po okazaniu cenzurki na koniec roku, a samą
    wymianę procesora chcę wykonać przy okazji wymiany podzespołów przez
    znajomego z pracy

    Karol

  • 2. Data: 2010-01-24 21:23:01
    Temat: Re: zmiana procesora
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > dotychczasowy potrzebuje napięcia 1,25/1,4 V a nowy 1.475/1.525 V
    > czyli delikatnie większego. Czy po włożeniu nowego procesora będę
    > musiał coś zmienić w biosie

    Reset CMOS powinien rozwiązać sprawę. Płyta ustawi napięcia z automatu.

    > i pyt. 2 czy zamiana procesorów da przynajmniej mały wzrost mocy

    HT, większy cache, szybsze FSB - powinno być odczuwalnie wydajniej.

  • 3. Data: 2010-01-24 21:32:56
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

    W dniu 2010-01-24 22:23, Michał pisze:

    > Reset CMOS powinien rozwiązać sprawę. Płyta ustawi napięcia z automatu.

    tzn... wyciągnąć baterię i ją włożyć?

    Karol

  • 4. Data: 2010-01-24 21:42:56
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > tzn... wyciągnąć baterię i ją włożyć?

    Powinna być zworka.

  • 5. Data: 2010-01-24 22:00:16
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

    W dniu 2010-01-24 22:42, Michał pisze:

    > Powinna być zworka.

    Jest noc i córka już śpi ... Nie pójdę jej do pokoju rozbierać komputera.

    Co to jest ta zworka i co z nią należy zrobić - gdzie ją znajdę - foto
    płyty
    www.members.iinet.net.au/~raylaw/ebay/images/Asrock%
    20P4i65G%20220%20ssp%20i.jpg

    Karol

  • 6. Data: 2010-01-24 22:17:02
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-01-24 23:00, Karol MARCHEWKA pisze:

    > Co to jest ta zworka i co z nią należy zrobić - gdzie ją znajdę

    wszystko powinno być opisane w instrukcji obsługi płyty.

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 7. Data: 2010-01-24 22:18:36
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Karol MARCHEWKA napisała na pl.comp.pecet:

    > Co to jest ta zworka i co z nią należy zrobić - gdzie ją znajdę - foto
    > płyty

    www.members.iinet.net.au/~raylaw/ebay/images/Asrock%
    20P4i65G%20220%20ssp%20i.jpg

    Zaraz poniżej bateryjki, po prawej. Nazywa się CLRCMOS. Prawdopodobnie
    trzeba nałożyć na chwilę nasuwkę na te 2 piny, ale lepiej zobacz w
    instrukcji.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zworka
    Marcin Kocur

  • 8. Data: 2010-01-24 22:22:35
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Co to jest ta zworka i co z nią należy zrobić - gdzie ją znajdę - foto
    > płyty
    > www.members.iinet.net.au/~raylaw/ebay/images/Asrock%
    20P4i65G%20220%20ssp%20i.jpg

    Dwa piny w połowie odległości między baterią a złączem SATA2 - masz tam
    napisane na laminacie CLRCMOS. Po zmianie procesora zewrzyj owe piny na
    2-3 sek.

  • 9. Data: 2010-01-24 22:54:13
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

    W dniu 2010-01-24 23:22, Michał pisze:

    > Dwa piny w połowie odległości między baterią a złączem SATA2 - masz tam
    > napisane na laminacie CLRCMOS. Po zmianie procesora zewrzyj owe piny na
    > 2-3 sek.

    W instrukcji znalazłem coś takiego:
    "CLRCMOS0 allows you to clear the data in CMOS. The data in CMOS
    includes system setup information such as system password, date, time,
    and system setup parameters. To clear and reset the system parameters to
    default setup, please turn off the computer and unplug the power cord
    from the power supply. After waiting for 15 seconds, use a jumper cap to
    short 2 pins on CLRCMOS0 for 5 seconds."

    Czyli mam wyłączyć komputer i wyciągnąć wtyczkę z gniazdka. Po około 15
    sekundach zewrzeć piny na 5 sekund.

    Jeszcze tylko jedno pytanko - nie mam w pudełku od płyty głównej
    dedykowanej zworki - czy może to być np odpowiednio szeroki śrubokręt. A
    może jakiś inny patent?

    Karol MARCHEWKA

    http://marchewka.110mb.com

  • 10. Data: 2010-01-24 22:57:35
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

> [...]

    short 2 pins on CLRCMOS0 for 5 seconds."

    Czyli mam wyłączyć komputer i wyciągnąć wtyczkę z gniazdka. Po około 15

    Jeszcze tylko dwa pytanka
    1 - nie mam w pudełku od płyty głównej dedykowanej zworki - czy może to
    być np odpowiednio szeroki śrubokręt. A może jakiś inny patent?
    2 - czy tej operacji zwarcia dokonać przed włożeniem nowego procesora do
    komputera czy też już po?

    Karol