  • 11. Data: 2016-12-27 15:51:51
    Temat: Re: zmiana całkowitego przełożenia układu napędu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:o3tppj$ujo$1@node1.news.atman.pl...

    > No przyznaje, że nie zrozumiałem. Autor zbyt sumiennie wtopił właściwy
    > przekaz pomiędzy wiersze jak na moje możliwości intelektualne.
    >
    > Ale to i tak droga i poważna operacja z tą skrzynią.

    Wymiana skrzyni na inny egzemplarz to nic wielkiego, robota podobna jak
    często przy wymianie sprzęgła. Ważne, żeby sposób mocowania pasował do
    silnika, półosie do piast, sterowanie sprzęgła. W jednym modelu w zalezności
    od rocznika potrafią być zmiany uniemożliwiające łatwa wymianę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2016-12-27 22:14:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 12:40:13 +0100, robot napisał(a):

    > Czy można w jakiś prosty tani sposób zmienić całkowite
    > przełożenie układu przeniesienia napędu?
    > Oprócz zmiany średnicy kół.
    > Pytanie jest ogólnikowe i dotyczy przeciętnego
    > samochodu z manualną skrzynią.

    To czego szukasz to wymiana przełożenia głównego w skrzyni biegów (w FWD),
    albo przełożenia głównego w dyferencjale (w RWD).

    W RWD trochę prościej, ale widzę że pytasz o FWD.

    To czego szukasz to zestaw koła przełożenia głównego, wraz z wałkiem
    zdawczym skrzyni biegów. O tyle:
    http://areamotorsport.co.uk/wp-content/uploads/2014/
    07/Mfactory-Final-Drive-Civic-Type-R-EP3-Area-Motors
    port1.jpg

    Musi pasować do koł zębatych w Twojej skrzyni biegów - często te elementy
    są wymienne między różnymi modelami w obrębie jednego koncernu. Taką wiedzą
    dysponują zazwyczaj tylko lokalni guru na markowych forach internetowych ;)

    Skomplikowane jest to tak jak skomplikowane jest po pierwsze zdobycie
    wiedzy co do czego pasuje, a po drugie rozebranie i złożenie skrzyni
    biegów.

    Może napisz co dokładnie planujesz?
    Bo opcji jest więcej - czasami można zmienić poszczególne biegi, albo
    wymienić całą skrzynię biegów.

  • 13. Data: 2017-01-01 02:39:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Tuesday, December 27, 2016, 12:40:13 PM, you wrote:

    > Czy można w jakiś prosty tani sposób zmienić całkowite
    > przełożenie układu przeniesienia napędu?
    > Oprócz zmiany średnicy kół.
    > Pytanie jest ogólnikowe i dotyczy przeciętnego
    > samochodu z manualną skrzynią.

    Zmienić przekładnię główną.

    --
    Best regards,