  • 11. Data: 2014-02-03 14:14:55
    Temat: Re: złomowanie a ubezpieczenie [cross]
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 3 Feb 2014 13:37:11 +0100, yabba napisał(a):

    > Z tym zagrożeniem, to był żart. Ubezpieczenie przedłużyło Ci się z automatu.

    Uff. ;)
    Nie no, dla mnie to było oczywiste, dopóki nie zaczął mnie uświadamiać
    pewien agent.

    > Tylko potem w przypadku kontroli z UFG, musisz wytłumaczyć się dlaczego nie
    > masz świstka.
    > Jak zapłacisz za jeden dzień, to będziesz miał świstek dla UFG i
    > ubezpieczyciel nie będzie Cię ścigał za parę złotych odsetek za opóźnienie
    > płatności.

    OK, to zacznę od korespondencji via net z ubezpieczycielem, lokalnej
    matrony póki co niepokoił nie będę.

    Zbiorowe dzięki :)

  • 12. Data: 2014-02-03 18:49:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mlodz wrote:
> [...]
    > OC w takim przypadku przedłuża się z automatu. Ubezpieczyciel świstek
    > przyjął, dopłaty za brakujący dzień nie zażądał, zatem sprawę uznałem
    > za załatwioną... no prawie, jeszcze muszę się udać wyrejestrować gada.
    >
    > Tymczasem pewien człowiek, co się zna, oznajmił mi, że próżne są moje
    > nadzieje, ponieważ jeśli UFG to wygrzebie, to marny będzie mój los.
    >
    > Trochę mnie to zbiło z pantałyku -- czy na serio ten człowiek się zna
    > i we własnym interesie muszę próbować odkręcać sprawę w ubezpieczalni,
    > czy jednak mogę rzecz odpuścić i spać spokojnie?

    Postaraj sie od ubezpieczyciela o swistek, na ktorym bedzie napisane ze
    miales ubezpieczenie do dnia x y z.
    Czy za ten dzien zechca zaplaty czy nie, to ich sprawa.
    Arguemtuj to tym, ze oc sie przedluzyło automatycznie i chcesz miec
    potwierdzenie tego, ze od dnia przedluzenia do dnia zgloszenia o
    zezlomowaniu miales ubezpieczenie.
    Beda patrzec na ciebie jak na wariata, ale papierek powinni wydrukowc.

  • 13. Data: 2014-02-03 19:21:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.02.2014 18:49, witek pisze:

> [...]
    > zezlomowaniu miales ubezpieczenie.
    > Beda patrzec na ciebie jak na wariata, ale papierek powinni wydrukowc.

    W sumie to trochę malowanie trawy na zielono - w końcu przedłuża się z
    mocy ustawy.

    Jeśli już to raczej martwiłbym się o obciążeniem za ten jeden dzień
    ubezpieczenia - tak więc jeśli ktoś koniecznie chciałby papierek, to
    raczej pokwitowanie zapłaty za ten jeden dzień.

  • 14. Data: 2014-02-03 19:32:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie to trochę malowanie trawy na zielono - w końcu przedłuża się z
    > mocy ustawy.

    tylko w razie czego kazdy bedzie chciał zobaczyc potwierdzenie
    ubezpieczenia a nie wyjasnianie w postaci paragrafów z ustawy.
    A papierek łatwiej zdobyć na świeżo niż za rok czy dwa.
    "z mocy ustawy" nie wynika kiedy on wypowiedział umowę ubezpieczenia.

    > Jeśli już to raczej martwiłbym się o obciążeniem za ten jeden dzień
    > ubezpieczenia - tak więc jeśli ktoś koniecznie chciałby papierek, to
    > raczej pokwitowanie zapłaty za ten jeden dzień.

    to tez załatwia sprawę.
    bo nie sie US dowie,że ubezpieczyciel nie chciał zapłaty a w PIT nie ma
    po tym śladu. :)

  • 15. Data: 2014-02-03 19:37:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-03 19:32, witek pisze:

    > tylko w razie czego kazdy bedzie chciał zobaczyc potwierdzenie
    > ubezpieczenia a nie wyjasnianie w postaci paragrafów z ustawy.

    Ale kto? Potwierdzeniem będzie polisa na poprzedni rok.

    > A papierek łatwiej zdobyć na świeżo niż za rok czy dwa.
    > "z mocy ustawy" nie wynika kiedy on wypowiedział umowę ubezpieczenia.

    Skoro ktoś twierdzi, że wypowiedział, na nim będzie spoczywał ciężar dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2014-02-03 20:25:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale kto? Potwierdzeniem będzie polisa na poprzedni rok.

    Ale są przypadki kiedy polisa sie nie przedłuża, wiec to nie do końca
    jest dokument poświadczający ze polisa się przedłużyła.

    > Skoro ktoś twierdzi, że wypowiedział, na nim będzie spoczywał ciężar
    > dowodu.

    Tutaj niestety proceder jest ten sam jak w innym urzedach. feudfalistyczny.
    Albo pokażesz papierek ty, albo dostaniesz karę i mozesz się odwoływać.
    Oni niczego ci nie muszą odwadniac.
    Co najwyzej przedstawią ci wydruk z cepik, ze cokolwiek gdzie samochód
    figuruje ze mial ubezpieczenie tylko do dnia xyz.
    I piłeczka jest po twojej stronie.
    Możesz się kopać z koniem jak lubisz. Ja bym jednak sugerował
    załatwienie sobie papierka teraz, a nie dopiero wtedy kiedy bedzie
    potrzebny.,

  • 17. Data: 2014-02-04 00:27:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, Liwiusz wrote:

    > Skoro ktoś twierdzi, że wypowiedział, na nim będzie spoczywał ciężar dowodu.

    Chyba, że z mocy przepisu właściciel samochodu jest obowiązany temu
    komuś przedstawić dowód ubezpieczenia. Bo wtedy role się odwracają.
    A znajdź mądrego który da gwarancję że zna WSZYSTKIE przypadki, kiedy
    taki obowiązek może wystąpić.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-02-04 03:56:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mlodz" napisał w wiadomości grup
    Dnia Mon, 3 Feb 2014 11:57:52 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
    >Na tym się właśnie opierają moje nadzieje ;)

    Tylko drobiazg - za pare lat UFG moze wygrzebac, a ty swistka nie
    masz.
    Ubezpieczyciel twierdzi ze nie bylo itp.

    Ale ... przy wyrejestrowaniu polisa potrzebna, to cie chyba urzad
    zmusic do posiadania swistka.
    A swoja droga - nie przyslali ?

    No wlasnie - tu raczej doplata sie nalezy, a nie zwrot, bo jak
    rozumiem nowej polisy nie oplacono.

    >Czyli bezpieczniej będzie napisać, bo na gębę w BOK-u pewna zajęta
    >pani
    >zrobiła tylko ksero, na moim oryginale wbiła pieczątkę, że "wpłynęło"
    >i powiedziała, że to wszystko.

    Poszlo do centrali, centrala zalatwi ... albo i nie. Potraktuja jako
    wypowiedzenie w terminie, a potem bedzie dnia brakowac :-)

    Jeszcze drobiazg ze w zasadzie to UFG nie bedzie o sprawie wiedzial -
    jak mu urzad od razu nie zglosi, to potem nie ma juz mozliwosci
    szukac.
    No chyba ze ktos wpadnie na pomysl zeby jednak wyszukac wszystkie
    pojazdy bez OC.

    >Zbiło mnie z pantałyku, bo to jest znajomy agent ubezpieczeniowy,
    >który
    >w dodatku w żaden sposób nie mógł osiągnąć korzyści ze swoich rad.

    Ale on sie zna najlepiej liczeniu swojej prowizji :-)

    J.