  • 1. Data: 2024-08-19 22:06:16
    Temat: zjazd z ronda
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pytam bo na Mazurach nie mam takich rond.

    Czy w Polsce A też czekamy na zielone światło blokując rondo
    czy zjezdzamy zaraz kiedy ludzie przejdą?

    https://ibb.co/WPW5VLr

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem

  • 2. Data: 2024-08-20 07:15:10
    Temat: Re: zjazd z ronda
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.08.2024 o 22:06, PiteR pisze:
    > pytam bo na Mazurach nie mam takich rond.
    >
    > Czy w Polsce A też czekamy na zielone światło blokując rondo
    > czy zjezdzamy zaraz kiedy ludzie przejdą?
    >
    > https://ibb.co/WPW5VLr

    Niewyraźnie piszesz.

    Problem przejść jest problemem prowadzenia chodników przy jezdni.

  • 3. Data: 2024-08-20 10:12:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 19.08.2024 22:06, PiteR wrote:
    > pytam bo na Mazurach nie mam takich rond.
    >
    > Czy w Polsce A też czekamy na zielone światło blokując rondo
    > czy zjezdzamy zaraz kiedy ludzie przejdą?
    >
    > https://ibb.co/WPW5VLr

    Jak jest sygnalizator ze światłem czerwonym, to czekamy. Wskaż podstawę
    prawną do przejazdu w tej sytuacji.

    Aczkolwiek spotkałem tylko jedno podobne miejsce w Polsce, ale tam
    odległość między zjazdem z ronda a przejściem ze światłami jest większa,
    więc rondo korkuje się rzadziej.

  • 4. Data: 2024-08-20 15:15:12
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pytam bo na Mazurach nie mam takich rond.
    >
    > Czy w Polsce A też czekamy na zielone światło blokując rondo
    > czy zjezdzamy zaraz kiedy ludzie przejdą?

    W Polsce na samym rondzie są światła :)
    https://youtu.be/UFS5-MXUZSA

    --
    Pixel(R)??

  • 5. Data: 2024-08-20 20:39:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:va24tq$2s2fg$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    > W Polsce na samym rondzie są światła :)
    > https://youtu.be/UFS5-MXUZSA

    pojechałbym źle po stałym promieniu

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem

  • 6. Data: 2024-08-20 20:47:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:va1j6a$1o4$1@news.chmurka.net>
    user Uncle Pete pisze tak:

    > Jak jest sygnalizator ze światłem czerwonym, to czekamy. Wskaż
    > podstawę prawną do przejazdu w tej sytuacji.

    Też tak uważam, że czekamy póki pali się czerwone.

    Próbuje przypomnieć sobie jak jest to rozwiązane w Polsce?
    Kiedy zjeżdzamy przez pasy po przejściu wszystkich ludzi?
    Bo już wyleciało z głowy po 8 latach.

    > Aczkolwiek spotkałem tylko jedno podobne miejsce w Polsce, ale tam
    > odległość między zjazdem z ronda a przejściem ze światłami jest
    > większa, więc rondo korkuje się rzadziej.

    pewnie Angole to wkrótce przebudują.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem

  • 7. Data: 2024-08-20 21:10:46
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Próbuje przypomnieć sobie jak jest to rozwiązane w Polsce?
    > Kiedy zjeżdzamy przez pasy po przejściu wszystkich ludzi?
    > Bo już wyleciało z głowy po 8 latach.

    Kiedy przejście jest tuż przy zjeździe z ronda? Wg PORD ustąpienie
    pierwszeństwa pieszemu to powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
    Czyli teoretycznie jak jest wystarczająco duża luka to można zjechać,
    ale w praktyce się stoi i przepuszcza wszystkich. Tym bardziej że taki
    zjazd zazwyczaj to max 2 pasy.

  • 8. Data: 2024-08-21 19:00:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:va2pnl$3im$1@news.chmurka.net>
    user Uncle Pete pisze tak:

    > Kiedy przejście jest tuż przy zjeździe z ronda?

    tak

    Albo gdy nas złapie na skrzyzowaniu
    Wjedziemy na jasnozielonym a piesi nas odetną bo ruszą.
    Jak skończa iść to ja się zmywam z takiego skrzyzowania.

    tnx

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI

  • 9. Data: 2024-08-24 00:38:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Aug 2024 21:06:16 +0100, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
    <e...@f...pl> napisał(-a):

    > pytam bo na Mazurach nie mam takich rond.
    >
    > Czy w Polsce A też czekamy na zielone światło blokując rondo
    > czy zjezdzamy zaraz kiedy ludzie przejdą?

    W całej Polsce nie ma takich rond.

  • 10. Data: 2024-08-24 00:54:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Aug 2024 15:15:12 +0200, w <va24tq$2s2fg$1@news.icm.edu.pl>, Pixel(R)??
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > W Polsce na samym rondzie są światła :)
    > https://youtu.be/UFS5-MXUZSA

    Chodzi o światła na zjazdach.

    "Kwintesencją jazdy po tym rondzie jest ostania konkluzja autora w rozmowie "
    sposobem jazdy po tym rondzie jest jazda na czuja" jak w Indiach, Afryce czy
    Bliskim Wschodzie. No i Paryżu, wokół Łuku Tryumfalnego gdzie nie ma w ogóle
    oznakowania poziomego.
    Malowanie oznakowania na Rondzie Rataje to jakiś absurd i niezyciowy debilizm.
    Danie kierowcy dystan ok 6/8 metrów na odpowiednie rozczytanie pasów, podjęcie
    decyzji i równolegle obserwowanie i kontrolowanie sytuacji 360 stopni wokoło
    swego pojazdu celem zachowania bezpieczeństwa ruchu, to jest kretinizm jakich
    mało.
    Niestety Rondo Rataje to nie jest jedyny przykład indolencji i absolutnego
    braku profesjonalizmu oraz logiki inżynierów ruchu w Poznaniu. Oznakowania
    newralgicznych węzłów Poznania to jedno. Kolejną gehenną i debilizmem jest
    organizacja interwałów zmiany świateł w wielu punktach Poznania.
    Naprawdę strach jeździć niekiedy po tym mieście."