  • 11. Data: 2010-08-25 13:20:22
    Temat: Re: zestaw pod sprzęt pod mały serwer
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message
    news:i5358u$66f$1@news.onet.pl...

    > Ciesze sie ze dotarlo. A powiedz mi dlaczego na niektorych samochodach np
    > straży pozarnej napis straż napisany jest wspak ? Przeciez to nie jest
    > zgodne z polska pisownia ?

    A mnie szkoda, ze do ciebie nie dotarlo, poponuje wiec zakonczyc temat.

  • 12. Data: 2010-08-25 13:35:04
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 00:11, RD pisze:
> [...]
    >
    > Co moglibyście zaproponować, aby działało sprawnie i wydajnie przez
    > jakiś czas?
    >
    > W sumie, najbardziej, zależy mi na dostępności (w dłuższej perspektywie
    > czasu, o ile tyle serwer bezproblemowo będzie działał) części tj. ew.
    > wymiana płyty, procesora, ramu.
    >
    > Mogę liczyć na Waszą pomoc? :-)
    >
    > p.s. pytałem już gdzieniegdzie o opinie nt. używanego dell'a poweredge
    > 2650, jednakże są one z dyskami SCSI, których zamienić na SATA się nie
    > da. Gdyby było inaczej, kupiłbym 2szt. tego modelu plus nowe dyski SATA,

    Wiec wracajac do tematu tego taniego PC'ta, to zalezy co ten serwer ma
    serwowac bo na dobra sprawe to mozna i zlozyc go za 50zl. jakie lacze ma
    obslugiwac jak duza ilosc zapytan, jak duzy to ma byc serwis ile konta
    emilowych. Czy bedzie tam SQL tez wisial ?

    Ten powerEdge o ktory pytasz to taki serwer na lacze 100Mbit z kilkuset
    kontami emil+ solidne www. Mysle ze te kilka tysiecy zapytan na sekunde
    obsluzy.

  • 13. Data: 2010-08-26 06:40:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    konieczko napisa?(a):

    > Jak chamsko normalnie jak na to zasluzyli za robienie smietnika z
    > ojczystego jezyka.

    > jak sie qrwa mac...

    Nie ma w naszym jezyku takiego slowa. Jak sie nie umie budowac zdan bez
    przecinka to chociaz warto zadbac o prawidlowa jego pisownie, nie kurwa?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 14. Data: 2010-08-26 06:42:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RD napisa?(a):

    > Co moglibyście zaproponować, aby działało sprawnie i wydajnie przez
    > jakiś czas?

    Zasilacz nadajacy sie do ciaglej pracy, i w miare mozliwosci pasywnie
    chlodzone komponenty.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 15. Data: 2010-08-26 10:32:02
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    On 08/25/2010 03:19 PM, konieczko wrote:
    > Ciesze sie ze dotarlo. A powiedz mi dlaczego na niektorych samochodach
    > np straży pozarnej napis straż napisany jest wspak ?

    On nie jest pisany wspak.

  • 16. Data: 2010-08-26 10:44:23
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 12:32:02 +0200, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

    > On nie jest pisany wspak.

    Daj mu szansę. Może w końcu wpadnie na rozwiązanie tego problemu... ;D

    [ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co ]
    [ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem. (demotywatory.pl) ]

  • 17. Data: 2010-08-26 18:28:52
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]
    > maszynę, która będzie pracowała jako serwer www/e-mail. Oczywiście jest to
    > zestaw budżetowy, stąd komponenty PC, a nie nowy - firmowy serwer.

    A dlaczego nie całkiem nowy NAS?

  • 18. Data: 2010-08-26 20:07:08
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 20:28:52 +0200, MC napisał(a):

    > A dlaczego nie całkiem nowy NAS?

    Np. Netgear ReadyNAS Duo, mam i sobie chwale :-)
    Ma raida, mysqla, php i kupe innych dodatkow (tworzonych takze przez
    uzytkownikow), nawet svna doinstalowalem, jest dostep do shella, da sie
    rozbudowac ram do 1GB (ma 256MB), pobiera moc rzedu 30-40 watow, jest
    malutki, nieglosny i zgrabny (metalowa obudowa).
    Do nieduzych obciazen wystarczajacy. Cena okolo 700 pln.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 19. Data: 2010-08-26 21:35:54
    Od: RD <r...@g...com1>

    Na wstępie napiszę, że chyba jest to jedna z nielicznych odpowiedzi -
    sensownych - w tym wątku. Dziękuję ;-)

    > Jak ważne są dane - czy trzeba dyski w jakimś RAID-zie czy pad nie jest
    > groźny bo to serwer do zabawy? Może wpierw sprecyzuj do czego ten serwer
    > ma służyć?

    Nie skonkretyzowałem swojego pytania, ponieważ pomyślałem, że nikt nie
    będzie pytał o pomoc w doborze sprzętu do serwera www/mail, który nie
    potrzebuje RAID i będzie serwerem do zabawy. To wielu robi na tym, co
    mają i nie pytają wówczas o nic. Ale chyba się myliłem, więc:
    Jest to niewielki hosting, w tej chwili kilkadziesiąt domen, kilkaset
    kont e-mail, kilkanaście serwisów www i kilka sklepów internetowych.
    Bezpieczeństwo danych jest istotne - RAID.

    Na końcu mojego posta wymieniam Della 2650, ale też informuję o tym,
    dlaczego go nie wybieram. Sugeruję sprzęt, który mnie interesował, ale z
    racji braku możliwości (chyba?) zastąpienia zainstalowanych dysków SCSI
    - dyskami SATA, zrezygnowałem.

    > W racku? Jeśli to nie jest składak w obudowie rackowej na płycie w
    > standardowym formacie (np. ATX) to zwykle bezproblemowo dołożysz
    > pamięć i ciut rzadziej bezproblemowo wymienisz procesor. O wymianei
    > płyty możesz zwykle zapomnieć,

    Raczej myślę o komponentach PC w obudowie ATX (ale rack). Niemniej
    tylko dlatego, że poleasingowe serwery wydają mi się wysłużone, a
    kwestię dysków już wspominałem. Zatem szukam propozycji pod potrzeby w/w
    hostingu (os FreeBSD).

    > A obliczyłeś ile Ci tej przestrzeni dyskowej potrzeba na pocztę i WWW?
    > Bo może wcale nie trzeba dysków wymieniać?

    Obecnie są 80Gb i brakuje co najmniej drugie tyle, stąd interesuję się
    dyskami SATA, które są relatywnie tanie - np. 2x500Gb.

    Dzięki raz jeszcze.

    Pozdr,
    Rafał

  • 20. Data: 2010-08-27 07:08:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-26, o godz. 23:35:54
    RD <r...@g...com1> napisał(a):

    > W dniu 2010-08-25 11:12, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    >
    > Na wstępie napiszę, że chyba jest to jedna z nielicznych odpowiedzi
    > - sensownych - w tym wątku. Dziękuję ;-)

    Ju welkam ;-) Jeszce pytanie ile kasy chcesz na serwer wydać?

    > Nie skonkretyzowałem swojego pytania, ponieważ pomyślałem, że nikt
    > nie będzie pytał o pomoc w doborze sprzętu do serwera www/mail, który
    > nie potrzebuje RAID i będzie serwerem do zabawy. To wielu robi na

    Ciężko samemu wykoncypować co inny ma na myśli stąd było moje pytanie.
    Wbrew pozorom sytuacje gdy jest jeden dysk i np. częste backupy nie
    jest czymś rzadko spotykanym - zwłaszcza gdy serwer to zwykły PC.
    Prawdziwi twardziele nie robią nawet backupów ;-)

> [...]
    > kilkaset kont e-mail, kilkanaście serwisów www i kilka sklepów
    > internetowych. Bezpieczeństwo danych jest istotne - RAID.

    No to jak RAID konieczny to chyba jakiś kontroler? Niestety nie używam
    juz od dośc dawna FreeBSD i nie orientuję się czy jest w nim coś
    podobnego do linuxowego mdadm. Jeśli musi być kontroler sprzętowy to
    zapomnij o wszelakich tanich win-raidach wbudowanych w płytę. To
    rozwiązania mieszane które wuymagają takze dedykowanej obsługi po
    stronei sytemu. A ta obsługa jest zwykle dla Windows. Czasami dla
    linuxa. Z FreeBSD raczej kiepsko.

> [...]
    > tym, dlaczego go nie wybieram. Sugeruję sprzęt, który mnie
    > interesował, ale z racji braku możliwości (chyba?) zastąpienia

    Niestety zwykle serwery sa dostosowane do jednego rodzaju dysków i
    wymina SCSI na SATA nei wchodzi w grę. Ale możesz spróbować poszukać
    serwera który ma dyski SATA. Np widzę na Alledrogo za ~900 Dell
    PowerEdge SC1435 z dyskami SATA. Z prockiem AMD ale to chyba nie
    problem? Jakiś pod koniec zeszłego roku kupowałem dla znajomego serwer
    TYAN pod bibliotekę zdjęć - serwer 1U z 4 dyskami po 1,5TB wyszło coś
    koło 4000PLN z gwarancją 36 miesięcy.

> [...]
    > tylko dlatego, że poleasingowe serwery wydają mi się wysłużone, a
    > kwestię dysków już wspominałem. Zatem szukam propozycji pod potrzeby

    Hm.... Ja bym, brał poleasingowy. Jeśli serwer ma 3 lata a jest znanej
    firmy to zwykle działa bez problemów. A że są tanie to można kupić 2
    sztuki (nawet bez dysków, procesorów i pamięci) i mieć swoisty zapas
    Składak może działać róznie. Niekoniecznie konkretne elementy mogą
    wytrzymać ciągła pracę i zwykle wyższą temperaturę bo może się okazać
    że w szafie jest mało miejsca a wentylacja nie za sprawna.

    > Obecnie są 80Gb i brakuje co najmniej drugie tyle, stąd interesuję
    > się dyskami SATA, które są relatywnie tanie - np. 2x500Gb.

    Zwróć uwagę na dyski by nie były to najtańsze modele a raczej wersje
    serwerowe przewidywane do długotrwałej ciągłej pracy.

    Zdrówko