  • Data: 2010-07-04 22:09:39
    Temat: Re: zestaw DVD do samochodu
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Szkoda tylko, że te odbiorniki nie obsługują cyfrowej telewizji DVB-T w
    > MPEG-4 (umieją tylko MPEG-2). Akurat w aucie za 2-3 lata takie coś to będzie
    > bardzo przydatne.
    >
    > Sam szukam czegoś co ma:
    > - dvd/divx + jak najwięcej formatów
    > - wyjście na 2 komplety słuchawek
    > - tv analogowa i cyfrowa mpeg-4
    > - możliwość spięcia 2 takich urządzeń i oglądania na obu tego samego
    > - pilot
    > - wejście audio/video (by się dało podpiąć konsole np. PSP)
    > - montaż na zagłówkach
> [...]

    IMHO spoko da sie znależć, alezestaw będzie kosztował dobrze ponad 1000zł
    Moje (4letnie) doświadczenia z takimi ustrojstwami:
    Z racji że oglądaczy jest dwójka i za cholere się nie pogodzą co oglądać, ale
    czasem uprą się by w jednym czasie oglądać to samo, z góry było wiadomo że
    konieczne są dwa niezależne i pełnofunkcyjne urządzenia, które można połaczyć
    na zasadzie "master-slave"(wtedy jeden odtwarza, a drugi robi za dodatkowy
    monitor). Na początku były dwa easy touch ET PS700, przez 3 lata działało to
    super ale.. zepsuły się oba prawie w jednym czasie - i to tak że naprawa
    wymagała wymiany napędlow DVD - a wtedy okazało się że są tam niestandardowe
    (przestarzałe) rozwiązania, a easy touch nie ma w Polsce swojego serwisu :/
    (tzn miało ale..padł). Dodatkowo okazało się że mimo że ustrojstwo może czytać
    z pendrive czy karty SD (DivX), to w praktyce wyszło na jaw że tylko niektóre
    (prawdopodobnie kodowane starymi kodekami).
    Nowy zakup to dwa odtwarzacze Muse M-852DP. Zalety - ogromny jak na takie
    ustrojstwa ekran (8,5"), sterowanie z pilota, ale też i z panelu (w EasyTouch
    wiele podstawowych funkcji jest w ten sposób niedostępnych - a pilota zdaża
    się zapomnieć ), porządna bateria (przy pracy DVD wystarczy na ok 4 godz, przy
    pracy z pendrive - starczyła na ok 5 godzin i jeszcze sie nie wyłaczył).
    Oczywiście dwa urządzenia dają się połaczyć w układzie master-slave, a do - i
    to mnie pozytywnie zaskoczyło - przy odtwarzaniu DivX automatycznie może
    odczytać napisy dostarczone w pliku tekstowym (tylko nazwa musi być taka sama
    jak nazwa pliku z filmem).
    Ale nic idealnego: wady, które wyszły "w praniu": podczas ogadania nie laduje
    baterii (musi byc do tego wyłączony), napisy czytane z pliku mają krzaczki
    zamiast polskich znaczków, a by wymienić płytę w napędzie gdy ustrojstwo jest
    zapięte w dostarczonych pokrowcach na zagłówkach, trzeba urządzenie wyciągnąć
    z tych pokrowców, pilot mocno "sieje" na boki, i jesli obok są oba urządzenia,
    to przełacza oba (w easy touch musiał byc skierowany do urządzenia, więc
    oglądacze nic sobie nie przełączali wzajemnie).
    Oczywiście oba urządzenia mają we/wy dla audio/video, dwie pary słuchawek nie
    ma żadne, ale to się uzyskuje rozdzielaczem jacka.

    Podsumowując: MUSE jet duzo lepszy, jeszcze sie nie zepsuł :), ale dość drogi
    (ja za oba dałem 1200zł). Jesli oglądaczami mają być dzieci - nie zakładaj
    zgody między nimi ;) (no chyba że masz jakieś dziwne dzieci :-P) i kup dwa
    niezależne urządzenia które mozesz połaczyć w razie potrzeby (kazde które ma
    we/wy video), przydaje sie pendrive i zgranie filmów na DivX (płyty w drodze
    są trochę nieporęczne, a 8GB pendrive spoko miesci 11 filmów, nie mówiąc o
    dysku USB). No i jeszcze jedna uwaga z doświadczenia..u dzieci oglądanie
    filmów w trakcie jazdy nasila objawy choroby lokomocyjnej (przetestowane
    niestety u mnie :-/) - więc.. do odtwarzaczy dokup zapas solidnych worków
    foliowych ;)