  • Data: 2010-03-23 20:28:53
    Temat: Re: zegary vs. GPS ???
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze wskazaniami
    > prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:

    > dacia logan MCV - niezła jazda :) Zegarki daci zawyżają jak cholera, i tak:
    > auto 60 km/h, GPS <50 km/h
    > auto 90 km/h, GPS ok 76 km/h
    > auto 100 km/g, GPS ok 88 km/h
    > auto 140 km/h, GPS ok 125 km/h

    A to teraz juz wiem czemu czasem trafiam na kierownika jadacego 35 na
    ograniczeniu do 50.
    Moze byc tak ze jak ma zle opony, kepski licznik i nie wie ze licznik zawyza i
    jedzie zachowawczo -10 to w rezultacie ma predkosc zolwia.

    Ale taki to pol biedy takich nawet moj zdechlak latwo wyprzedza. Gorszy jest
    taki co jedzie 70 tam gdzie mozna 90. A z przeciwka sznurek aut z malymi przerwami.

    A tak offtopicznie:
    W ostatnia zime mialem okazje zweryfikowac zasadnosc postawionych ograniczen.
    Tam gdzie na zakrecie caly rok stoi 40-ka w biala zime (asfalt niewidoczny i nie
    sypany sola) zakret pokonalem 50-ka (licznikowa) i tro jazdy byl dokladnie taki
    jak krzywizna zakretu.
    Czyli ograniczenia sa stawiane z ogromnym zapasem. Albo moj zdechlak jest taki
    kleisty do podloza :)

    --
    Lukasz Sczygiel