  • 1. Data: 2009-12-09 20:39:30
    Temat: zasilanie Switcha
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Witam.
    Mam dwa switche - jeden zasilany 9V a drugi 7,5V.

    Czy jak podam im 12V to sie spalą ???
    7,5V to Gigabitowy D-Link 1005-D
    9V to Asus 100Mbitów.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-09 21:19:45
    Temat: Re: zasilanie Switcha
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    J.M.Oizo wrote:
    > Witam.
    > Mam dwa switche - jeden zasilany 9V a drugi 7,5V.
    >
    > Czy jak podam im 12V to sie spalą ???

    duża różnica, oprócz polaryzacji (gdzie + a gdzie -) i napięci i maksymalna
    potrzebna moc ma znaczenie.

    A odpowiedzi nikt nie poda, może takie napięcie uciągną a może się spalą od
    razu a może przegrzeją po jakimś czasie.

  • 3. Data: 2009-12-09 21:36:21
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup

    > duża różnica, oprócz polaryzacji (gdzie + a gdzie -) i napięci i
    > maksymalna potrzebna moc ma znaczenie.

    D-link 7,5V potrzebuje 1A
    asus 9V tez 1A

    Chciałem je oba puscic na jednym zasilaczu 12V 2A
    No ale chyba lepiej bedzie jak znajde 9V2A

  • 4. Data: 2009-12-09 22:35:03
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > D-link 7,5V potrzebuje 1A
    > asus 9V tez 1A
    >
    > Chciałem je oba puscic na jednym zasilaczu 12V 2A
    > No ale chyba lepiej bedzie jak znajde 9V2A

    Zrób tak:

    |-----------------------------------------x

    switch na 9V
    "+" |
    --------|>|---|>|---|>|---|>|----|>|-|----|>|---|>|-
    -----x

    12V switch na 7,5V

    -----x---------------------
    "-"

    --|>|-- krzemowa dioda prostownicza 2A np. BY299

    i wystarczy jeden zasilacz + trochę lutowania

    --
    B.G

  • 5. Data: 2009-12-09 22:44:32
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Chciałem je oba puscic na jednym zasilaczu 12V 2A
    > No ale chyba lepiej bedzie jak znajde 9V2A

    Puszczam jeszcze raz, przedtem się połamało, powinno być teraz dobrze.

    Zrób tak:

    |--------------------------------------x
    | switch na 9V
    "+" | |
    ---------|>|---|>|---|>|---|>|---|>|--|----|>|---|>|
    ------x |

    12V switch na 7,5V |

    ------x------------------|
    "-"

  • 6. Data: 2009-12-09 23:13:53
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Witam.
    > Mam dwa switche - jeden zasilany 9V a drugi 7,5V.
    >
    > Czy jak podam im 12V to sie spalą ???
    > 7,5V to Gigabitowy D-Link 1005-D
    > 9V to Asus 100Mbitów.

    A w jakim celu? Oszczędność miejsca w przedłużaczu czy strat w zasilaczu?

    Feromon

  • 7. Data: 2009-12-10 07:19:21
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "Feromon" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A w jakim celu? Oszczędność miejsca w przedłużaczu czy strat w zasilaczu?

    ograniczenie ilosci zasilaczy w szafce.

  • 8. Data: 2009-12-11 00:43:39
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > ograniczenie ilosci zasilaczy w szafce.

    To raczej podaj 9V na obydwa. A lepiej 8,5 .Najwyżej ten o niższym napięciu
    przegrzeje się
    i umrze przedwcześnie - ale to nie koniecznie, jeśli zapewnisz należyte
    chłodzenie,
    a nie zamkniesz w jednej puszce.

    Feromon