  • 1. Data: 2015-10-25 23:00:58
    Temat: zasilacz polsat - naprawiać czy wyrzucić?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    mam zasilacz od dekodera cyfrowego polsatu. powinien mieć 12 volt (2A),
    ma 11.7. jak sie go obciąży nawet stosunkowo małym prądem (0.5A) - układ
    zabezpieczający przed przeciążeniem - "odcina". podłączone do niego
    diodki "migają" 2 razy na sekundę. W środku - nie widać niczego
    spalonego, żaden z elementów nie wygląda na uszkodzony. Czy opisany
    powyżej delikatny spadek napięcia i drastyczny spadek wydajności
    prądowej wskazuje na typowe uszkodzenie, czy też trzeba wróżyć ze
    szklanej kuli ?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2015-10-25 23:05:46
    Temat: Re: zasilacz polsat - naprawiać czy wyrzucić?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-25 23:00, ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > mam zasilacz od dekodera cyfrowego polsatu. powinien mieć 12 volt (2A),

    Wszystko co ma "logo" polsatu wrzuciłbym do śmieci, dla własnego dobra...

    Włodek

  • 3. Data: 2015-10-25 23:29:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.10.2015 o 23:05, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Wszystko co ma "logo" polsatu wrzuciłbym do śmieci, dla własnego dobra...
    >
    > Włodek
    dla Polsatu ktoś to robił. zasilacz wygląda dobrze, mam takich kilka i
    działają, nie grzeją się nadmiernie. Wolę taki zasilacz, niż "wtyczkowy"
    o tych samych parametrach (zmyślonych), kupiony na ebayu.
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-10-26 00:02:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > drastyczny spadek wydajności prądowej wskazuje na typowe
    > uszkodzenie, czy też trzeba wróżyć ze szklanej kuli ?

    schemat, zdjęcie, link? :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-10-26 00:06:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-25 23:29, ToMasz wrote:

    > dla Polsatu ktoś to robił. zasilacz wygląda dobrze, mam takich kilka i
    > działają, nie grzeją się nadmiernie. Wolę taki zasilacz, niż "wtyczkowy"
    > o tych samych parametrach (zmyślonych), kupiony na ebayu.

    Napisałem tak, bo po sekcji polsatowskich tunerów uważam, że wszelkie
    zmówienia do chińczyka są opatrzone wskazaniem: "najtaniej jak się da".
    Co współgra z tym co widzę w ich telewizji.

    Stad moje obawy przed jakimkolwiek uzywaniem tych pozostałości.

    Może zasilacze akurat im wyszły niechcący lepsze.

    BTW jedyne co zrobiłbym to ewentualnie w ciemno poprawił większość
    lutów, nawet te nie wzbudzające podejrzeń.

    Włodek

  • 6. Data: 2015-10-26 01:07:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > powyżej delikatny spadek napięcia i drastyczny spadek wydajności
    > prądowej wskazuje na typowe uszkodzenie, czy też trzeba wróżyć ze

    Jeśli to nie elektrolity to śmietnik.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2015-10-26 09:04:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:562d6089$0$637$65785112@news.neostrada.pl...

    > Napisałem tak, bo po sekcji polsatowskich tunerów uważam, że wszelkie
    > zmówienia do chińczyka są opatrzone wskazaniem: "najtaniej jak się da".
    > Co współgra z tym co widzę w ich telewizji.

    Tunery są/były montowane w Polsce.

> [...]
    >
    > Może zasilacze akurat im wyszły niechcący lepsze.
    >
    > BTW jedyne co zrobiłbym to ewentualnie w ciemno poprawił większość lutów,

    yabba

  • 8. Data: 2015-10-26 10:23:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-26 09:04, yabba wrote:
    (ciap)

    > Tunery są/były montowane w Polsce.

    (ciap)

    Płyta główna też, bo nie podejrzewałem że taki szajs można u nas zrobić.

    Włodek

  • 9. Data: 2015-10-26 10:23:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Monday, October 26, 2015, 9:04:50 AM, you wrote:

    [...]

    > Tunery są/były montowane w Polsce.

    Niewielka część. Większość to chińszczyzna, poczynając od Sagecom.

    Zasilacze na 100% chińskie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-10-26 11:01:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:562df11c$0$9557$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2015-10-26 09:04, yabba wrote:
    > (ciap)

    > (ciap)
    >
    > Płyta główna też, bo nie podejrzewałem że taki szajs można u nas zrobić.

    Kilka lat temu sami lutowali płyty główne. Nie wiem jak teraz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba