  • Data: 2014-06-22 15:41:48
    Temat: Re: zasilacz
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman taki z Ciebie powski intelektualista, a na żartach się nie znasz...
    sory, nie wiem czemu Ty jesteś na mnie obrażony, no ale trudno.

    pamiętam wykład na PW na temat przetwornic impulsowych... wykładowca
    (PO) poświęcił im aż 15 minut... podczas których tłumaczył, że
    przetwornica to filtr LC prostujący napięcie prostokątne generowane
    przez trazystor... nieźle się na tym wykładzie ubawiłem... ale jak
    spojrzałem na salę, to licealiści słuchali tych prawd objawionych z
    wypiekami na twarzach... później oni dostali piątki ja ja nie...

    przy okazji, Ktoś wie w końcu jakie znaczenie ma ten kondensator na
    wyjściu przetwornicy? bo teraz sobie właśnie uświadomiłem, że po
    włączeniu diody tworzy się obwód rezonansowy... jak to obczaić (i wzorkami)?